طلاق از همسر خیانتکار

طلاق از همسر خیانتکار

اگر درک و شناخت خوبی نسبت به حقایق مشخص و نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنم به دست آورید طلاق در صورت خیانت مرد یا زن در رابطه کار غیر ممکن و دشواری نخواهد بود:

روش های فراموش کردن مرد یا زنی که به همسرش خیانت کرده در مقایسه با روش های فراموش کردن و عبور از کسی که خیانتی نکرده است کمی متفاوت است.

طلاق در صورت خیانت مرد یا زن و فراموش کردن همسر خیانتکار به دلیل آسیب های شخصیتی، فروپاشی اعتماد به نفس و خشم و عصبانیتی که ممکن است نسبت به همسرتان در شما به وجود آمده باشد مراحل دیگری را اضافه بر مراحل فراموش کردن یک نفر شامل می شود.

بعضی اوقات درد و رنج طولانی بعد از طلاق به خاطر خیانت زن یا مرد به دلیل عشق و علاقه به طرف مقابل نیست بلکه دلیل اصلی آن آسیب های شخصیتی وارد شده به فرد می باشد. این بدان معنی است که اگر حتی از احساسات بد بعد از جدایی از همسر خیانتکار رنج ببرید عبور کردن از او و فراموش کردن رابطه تان غیر ممکن نخواهد بود.

گام های مهم برای کنار آمدن با طلاق در صورت خیانت مرد یا زن و فراموش کردن او

گام های مهمی که در کنار مراحل دیگر فراموش کردن معشوق برای فراموش کردن همسر خیانتکار و طلاق از او باید دنبال کنید درمان آسیب های شخصیتی و تقویت اعتماد به نفس می باشد:

  • درمان آسیب های شخصیتی (hurt ego): درمان آسیب های شخصیتی با انتقام گرفتن و یا متنفر بودن از طرف مقابل اشتباه و بی نتیجه است زیرا این راه حل ها شما را تبدیل به فردی مضطرب و آزرده خاطر می کند. راه حل درمان آسیب های شخصیتی این است که به طرف مقابل خود نشان دهید یک گنجینه ی ارزشمند (که شما هستید) را از دست داده است. با اینکه این راهکار ممکن است نتیجه ی سریع و فوری در بر نداشته باشد اما راهکاری مطمئن بوده و 100 درصد جواب می دهد. اگر بتوانید خشم و عصبانیت خود را به شکل صحیح کنترل کنید و آن را به عنوان انگیزه ای برای درمان آسیب های شخصیتی به کار بگیرید هر روز بهتر از قبل خواهید شد و خیلی زود همسر خیانتکارتان متوجه می شود شما را از دست داده است.
  • تقویت اعتماد به نفس: گاهی اوقات ناتوانی در فراموش کردن همسر خیانتکار و عبور از افسردگی بعد از طلاق با او به دلیل عشق و علاقه نیست بلکه دلیل آن آسیب هایی است که به اعتماد به نفس فرد وارد شده است. همانطور که قبلا نیز توضیح دادم اگر تصور کنید دلیل خیانت همسرتان وجود عیب و نقص ها و کاستی هایی درون شما بوده است هیچ گاه نمی توانید با طلاق به خاطر خیانت او کنار آمده و او را فراموش کنید. اگر یکی از اهداف شما برای ازدواج و ایجاد رابطه با همسرتان بهبود اعتماد به نفس بوده است تنها تقویت و بازسازی اعتماد به نفس از دست رفته بعد از خیانت و طلاق است که می تواند شما را در فراموش کردن همسر خیانتکار یاری کند. به طور خلاصه نیاز شما بودن در کنار او نیست بلکه باید به ارزشمند بودن خودتان اطمینان پیدا کنید.(نگاه کنید به ایحاد اعتماد به نفس)

آیا خیانت قابل بخشش است؟

بخشش خیانت بستگی به خود شما دارد. اگر بتوانید با خیانت همسرتان کنار بیایید و بعد از آن باز هم به او اعتماد کنید بخشش راه حل خوبی خواهد بود. اما در غیر این صورت بهتر است جدایی و فراموش کردن او را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید در مدت کوتاهی او را فراموش کنید راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که در مقاله های لینک شده در پایان این مقاله می توانید آن ها را بررسی و مطالعه کنید اما به طور خلاصه موارد زیر برای فراموش کردن همسر خیانتکارتان موثر خواهد بود:

  • خاطرات را فراموش کنید: عکس های دو نفره و هدیه ها را از جلوی چشم دور کرده و از رفتن به مکان های خاطره انگیزتان اجتناب کنید.
  • مفهموم منحصر به فرد بودن را از ذهن خود پاک کنید: افراد زیادی در دنیا هستند که می توانید با آن ها زندگی شادی داشته باشید. مفهوم منحصر به فرد بودن یک افسانه ی موهومی است که توسط رسانه ها در ذهن شما ایجاد شده و بهتر است آن را فراموش کنید.
  • به او فکر نکنید: مسلما فکر نکردن به کسی که عاشقش بودید کار سخت و دشواری است اما به جای اینکه همه ی زمان خود را در روز به فکر کردن به او اختصاص دهید سعی کنید تنها بخش کوچکی از زمانتان را به او فکر کنید و هر روز مدت زمان فکر کردن به رابطه تان را کمتر کرده تا اینکه به تدریج از ذهنتان پاک شود.
  • به رسانه ها اجازه ندهید ضمیر ناخودآگاهتان را با باورهای محدود کننده و نادرست برنامه ریزی کنند: به ترانه های غمگین و عاشقانه که شما را دچار افسردگی کرده و همسرتان و خاطرات با او را در ذهن شما یادآوری می کنند گوش ندهید. این ترانه ها ضمیر ناخودآگاهتان را با باور های محدود کننده و نادرستی درباره ی روابط برنامه ریزی می کنند و نتیجه ی آن شکست در عبور از همسر خیانتکار و فراموش کردن او خواهد بود.(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا رابطه ای که عشق مان با فرد دیگری دارد پایدار است

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

فراموش کردن عشق در چند روز

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید

نشانه های خیانت عاطفی همسر