راههای تسلط بر دیگران

راههای تسلط بر دیگران

احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده است که در یک بحث و گفتگو حق با شما بوده اما نتوانستید آن بحث را به نفع خودتان تمام کنید.

در زندگی موقعیت های بسیار زیادی وجود دارد که نیاز دارید برای گسترش ایده ها و موفقیت خود بر دیگران تاثیر بگذارید و در بحث ها پیروز شوید.

هدف از یادگیری راههای تسلط بر دیگران، سلطه جویی و سوء استفاده نیست بلکه هدف یادگیری راههای است برای پیروز شدن در بحث و ارتباط های کلامی تا بتوانید روابط ارتباطی بهتر و موثر تری ایجاد کنید.

راه های تسلط بر دیگران و پیروز شدن در بحث ها

  1. در مقابل استقامت طرف مقابل قرار نگیرید: اگر طرف مقابلتان نسبت به یکی از دلایل خود پافشاری کرد سعی کنید از جنبه ی دیگری برای اثبات حرف خود استفاده کنید. مثلا اگر بحث شما در مورد یک محصول است و دوستتان گفت که نمی توان به کیفیت این محصول اعتماد کرد می توانید به جنبه ی قیمت آن محصول بپردازید و بر کیفیت پافشاری نکنید.
  2. از سیستم اعتقادی طرف مقابل خارج نشوید: برای کسی که مسیحی نیست نمی توانید از کتاب مذهبی مسیحیان دلیل بیاورید! با هرکس نسبت به اعتقادات او صحبت کنید و حیطه ی باورهایش را هنگام صحبت با او در نظر بگیرید.
  3. از روی آوردن به فلسفه اجتناب کنید و از حقایق استفاده کنید: برای هر نقطه ی فلسفی در بحث می توان یک استدلال فلسفی بر علیه آن پیدا کرد. فلسفه یک حلقه ی بی نهایت برای شما ایجاد می کند و هیچ گاه به شما اجازه نمی دهد در بحث پیروز شوید. سعی کنید از حقایق با استفاده از اعداد رسمی ، مستندات و تحقیقات صورت گرفته استفاده کنید.
  4. اعتماد به نفس داشته باشید: صحبت کردن با اعتماد به نفس باعث می شود دیگران بیشتر مجذوب شما شوند و در نتیجه تاثیرگذاری شما بر آن ها چندین برابر خواهد شد. تحقیقات نشان داده است یکی از قوی ترین مواردی که می تواند باعث پیروزی شما در بحث ها و تسلط بر دیگران شود تقویت اعتماد به نفس است. (نگاه کنید به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)
  5. نشان دهید علم شما بیشتر از دیگران است: سعی کنید تمرکز خود را بر مسائلی قرار دهید که اطلاعات زیادی در مورد آن دارید و پیرامون همان موضوع بحث کنید. داشتن اطلاعات کافی اعتماد به نفس شما را افزایش داده و باعث می شود تاثیر بیشتری بر اطرافیانتان داشته باشید.
  6. هنگامی که طرف مقابل از خود دفاع می کند شما از تکنیک تکرار استفاده کنید: تکنیک تکرار باعث می شود تمرکز شما بر تکرار حقایق و استدلال هایی صورت بگیرد که دیگران بر آن ها تسلط ندارند و از طرفی با برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه باعث جملات شما را قانع کننده تر می سازد.

سخن آخر

هیچ گاه بحث را شخصی نکنید زیرا در این صورت تاثیر منفی خواهید داشت و حتی ممکن است با انتقاد تند دیگران مواجه شوید. سعی کنید از اطلاعاتی که در اختیارتان هست به خوبی استفاده کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

روش های کنترل ذهن دیگران

روانشناسي متقاعد كردن

جذب افراد با ذهن

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم