ترس از عاشقی

ترس از عاشقی

چرا بعضی افراد از عاشق شدن می ترسند؟

ترس از عاشق شدن چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

برای توضیح این مفهوم عجیب از ترس (ترس از عاشق شدن) لازم است ابتدا مفهوم کلی ترس را به شما توضیح دهم. در این مقاله به شما مفهوم ترس و به صورت برجسته مفهوم ترس از عشق را توضیح خواهم داد.

دلیل ترس از عشق چیست

هنگامی که افراد در زندگی خود با یک تجربه ی تکان دهنده و دلخراش روبه رو شوند ترس یا فوبیا در آن ها شکل گرفته و پیشرفت می کند. مثلا کودکی که توسط یک سگ گاز گرفته شود به احتمال زیاد بعد از آن اتفاق از سگ ها می ترسد. همچنین کودکی که ببیند یک سگ دوستش را گاز می گیرد هم ممکن است از سگ ها ترس و واهمه داشته باشد.

اما این موضوع چه ارتباطی با ترس از عاشق شدن دارد؟

واضح است؛ افرادی که خود و یا نزدیکانشان در یک رابطه ی عاطفی دچار ضربه ی روحی شوند از عشق و عاشقی می ترسند.

اگر مردی به همسر خود خیانت کند ممکن است به دلیل ترس از تکرار دوباره ی این کار از عشق بترسد. در همان زمان دختر کوچک آن ها نیز وقتی این اتفاق را ببیند ترس از عشق و عاشق شدن در او شکل می گیرد زیرا او نمی خواهد اتفاقی که برای مادرش افتاده را تجربه کند و دچار عشق هراسی می شود.

خود فریبی و ترس از عشق

بعضی از افرادی که نمی دانند چگونه شریک عشقی مناسب خود را پیدا کنند و پذیرش این حقیقت را برای خود شرم آور می دانند ترس از عشق را در خود به عنوان یک روش خودمحافظتی پرورش می دهند.

این افراد ترجیح می دهند دلیل تنهایی خود را ترس از عاشق شدن بیان کنند تا عدم توانایی پیدا کردن فرد مناسب. درواقع عشق هراسی را بهانه قرار می دهند.(نگاه کنید به چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم)

درمان ترس از عشق

همیشه بهترین راه برای درمان ترس هایتان رو به رو شدن با آن ها است. وقتی از ترس هایتان دوری کنید بیشتر باعث پیشرفت و رشد آن ها می شوید اما اگر مستقیما با آن ها رو به رو شوید به راحتی می توانید درمانشان کنید.

هرچقدر بیشتر از برقراری رابطه با دیگران اجتناب کنید ترس هایتان بزرگتر می شوند اما اگر با ترس از عاشق شدن رو به رو شده و وارد رابطه شوید به زودی خواهید دید که ترس ها ناپدید می شوند.(همچنین نگاه کنید به درمان ترس از رد شدن)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روانشناسی ترس از تغییر

چرا عاشق نمی شوم

درمان ترس از ازدواج

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

چرا مردها ازدواج نمی کنند

احساس ناامنی در رابطه

تردید در ازدواج