موانع درمان شکست عشقی

موانع درمان شکست عشقی

در مقاله ی مراحل عبور از شکست عشقی توضیح دادم یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند بهبودی پس از شکست عشقی را به تعویق بیندازد درجا زدن در مرحله ی سوم و چهارم یعنی مرحله ی التماس و افسردگی است.

دلیل این درجا زدن بین این مراحل اقداماتی است که در آن زمان انجام می دهید؛ مثلا گوش کردن به موسیقی خاص یا رفتن به مکان هایی که با معشوق قبلی خود در آن خاطرات مشترک دارید.

این اقدامات ضمیر ناخودآگاه شما را با این باور برنامه ریزی می کند که زندگی کردن بدون همسر قبلی تان برای شما غیر ممکن بوده و در نتیجه نمی توانید از افسردگی پس از شکست عشقی رهایی پیدا کنید.

رسانه ها در مقابل کنار آمدن با جدایی

ترانه ها و فیلم های عاشقانه حاوی پیام های پنهانی و نادرستی هستند که ضمیر ناخودآگاه شما را در مقابل کنار آمدن با جدایی برنامه ریزی کرده و به این باور می رسانند که بهبودی و درمان افسردگی پس از شکست عشقی غیر ممکن است.(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

خاطرات قدیمی هر لحظه و هر جا به شما حمله ور می شوند. اگر با گوش دادن به ترانه های غمگین یا تماشای فیلم های عاشقانه به این خاطرات دامن بزنید بهبودی پس از جدایی برای شما سخت و غیر ممکن خواهد شد. در مقابل باید تلاش کنید خاطرات گذشته را فراموش کرده و در مقابل آن ها سر خم نکنید.

رسانه ها باورهای محدود کننده ای را در ذهن شما پرورش می دهند؛ باورهایی مانند ” زندگی بدون معشوق قبلی و رابطه با او کسل کننده و عاری از احساس است”.

چنین باورهایی راه درمان افسردگی پس از جدایی را طولانی تر می کنند. در واقع می توان گفت یکی از بهترین روش هایی که بهبودی شما را پس از شکست عشقی تسریع می کند برخورد صحیح با چنین باورهای محدود کننده و نادرست است.

در نتیجه ذهن خود را با باورهای بی ارزشی که رسانه ها به شما می دهند پر نکنید.

درمان سریع افسردگی شکست عشقی در زنان و مردان

پیشنهاد من به شما این است ابتدا اطلاعات خود را درباره ی روانشناسی عشق افزایش دهید. زیرا این اطلاعات به شما نشان می دهند چرا عاشق می شوید در نتیجه به شما کمک می کنند متوجه شوید افراد بسیار زیادی می توانند نیازهای شما را برآورده کرده و شریک زندگی شما باشند.

دومین مرحله این است که باورهای محدود کننده و اشتباه خود را درباره ی عشق و روابط احساسی اصلاح کنید. در نهایت التماس کردن را متوقف کنید. خودتان را متقاعد کنید که این رابطه تمام شده و راه برگشتی وجود ندارد. تنها ذهن شماست که می تواند اتفاق پیش آمده را پذیرفته و به شما کمک کند هرچه سریع از شکست عشقی عبور کنید.

مراقب رسانه ها باشید!

حتی اگر از جدایی رنج نبرید گوش دادن به ترانه هایی با افکار منفی می توانند زندگی تان را به نابودی بکشانند. باورها از طریق تکرار به دست می آیند و چون ترانه ها معمولا حاوی عباراتی تکرار هستند بدون آنکه متوجه شوید ذهن شما را برنامه ریزی می کنند.

گاهی فرد حتی زمانی که هنوز در رابطه است ذهن خود را با افکار منفی درباره ی جدایی برنامه ریزی می کنند. او متوجه این مسئله نیست اما به محض اینکه جدایی اتفاق بیفتد این افکار خود را نشان می دهند و مانع بهبودی او پس از جدایی می شوند.

به عبارت دیگر فرآیند بهبودی و درمان افسردگی پس از شکست عشقی حتی قبل از جدایی و زمانی که هنوز در رابطه هستید در ذهن شما شکل می گیرد. با پرورش باورهای درست و سالم می توانید این اطمینان را به دست آورید که پس از جدایی و طلاق به راحتی و تنها در مدت چند روز بهبودی خود را به دست خواهید آورد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با شکست عشقی چه باید کرد؟

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

دلایل افسردگی پس از جدایی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته