راه های انتخاب همسر مناسب

راه های انتخاب همسر مناسب

همه ی ما عاشق فردی می شویم که با بیشترین معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه یا همان الگوی عشق مان سازگاری نشان دهد؛ معیارهایی که بر اساس تجربیات گذشته ، رابطه با خانواده ، اتفاقات مختلفی که در زندگی مان رخ داده است و بسیار از موارد دیگر در ضمیر ناخودآگاه ما شکل می گیرد.( نگاه کنید به روانشناسی عشق).

اگر تا به حال موفق به جذب همسر دلخواه خود نشده اید یا با افراد نامناسبی ارتباط داشته اید یا برای معاشرت با افراد جدید تلاش نکرده اید.

ارتباط با افراد نامناسب

در مقاله ی راه های عاشق کردن پسران مغرور توضیح دادم همه ی ما برای افزایش و تقویت امتیازهایی که ارزش مان را تعیین  می کنند تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیریم.

درواقع شما عاشق فردی می شوید که امتیازات مشابه و بالاتری نسبت به امتیازات شما داشته و اگر از این قاعده دور باشد  هیچگاه عاشق او نخواهید شد. اگر تاکنون با چنین افرادی رو به رو نشده اید مکان های نامناسبی را برای معاشرت با افراد انتخاب کرده اید و درنتیجه با افراد نامناسبی ارتباط دارید.

به طور کلی افراد با توجه به اهداف و دلبستگی هایشان مکان های متفاوتی را برای وقت گذرانی انتخاب می کنند و برای جذب همسر دلخواه و شخصیت مورد علاقه تان شما نیز باید مکان مناسبی را برای وقت گذراندن انتخاب کنید.

هر کدام از شما برای جذب همسر دلخواه خود باید لیستی از ویژگی ها و صفات مورد نظر خود که باید در شریک زندگی تان وجود داشته باشد تهیه کرده و در مکان مناسبی با توجه به این ویژگی ها به دنبال او باشید. اگر شناخت خوبی نسبت به ویژگی های مورد نظر خود برای انتخاب شریک زندگی آینده داشته باشید می توانید به مکان های مناسبی رفته و با افراد مناسبی آشنا شوید.(نگاه کنید به چطور نیمه ی گمشده ام را پیدا کنم)

عدم معاشرت با افراد جدید

برای من بسیار تعجب بر انگیز است فردی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند و کمتر به فعالیت های اجتماعی می پردازد چگونه در انتظار ملاقات با افراد جدید و مناسب و جذب همسر دلخواهش به سر می برند؟

یکی از دوستانم از من پرسید: “چرا هیچ وقت با افراد جدید آشنا نمی شود و به سختی می تواند عاشق کسی باشد؟”  از او پرسیدم بیشتر وقت خود را کجا و چگونه صرف می کند؟ پاسخ داد:”در خانه”!

به او گفتم: “پس انتظار نداشته باش با باز کردن در یخچال بتوانی همسر دلخواه و شریک  زندگی آینده ات را پیدا کنی!”

اگر می خواهید با شخص مورد علاقه تان ملاقات کنید باید اجتماعی و فعال بوده و از مکان های درست و مناسبی بازدید کنید.

به علاوه، باید نسبت به نیازهای روانشناختی خود درک درست و کاملی به دست آورید تا بتوانید مکان هایی را که در آن امکانی برای یافتن شریک زندگی مورد نظرتان وجود دارد شناخته و از آن ها دیدن کنید.

از خود بپرسید: چه چیزی از زندگی ام می خواهم؟ همسر آینده ام باید چه خصوصیات اخلاقی داشته باشد؟

این سوالات می تواند سرنخ هایی در مورد مکان هایی که باید وقت خود را در آن صرف کنید به شما خواهند داد. اگر این کار را به صورت تصادفی و بدون در نظر گرفتن نیازهایتان انجام دهید به احتمال انتخاب اشتباهی انجام می دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مدل ها و معیارهای انتخاب همسر

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه همسر دلخواهم را بیابم