راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

چرا ضمیر ناخودآگاه احساسات منفی ارسال می کند

چرا ضمیر ناخودآگاه گاهی باعث ایجاد احساسات و خلق و خوی بد و منفی در ما می شود؟

ضمیر ناخودآگاه با ارسال احساسات مثبت و منفی برای رسیدن به اهداف به ما کمک می کند. زمانی که ما در خلاف جهت دستیابی به اهداف خود حرکت می کنیم ضمیر ناخودآگاه با ارسال سیگنال های منفی ما را برای بازگشت به مسیر درست هدایت می کند و از طرفی اگر در جهت دستیابی به اهدافمان حرکت کنیم ضمیر ناخودآگاه نیز با ارسال سیگنال های مثبت به ما انگیزه داده و باعث شادی مان می شود.

اکنون سوال این است که چرا گاهی اوقات در مسیر درست رسیدن به اهداف خود احساس اضطراب می کنیم؟

پاسخ این سوال برمی گردد به اعتماد ضمیر ناخودآگاه به اهداف ما. درواقع اگر ضمیر ناخودآگاه نسبت به اهداف ما شک داشته و اعتماد نداشته باشد سیگنال های اضطراب ارسال خواهد کرد.

پس با این حساب چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه را متقاعد کرد که به اهدافمان اعتماد و باور داشته باشد؟

در این مقاله قصد دارم درباره ی همین موضوع با شما صحبت کنم.

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه را متقاعد کرد اهدافمان را باور کند

چرا بعضی افراد در راه رسیدن به هدف هایشان احساس انگیزه و اشتیاق می کنند در حالی که برای بعضی دیگر این مسیر چیزی جز اصطراب و ترس به همراه ندارد؟

برای پاسخ به این سوال باید مورد مهمی را در مورد ضمیر ناخودآگاه خود درک کنید. فرض کنید ضمیر ناخودآگاهتان فردی است که همه چیز را در مورد شما می داند. اگر این فرد با دیدن اقدامات خوب و مثبت به شما اعتماد داشه باشد برای ادامه ی راه نیز به شما انگیزه خواهد داد. در مقابل اگر این فرد ایمان و اعتمادش را نسبت به شما از دست دهد هر وعده ی جدیدی از جانب شما مورد تایید او قرار نمی گیرد. به این مثال توجه کنید:

فرض کنید هربار برای مطالعه ی درس هایتان یک برنامه ی زمانی مشخص کرده و به آن عمل نمی کنید. در سال تحصیلی بعدی نیز یک برنامه ی زمانی مطالعه تهیه می کنید اما انگیزه ای برای دنبال کردن آن نخواهید داشت و در نتیجه همیشه برای امتحانات خود احساس ترس و اضطراب را تجربه می کنید.

در چنین موردی اعتماد بین شما و ضمیر ناخودآگاهتان از بین رفته است. درواقع اگر برخلاف این اقدام را انجام می دادید (یعنی جدول زمانی خود را به دقت دنبال می کردید) نوشتن جدول زمان بندی مطالعه در شما انگیزه ای برای مطالعه ی درس هایتان ایجاد می کرد.

به همین دلیل است که نوشتن اهداف در بعضی افراد باعث ایجاد انگیزه شده و برای بعضی دیگر هیچ تاثیری ندارد. با انجام و تکرار اقدامات درست ضمیر ناخودآگاه شما را باور کرده و سطح اطمینان شما نسبت به خودتان افزایش پیدا خواهد کرد.(نگاه کنید به استفاده از قدرت ضمیر ناخودآگاه)

چگونه اعتماد از دست رفته ی ضمیر ناخودآگاه را دوباره به دست آورید

اگر اعتماد ضمیر ناخودآگاهمان را نسبت به خود از دست بدهیم چگونه دوباره آن را به دست آوریم؟

پاسخ ساده است. باید به ضمیر ناخودآگاه خود ثابت کنیم که از این به بعد نسبت به وعده هایمان جدی هستیم. ممکن است مدتی بدون احساس خوب و انگیزه به کارها بپردازیم اما بالاخره می توانیم اعتماد از دست رفته را به دست آوریم.

وقتی ضمیر ناخودآگاه به شما اعتماد کند هنگام نوشتن برنامه ها و اهدافتان در شما انگیزه ایجاد خواهد شد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با تسلط بر ضمیر ناخودآگاه موفق تر عمل کنیم

تاثیر ضمیر ناخودآگاه بر انسان

اهداف ضمیر ناخودآگاه

راههای رسیدن به هدف در زندگی

روانشناسي متقاعد كردن