درمان کودک درون

درمان کودک درون

درمان کودک درون

بیشتر مشکلات روانشناختی که در زندگی روزمره با آن مواجه می شویم مستقیما مرتبط با عدم توانایی ما در درمان کودک درون خود است. توضیح داده ام که چگونه بسیاری از اختلالات روانی که در دوران رشد خود با آن مواجه می شویم به شکلی مرتبط با دوران کودکی مان است. به عبارت دیگر اگر این کودک درون درمان نشود باعث بسیاری از مشکلات روانشناختی می شود.

درمان کودک درون یک قدم بزرگ است که به شما کمک می کند بر ترس ها، نگرانی ها و مشکلات مربوط به اعتماد به نفس خود غلبه کنید. کودک درون می تواند زخمی شده باشد، احساس بی ارزش بودن کند، سرشار از خجالب باشد، نگران باشد یا حتی نسبت به خود احساس تنفر بکند.

این عواطف که توسط کودک درون شما ایجاد می شود بر رفتار، اقدامات، احساسات و شخصیت کنونی شما تاثیر می گذارد. ممکن است احساس کنید از نزدیک شدن به دیگران، رد شدن یا اینکه بی اهمیت تلقی شوید وحشت دارید؛ دلیل این موضوع این است که با کودک درونتان به درستی رفتار نشده است و در نتیجه بعضی از این احساسات و عواطف در وی ایجاد شده اند.

چگونه کودک درون تان را درمان کنید

برای اینکه بتوانید کودک درون خود را درمان کنید باید اول از همه سعی کنید بدون قضاوت و انتقاد، حرفهای او را گوش کنید. بسیاری از مردم حرف های منفی درونی خود را خشن پاسخ می دهند به خصوص وقتی احساس ترس، نگرانی، یا بی ارزش بودن کنند.

قدم اول برای درمان ، پذیرش این موضوع است که شما آسیب دیده اید. دفعه ی بعدی که یک احساس ناخواسته را تجربه کردید، آن را آزاد کنید، احساسش کنید، بفهمیدش و با ملایمت از کودک درون خود درخواست کنید که در مورد آن به شما بگوید.

شهامت زیادی لازم است که بتوانید بپذیرید گاهی احساس حقارت دارید یا احساس می کنید کسی شما را دوست ندارد اما وقتی بیاموزید چگونه با کودک درون خود صحبت کنید، به چیز های بسیاری در مورد خود پی می برید که قبلا هرگز نمی دانستید.

وقتی با کودک درون خود سخن می گویید، تصور کنید که شما پدر یا مادر وی هستید که سعی دارد فرزند خود را آرام کرده و او را خوشحال کند. هدف شما باید گوش دادن به صدای کودک درونتان و پذیرفتن آن آسیب باشد سپس او را مطمئن سازید که می خواهید اقدامی مناسب برای ایجاد امنیت وی انجام دهید.

اقدام مناسب برای درمان کودک درون

بسیاری از مردم در زندگی خود به مدتی طولانی آسیب های روانشناختی خود را حفظ می کنند زیرا سعی می کنند با وانمود کردن به اینکه همه چیز رو به راه است از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. چنین افرادی خود و کودک درون خود را فریب می دهند یا با این ادعا که سرشان شلوغ است سعی می کنند سر خود را به فعالیت ها دیگر مشغول کنند ( مثلا کار کردن).

فرایند درمان با گذشت زمان و کلمات صورت نمی گیرد. زمان بسته به عملکرد شما می تواند هم درمان کننده باشد و هم آسیب زننده.

برای مطمئن سازی کودک درون نیاز دارید تکالیف بسیاری انجام دهید. این تکالیف می تواند مرتبط با ایجاد اعتماد به نفس، یادگیری مهارتی جدید، انجام کاری که از آن می ترسید یا ایجاد یک تغییر جدی در زندگی تان باشد.

بر خلاف اعتقادات رایج، درمان کودک درون نمی تواند در حالی که خواب هستید یا آسیب های خود را نادیده می گیرید صورت بگیرد بلکه باید با گوش دادن به حرف هایش و سپس عملکردی که مرتبط با خواسته هایش است انجام شود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه نیاز های کودک درون خود را بشناسیم و بر طرف کنیم

یادگیری اعتماد به نفس از طریق زبان بدن

چگونه به ضمیر ناخودآگاه دیگران نفوذ کنیم

آیا ویژگی های مشابه باعث جذب شدن می شود

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy