مراحل عبور از شکست عشقی

مراحل عبور از شکست عشقی

فکر می کنید مراحل درمان افسردگی شکست عشقی بر اساس تکنیک های روانشناسی شکست عشقی به چه صورت است؟

درست بعد از جدایی هر فرد برای بهبودی و بازگشت به زندگی عادی خود از مراحل مشخصی عبور می کند و اگر بتواند این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد خیلی زود شکست عشقی را فراموش خواهد کرد.

اگر افراد برای درمان افسردگی شکست عشقی در یکی از مراحل اشاره شده درجا بزنند مدت زمان آن طولانی تر شده و فراموشی دشوارتر به نظر می رسد. این دقیقا همان اتفاقی است که برای بسیاری از مردان و زنان رخ می دهد.

در این مقاله قصد دارم مراحل مختلف عبور از شکست عاطفی را برای شما شرح داده و توضیح دهم چگونه می توانید از هر مرحله به راحتی عبور کنید.

مراحل عبور از شکست عاطفی

در ادامه ۶ مرحله برای عبور از شکست عشقی تعریف شده است:

مرحله ی انکار یا ضربه ی روانی:

در این مرحله فرد از پذیرفتن جدایی فرار می کند. مثلا اگر کسی یکی از دوستان نزدیکش را از دست بدهد ممکن است برای مدتی در این مرحله گرفتار شود. در بسیاری از موارد افراد خیلی سریع از این مرحله عبور می کنند و جای نگرانی در آن نیست.

مرحله ی عصبانیت:

مردم پس از شکست عشقی بعد از عبور از مرحله ی انکار وارد مرحله ی خشم و عصبانیت می شوند. در این مرحله فرد به انتقام فکر می کند اما این مرحله نیز مانند مرحله ی قبل زود گذر بوده و جایی برای نگرانی در آن نیست.

مرحله ی چانه زنی(خطرناک ترین مرحله):

چانه زنی سومین و خطرناک ترین مرحله ی عبور از شکست عاطفی در زنان و مردان است. در این مرحله افراد به ترانه های غمگین گوش می دهند، درباره ی طرف مقابلشان رویاپردازی می کنند، بودن با او را تصور کرده و با امید به بازگشت به مکان های خاطره انگیز می روند. اگر فردی در این مرحله گرفتار شود تنها در صورتی می تواند شکست عشقی را تحمل کند که با شخص دیگری به عنوان جایگزین برای طرف مقابلش ملاقات کند. برای عبور از این مرحله بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

مرحله ی افسردگی:

این مرحله همزمان با مرحله ی قبل یعنی مرحله ی چانه زنی اتفاق می افتد. چانه زنی معمولا با افسردگی همراه بوده و به همین دلیل است که در این زمان حالت روحی فرد بین امید و ناامیدی تغییر می کند. افسردگی حاصل ناامیدی از مرحله ی چانه زنی است.

مرحله ی پذیرش:

در این مرحله فرد جدایی را پذیرفته و تصمیم به فراموش کردن طرف مقابل می گیرد. این مرحله فقط و فقط زمانی اتفاق می افتد که هیچ اثری از امید وجود نداشته باشد. اگر حتی ۱ درصد امید باقی بماند فرد در مرحله ی قبل گرفتار شده و درجا می زند و روند بهبودی زمانی آغاز می شود که امید به طور کامل از بین برود.

مرحله ی بهبودی:

بهبودی آخرین مرحله ی عبور از شکست عشقی بوده و مرحله ای است که در آن فرد کاملا طرف مقابل و رابطه با او را فراموش کرده و به زندگی عادی خود برمی گردد.

بعد از شکست عشقی چگونه از این مراحل به سرعت عبور کنیم?

تفاوت بین افرادی که به سرعت از شکست عشقی عبور می کنند با افرادی که برای فراموش کردن شکست عشقی به سال ها زمان نیاز دارند مدت زمانی است که در مرحله ی چانه زنی/افسردگی سپری می شود.

در نتیجه برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی باید سعی کنید در مرحله ی سوم و چهارم (مراحل چانه زنی و افسردگی) گرفتار نشوید. گرفتاری در این مراحل معمولا به دلیل اقدامات نادرست به همراه باورهای اشتباه و محدود کننده درباره ی شکست عشقی و جدایی اتفاق می افتد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب می توانید مهارت های لازم برای برگرداندن شخص مورد نظر را یاد بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آشتی بعد از جدایی

با شکست عشقی چه باید کرد؟

فراموش کردن عشق قبلی

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته