تحلیل رویای سقوط از ارتفاع

من در حال سقوط هستم

یکی از رویاهای رایج که معمولا ممکن است در خواب های خود با آن مواجه شویم، رویای سقوط از تخته سنگ، ساختمان، پشت بام، هواپیما و یا از هر ارتفاع دیگر است. برای شناخت رویای سقوط باید متوجه شوید چه شرایطی را در حال حاظر در زندگی خود تجربه می کنید.

سقوط کردن نشان دهنده ی عدم کنترل است

وقتی در حال سقوط هستید، هیچ کنترلی نداشته و چیزی وجود ندارد که به آن آویزان شوید. بنابراین سقوط شما همانند شرایطی در زنگی واقعی است که در آن با عدم یا کمبود کنترل مواجه هستید. احتمال دارد احساست دست پاچه بودن کنید یا احساس کنید نمی دانید باید چه کاری انجام دهید؛ احساسی که ممکن است در مدرسه، محیط کار، محیط خانه یا شاید در روابط شخصی خود تجربه کرده باشید. جای ثابت خود را از دست داده اید و نمی توانید نیاز های زندگی روزمره ی خود را برآورده کنید.

سقوط نشان دهنده ی ناایمن بودن است

سقوط در رویا به معنی عدم وجود امنیت، ثبات و اعتماد به نفس است. مطمئن نیستید دقیقا کجای شرایط موجود یا رابطه ی خود قرار دارید. برای مثال ممکن است در معرض خطر از دست دادن شغل خود یا خانه ی خود هستید. چنین فقدان و زیانی می توان باعث شود احساس کنید زمین از زیرپای شما در حال دور شدن است. به علاوه، رویای سقوط بیان می کند که احساس خجالت، حقارت، آسیب پذیر بودن و/یا کمبود عزت نفس می کنید. می ترسید که نتوانید توقعات دیگران را آنگونه که انتظار دارند برآورده کنید یا می ترسید نتوانید از پس شرایط موجود بر بیایید. اگر به تازگی از شما درخواستی شده یا مسئولیت کاری را به عهده گرفته اید پس جای تعجب ندارد که چنین خوابی دیده باشید.

سقوط کردن نشان دهنده ی رفتار بی ملاحظه است

سقوط در رویا ممکن است زنگ خطری باشد برای رفتار بی ملاحظه یا تصمیمات ضعیف تان. شما در مسیر اشتباهی در زندگی خود قرار گرفته اید و اگر به این مسیر خود ادامه بدهید، به بن بست خواهید رسید. رویای سقوط در خواب می تواند به همانند سقوط از وقار، جذابیت و متانت باشد.

سقوط کردن نشان دهند ی نیاز های جنسی است

سقوط می تواند مفاهیم فیزیولژیک ( علمی در مورد شناخت جسم و کارکرد آنها) داشته باشد:

تغییرات فیزیولژیک در بدن وقتی خواب هستید ممکن است باعث دیدن رویای سقوط باشد. وقتی در حال سقوط هستید، ممکن است اساس کنید بدنتان یک تکان شدید و ناگهانی را تجربه کرده است. این حرکت سریع و ناگهانی، حرکت میوکلونیک نامیده می شود و گاهی آنچنان قوی است که شما را از خواب بیدار می کند.

نتیجه گیری:

برای شناخت و تفسیر سقوط در رویا باید متوجه ی رویداد هایی که در زندگی بیداری تان اتفاق می افتد باشید؛ رویداد هایی که باعث ایجاد چنین رویاهایی شده است. کی احساس از دست دادن کنترل زندگی خود را داشته اید، چه چیزی باعث شده که احساس ناامنی بکنید؟

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین بینش کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت وبلاگ دیگری وجود ندارند غیر از اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صحفه ی اول ( خانه) مشاهده کنید. همه مطالب این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده و مترجم سایت صورت گرفته و کاملا در زندگی واقعی موثر می باشد. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

فواید یادگیری تحلیل رویاها چیست؟

چگونه می توانیم نیازهای درونی خود را از طریق رویا تشخیص دهیم ( نمونه ی تحلیل یک رویا)

زبان بدن در موقعیت اعتماد به نفس به چه شکل است

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

آشنایی با اصول هیپنوتیزم پنهان

چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy