علت کم شدن علاقه به همسر

علت کم شدن علاقه به همسر

دوسم نداره

او در نگاه اول عاشق من شد

مدت ها برای به دست آوردن من تلاش کرد تا وقتی که به او علاقه مند شدم

وقتی از علاقه ام مطمئن شد خیلی خوشحال بود

اما چند روز بعد شور و اشتیاقش را نسبت به من از دست داد

باخودش فکر کرد آیا من همان کسی هستم که همیشه می خواست با او باشد؟ ”

دلایل سرد شدن و از بین رفتن علاقه نسبت به همسر

احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده که شریک عشقی تان به محض اینکه از علاقه ی شما به خود اطمینان پیدا کرده عشقش را به شما از دست داده و رابطه تان را پایان داده است. این مسئله بسیار تعجب برانگیز به نظر می رسد و باعث سردرگمی شما می شود مخصوصا اگر او مدت زیادی برای به دست آوردن شما تلاش کرده باشد.

این اتفاق می تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد. موارد زیر بعض از این دلایل را به شما نشان می دهند:

  • از دست دادن علاقه و تلاش برای تایید: بعضی از افراد تصور می کنند فرد مورد علاقه شان منحصر به فرد بوده و به همین دلیل عاشق او می شوند اما در حقیقت این ضمیر ناخودآگاه آن هاست که برای جبران شکست های گذشته و نیازهای برآورده نشده نسبت یه این عشق و علاقه اشتیاق نشان می دهد. پسری را در نظر بگیرید که با دخترهای تحصیل کرده شکست عشقی خورده باشد. او همواره سعی می کند دختری تحصیل کرده را عاشق خود کرده تا بتواند ارزش و شایستگی خودش را به دیگران ثابت کند. اما مشکلی که در این وجود دارد این است: این پسر هنگامی که از علاقه ی دختری تحصیل کرده به خود اطمینان پیدا کند دیگر نیازی به او نخواهد داشت زیرا همه ی تلاش او برای مورد تایید قرار گرفتن بوده و وقتی آن را به دست آورد علاقه ای به ادامه ی رابطه نخواهد داشت.
  • پایین آوردن ارزش: هیچ چیز قوی تر از برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه از جانب دوستان نزدیک نیست. اگر دوستان نزدیک طرف مقابلتان را متقاعد کنند که از شما بهتر به احتمال زیاد علاقه اش را به شما از دست می دهد. زیرا ضمیر ناخودآگاه او برنامه ریزی شده است.
  • احساس قدرت در به دست آوردن دیگران: بسیاری از افراد با به دست آوردن دیگران احساس قدرت و ارزش می کنند. چنین اشخاصی پس از به دست آوردن فرد مورد نظرشان معمولا علاقه ی خود را به او از دست داده و به دنبال فرد دیگری می روند.
  • ترس از تعهد: یکی دیگر از دلایل از دست دادن علاقه در رابطه ترس از تعهد و مسئولیت پذیری می باشد. در این مورد ضمیر ناخودآگاه شخص تلاش می کند او را در برابر رابطه ای جدی و مسئولیت پذیری محافظت کند. درواقع می توان گفت عشق براساس آنچه ضمیر ناخودآگاه می خواهد کنترل شده و نمی تواند به هدفی برخلاف اهداف ضمیر ناخودآگاه دست پیدا کند.
  • در مراحل اولیه احساسات از تفکر منطقی جلوگیری می کنند: در مراحل اولیه ی رابطه احساسات فرد بسیار شدید و قدرتمند بوده و در قضاوت او نسبت به طرف مقابلش تاثیر می گذارد. وقتی احساس عشق از جانب طرف مقابل نیز احساس شود پای تفکر منطقی به رابطه باز شده و فرد ممکن است متوجه شود که این رابطه را نمی خواهد. اشتیاق و هیجان و تلاش برای به دست آوردن فرد مورد علاقه ممکن است بر قضاوت شما نسبت به او تاثیر بگذارد. زمانی که این اشتیاق تمام شود ممکن است متوجه شوید که این رابطه، رابطه ای نیست که همیشه میخواستید.

سخن آخر

نکته ی نا امید کننده  در همه ی موارد بالا این است که افراد تصور می کنند واقعا عاشق شده اند اما درواقع این موارد و عوامل ناخودآگاه دیگری است که آن ها را به این سمت ( در راه عشق و رابطه ی عاطفی) هدایت می کند.

با شناخت و درک بیشتری از خودتان می توانید از برقراری چنین روابط ناسالمی خودداری کرده و به ندرت فردی پیدا می شود که خیلی سریع علاقه اش را به شما از دست دهد.(نگاه کنید به چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

علت و درمان بی میلی مرد به زن

بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

چرا احساس عشق از بین می رود

عواملی که باعث بازگشت عشق می شود