مشاوره شکست عشقی

مشاوره شکست عشقی

در این مطلب توضیح می دهم در یک مشاوره شکست عشقی چه چیزی یاد خواهید گرفت.

فراموش کردن یک نفر گاهی غیر ممکن به نظر می رسد. گرفتار شدن در عشق یک طرفه بسیار احساس بدی را به شما القا می کند زیرا این پیام را به شما می دهد که رابطه تان هیچ نتیجه و سرانجامی نداشته است.

قبل از مطالعه این مطلب این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید قبل از تصمیم به پایان یک رابطه عاشقانه باید مطمئن شوید قصد بازگشت شخص مورد نظر خود را ندارید.

در صورتی که آخرین تلاش خود را نیز انجام داده اید و دیگر تمایلی به بازگرداندن عشق از دست رفته ندارید پس این مطلب را مطالعه کنید.

در مشاوره شکست عشقی چه چیزی یاد می گیریم

بعد از اینکه این مقاله را تا پایان خواندید می توانید از افسردگی بعد از شکست عشقی به راحتی گذر کرده و تنها طی چند هفته یا حتی چند روز می توانید عشق گذشته ی خود را فراموش کرده و به زندگی خود بدون او ادامه دهید.

بعد از پایان این مقاله می توانید متوجه شوید که شکست عشقی دیگر مانند قبل نمی تواند به شما آسیب برساند، باورهای نادرست و محدود کننده ای که نسبت به رابطه ی عاطفی داشتید از بین می رود و بهبودی خود را خیلی سریع تر از قبل به دست می آورید.

بسیاری از جلسات مشاوره روی این موضوع تمرکز می کنند که باور های غلط مراجعه کننده را نسبت به عشق و شکست عشقی تغییر دهند. پس اگر بتوانید با مطالعه و بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد روابط عاطفی، خودتان این باور های را اصلاح کنید پس بدون نیاز به مشاور، می توانید شکست عشقی خود را حل کنید. در واقع در این مطلب به شما نکاتی را توضیح می دهیم که معمولا در مشاوره های شکست عشقی نیز گفته می شود.

باور های غلط در مشاوره شکست عشقی

در ابتدا توصیه ی من به شما این است که برای درمان افسردگی شکست عشقی تنها به یک مقاله اکتفا نکنید.

حتما به مقاله های معرفی شده در پایان این مقاله مراجعه کنید و با مطالعه ی آن ها در کنار هم خیلی سریع به بهبودی کامل برسید.

در ادامه به باورهای غلطی اشاره خواهم کرد که با تصحیح آنان می توانید به سادگی و حتی بدون نیاز به مشاوره شکست عشقی وضعیت زندگی خود را بهبود بخشید.

  • منحصر به فرد بودن یک مفهوم افسانه ای و موهومی است: یکی از مهم ترین نکاتی که در مشاوره شکست عشقی بیان می شود از بین بردن باورهای افسانه ای است که باعث می شود مردم نتوانند به راحتی از شکست عشقی عبور کنند. یکی از این باورهای افسانه ای، منحصر به فرد بودن است. اگر باور داشته باشید فردی که از شما جدا شده بهترین فرد در دنیا بوده است، باعث می شوید ضمیر ناخودآگاه هیچ گاه نتواند از افسردگی شکست عشقی رها شود. اگر اطلاعات خود را درباره ی مفهموم منحصر به فرد بودن بالا ببرید متوجه می شوید این مفهوم افسانه ای است که رسانه ها به شما منتقل کرده اند و به راحتی می توانید دردهای بعد از جدایی را درمان کنید.
  • افراد زیادی می توانند برای شما منحصر به فرد باشند: در مقاله ی روانشناسی عشق توضیح داده ام همه ی شما عاشق افرادی می شوید که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآهگ تان مطابقت داشته باشند. این موضوع، نشان می دهد افراد زیادی در دنیا هستند که می توانند با معیارهای شما مطابقت داشته باشند. حتی ممکن است شما عاشق فردی شده باشید که با تعدادی از معیارهای شما مطابق است اما فرد دیگری وجود داشته باشد که با معیارهای بیشتری در ضمیر ناخودآگاه شما سازگار باشد.
  • رها شدن دلیلی بر بد بودن شما نیست:  اعتقادات غلط رایج بخش بزرگی از دردهای پس از جدایی هستند. این اعتقادات غلط به دلیل آسیب های شخصیتی به افراد وارد می شود نه عشق و علاقه! آسیب های شخصیتی مانند تضعیف اعتماد به نفس، نگرانی درباره ی آینده و احساس تنهایی. اگر بتوانید احساسات ناخوشایند خود را به بخش های کوچک تری دسته بندی کرده و ریشه ی هر دسته را مشخص کنید به راحتی بهبودی تان را به دست خواهید آورد.
  • سریع تر از شکست عشقی عبور کنید: وقتی افراد از دلایل عاشق شدن، احساسات بد پس از جدایی و روانشناسی عشق آگاهی کافی بدست می آورند نه تنها از شکست عشقی به راحتی عبور می کردند بلکه بعد ها نیز خیلی سریع تر از گذشته می توانستند با جدایی ها کنار بیایند. حتی اگر تصور کنید هیچ وقت نمی توانید عشق گذشته ی خود را فراموش کنید بعد از درک روانشناسی عشق دیگر با تحمل کردن شکست عشقی مشکلی پیدا نمی کنید.

کلید موفقیت در مشاوره شکست عشقی

کلید موفقیت در یک مشاوره شکست عشقی اصلاح کردن باور های غلط است. در واقع اینکه شما باور های غلط خود را بشناسید کافی نیست باید بتوانید آن را اصلاح نیز بکنید.

در ادامه به روش های اصلاح باور های غفط در مشاوره شکست عشقی اشاره خواهم کرد:

  • قبل از هرچیز از احساسات خود عبور کنید: همانطور که اشاره کردم آسیب های شخصیتی، تضعیف اعتماد به نفس و نگرانی از آینده می تواند دلایل اصلی احساسات ناخوشایند بعد از جدایی باشند. اولین قدم برای فراموش کردن شکست عشقی این است که لیستی از احساسات ناخوشاند خود تهیه کرده و تعیین کنید کدام یک از آن ها مربوط به عشق گذشته ی شما و کدام یک مربوط به دلایل دیگر است.
  • یادآوری خاطرات: همانطور که در جلسات مشاوره شکست عشقی معمولا اشاره می شود وقتی دو رویداد مختلف به صورت همزمان اتفاق بیفتند، یک اتصال بین آن ها در ذهن شما ایجاد می شوند به طوری که اگر با یکی از آن ها رو به رو شوید به صورت ناخودآگاه دیگری را نیز به یاد می آورید. مثلا هنگامی که با معشوق خود ترانه ای را گوش کنید، این دو رویداد (یعنی گوش کردن به ترانه و در کنار معشوق بودن) در ذهن شما به یکدیگر متصل شده و بعد ها اگر این ترانه پخش شود معشوقتان را به یاد می آورید. برای مقابله با شکست عاطفی باسد این اتصالات را از بین ببرید.
  • از وابستگی عاطفی رها شوید: اعتیاد عاطفی زمانی اتفاق می افتد که فرد به منظور فرار از مشکلات و رهایی از احساسات ناخوشایند به رابطه ی عاطفی روی آورده و به آن عادت کند. بعضی افراد تنها به دلیل رفع تنهایی، کنترل اضطراب و یا حتی افسردگی وارد روابط عاطفی می شوند. اگر معتاد به عشق و رابطه ی احساسی هستید تا زمانی که با این اعتیاد عاطفی مقابله نکرده و آن را از بین نبرید هیچ گاه عشق از دست رفته ی خود را فراموش نحواهید کرد.
  • ناامیدی: جدایی، علاوه بر احساسات بد و ناخوشایند، نا امیدی و سرخوردگی قابل توجهی نیز به همراه خواهد داشت. برای این که بتوانید عشق گذشته تان را فراموش کنید لازم است با این احساس نا امیدی مقابله کرده و آن را از بین ببرید.
  • هیچ انسان منحصر به فردی وجود ندارد: باورهای محدود کننده و نادرستی مانند ” نیمه ی گمشده” یا “او منحصر به فرد بود” وجود ندارد. افراد زیادی وجود دارند که می توانند با معیارهای شما سازگار بوده و شریک عاطفی تان باشند.
  • مقابله با جدایی: گاهی اوقات می توان جدایی و از دست رفتن رابطه را پیش بینی کرد. در چنین موردی لازم است برای مقابله با شکست عشقی از جدا شدن جلوگیری کرده و برای حفظ رابطه تان تلاش کنید.
  • پذیرش شکست عشقی: برخلاف باورهای رایج اگر بپذیرید این رابطه نتیجه ای نخواهد داشت خیلی زود بهبودی خود را به دست می آورید. هر فردی زمانی می تواند از عشق خود دست بکشد که جدا شدن از او را بپذیرد و اطمینان پیدا کند هیچ راه بازگشتی نمانده است. در غیر این صورت همیشه در امید و رنج و عذاب به سر می برد. در نتیجه برای عبور از شکست عشقی بهتر است تلاش کنید جدایی را پذیرفته و امید را از بین ببرید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

قانون جذب عشق

آیا باید عشق یک طرفه را فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم

نشانه های عشق یک طرفه و عشق دو طرفه

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق