درمان افسردگی شکست عشقی

درمان افسردگی شکست عشقی

من به افراد زیادی از بین مراجع کننده های کانال نوین بینش کمک کرده ام تا با رفتار های درست از با افسردگی بعد از جدایی مبارزه کرده و بتوانند جدایی از عشق را تحمل کنند. با اینکه هر کدام از آن ها داستان های متفاوتی داشتند اما دلیل اصلی رنج و عذاب بعد از جدایی در همه ی آن ها یکسان بود: باورهای نادرست درباره ی جدایی و افسردگی.

برای مقابله با افسردگی بعد از قطع رابطه باید ابتدا درک کنید افسردگی چیست، چگونه عمل می کند و تغییر باورهای شما چگونه می تواند در درمان افسردگی بعد از پایان رابطه موثر واقع شود.

در این مقاله به شما توضیح می دهم که چگونه می توانید با اصلاح باورهایتان در مورد جدایی و افسردگی جدایی از عشق را تحمل کرده و به آرامش برسید.

افسردگی در مقابل افسردگی بعد از قطع رابطه

افسردگی پیامی از طرف ذهن شماست، پیامی که به شما می گوید نمی توانید بعد از جدایی از عشق خود به آرامش برسید.

اگر آرزو داشته باشید ثروتمند شوید اما به طور ناگهانی  همه ی پول خود را از دست بدهید قطعا افسرده خواهید شد. برای یک رابطه ی عاطفی هم به همین صورت است. اگر به رابطه ی عاشقانه دل ببندید و متوجه شوید که رابطه تان بی هدف و بی سرانجام خواهد بود دچار افسردگی می شوید.(نگاه کنید به فراموش کردن عشق نافرجام)

اگر کسی که پول خود را از دست داده است بتواند راه دیگری برای کسب درآمد بیشتر پیدا کرده و در آن پیشرفت کند افسردگی او از بین رفته و احساس بهتری پیدا می کند. این مسئله منطقی به نظر می آید، اما چرا درمورد قطع رابطه ی عاطفی این اتفاق نمی افتد؟

جواب روشن است، معمولا افراد نمی توانند از گرایش به سمت عشقشان دست برداشته و پایان رابطه را بپذیرند.

چگونه بعد از جدایی به آرامش برسیم

پذیرش جدایی زمانی اتفاق می افتد که امید به طور کامل از بین برود، به همین دلیل است که مردم معمولا با مرگ عزیزانشان کنار می آیند اما پذیرش جدایی برایشان دشوار به نظر می رسد. اگر حتی به اندازه ی ۱درصد به بازگشت رابطه امید داشته باشید افسردگی همشه همراه شما بوده و نمی توانید جدایی را تحمل کنید.

اگر امید به بازگشت را کاملا از بین ببرید خیلی زود جدایی را قبول کرده و به آرامش خواهید رسید.

برای از بین بردن امید راه های زیر پیشنهاد می شود:

پذیرفتن جدایی تنها با از بین بردن امید ممکن است: هرچقدر گرایش شما به طرف مقابل بیشتر شود امید بیشتری در ذهنتان شکل می گیرد و بیشتر در دام افسردگی  گرفتار می شوید. برای مقابله با افسردگی بعد از قطع رابطه ابتدا باید جدایی را پذیرفته و تمرکز خود را جای دیگری به کار بگیرید.(نگاه کنید به چطور عشق را فراموش کنیم)

چانه زنی را متوقف کنید: رویاپردازی درباره ی رابطه ی قبلی، گوش دادن به ترانه های غمگین، رفتن به مکان های خاطره انگیز را متوقف کنید و هدیه ها را از خود دور کنید.

افراد دیگری هستند که عاشق آن ها خواهید بود: یکی از رایج ترین مواردی که باعث می شود افراد نتوانند بعد از جدایی به آرامش برسند این است که تصور می کنند عاشق هیچ فرد دیگری نخواهند شد. این مورد بیشتر در مورد جدایی از عشق اول اتفاق می افتد. اگر چنین تصوری دارید برای تحمل جدایی از عشق بهتر است قبل از هرچیز آن را از ذهنتان پاک کنید.

برای اینکه بتوانید بعد از جدایی آرامش خود را به دست آورید باید امید را از بین برده و تصورات و باورهای نادرست و محدود کننده را از ذهن خود پاک کنید و خواهید دید که خیلی زود دوران افسردگی بعد از جدایی پایان میابد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق

درمان افسردگی بعد از طلاق

دلایل افسردگی پس از جدایی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته