راه های حفظ رابطه عاشقانه

راه های حفظ رابطه عاشقانه

هرچقدر هم عاشق یکدیگر باشید همچنان ممکن است به راه های حفظ رابطه عاشقانه نیاز پیدا کنید.

حفظ رابطه عاشقانه اگر ازدواج کرده اید و یا به دنبال تبدیل یک رابطه آشنایی به ازدواج هستید بسیار مفید است.

چگونه یک رابطه عاشقانه را حفظ کنیم

در این شرایط باید تلاش کنید با تمرکز بر راهکارهای شناخته شده رابطه ی عاطفی تان را حفظ کرده و پایداری آن را تضمین کنید. این راهکارها به شرح زیر است:

  1. قدردان گذشته و خاطرات خود باشید: مرور خاطرات باعث می شود احساس شما نسبت به هم حالت تازگی پیدا کرده و به یاد آوردن شادی و احساسات خوبی که در کنار هم تجربه کرده اید می تواند رابطه ی عاطفی شما را بهبود ببخشد. مرور خاطرات خوب گذشته به شما کمک می کند ویژگی های مثبت یکدیگر را به یاد بیاورید. در واقع به یاد می آورید چرا به یکدیگر علاقه مند شده اید و همین موضوع باعث سرکوب شدن تنش ها می شود.

 

  1. ابراز احساسات: عشق و علاقه ی خود را بروز دهید. به هیچ عنوان در رابطه ی عاشقانه احساسات خود را سرکوب نکنید. ابراز احساسات می تواند با جملات زیبا و رمانتیک و یا به صورت فیزیکی مانند بغل کردن و بوسیدن صورت بگیرد. ابراز احساسات در لحظه باعث ایجاد شور و هیجانی وصف ناپذیر در طرف مقابلتان می شود و عشق و علاقه ی تان را نسبت به هم تشدید خواهد کرد.(نگاه کنید به روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید)

 

  1. از همسرتان به خاطر بودن در کنار شما تشکر کنید: برای این کار می توانید از دادن هدیه و گل به او استفاده کنید. حتی خیلی خوب است گاهی به صورت کلامی قدردانی خود را ابراز کنید. مثلا بگویید: ” من خیلی خوشحالم که تو در کنارم هستی”.

 

  1. سرگرمی های جدید در کنار هم تجربه کنید: خاطرات جدید بسازید و سرگرمی های جدید را در کنار هم تجربه کنید. اجازه ندهید زمانتان تکراری و خسته کننده سپری شود.

 

  1. یکدیگر را غافلگیر کنید: سورپرایز کردن عملی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. سعی کنید از چیز های جالب و مورد علاقه ی یکدیگر استفاده کرده و یکدیگر را غافلگیر کنید.

 

  1. نسبت به هم مسئول باشید: بعد از ازدواج زندگی شما و همسرتان کاملا مشترک بوده و در نتیجه مسائل و مشکلات همسرتان مشکل شما نیز خواهد بود. از مسئولیت های خود شانه خالی نکنید و سعی کنید تا جایی که می توانید در مسائل و مشکلات در کنار همسرتان باشید نه در مقابل او، به او کمک کرده و آرامش او را فراهم کنید.

 

  1. نسبت به کارها، حرف ها و احساسات خود صادق باشید: زیربنای یک رابطه ی سالم را صداقت تشکیل می دهد. نقض این مسئله می تواند شروعی برای تنش ها و ویرانی رابطه ی عاطفی شما محسوب شود. پس در هر شرایطی با همسر خود صادقانه رفتار کرده و به او وفادار باشید.(نگاه کنید به صداقت در زندگی مشترک)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق راه دور

حفظ رابطه عاطفی از راه دور

شروع رابطه جدید پس از شکست عشقی

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

ارتباط صمیمی با همسر

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه

تداوم عشق بعد از ازدواج