http://novinbinesh.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7/

نحوه ی برخورد با افراد برونگرا

در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه ی صحیح برخورد با افراد درونگرا و برونگرا صحبت کنیم. یکی از شایع ترین علل اختلافات در روابط عاطفی و ازدواج ها به دلیل وجود تیپ های شخصیتی متضاد همچون درونگرا و برونگرا است. در این مقاله می خواهیم در مورد ویژگی های شخصیتی افراد برونگرا صحیت کنیم و توضیح دهیم برای جذب و ازدواج موفق با این افراد باید چگونه رفتار کرد.

برونگراها و تفکرات بیرونی

افرادی که تفکر بیرونی دارند برای اطمینان از صحیح بودن کار خود در اکثر مواقع به نظرات و بازخوردهای دیگران نیاز دارند  و انرژی زندگی خود را از محیط پیرامون می گیرند. نه فقط در تصمیم گیری بلکه برای بدست آوردن انگیزه نیز به دنیای بیرونی و دیگران وابسته هستند. افراد مغرور با تیپ شخصیتی خودشیفته بیشتر برونگرا هستند.

بیشتر انسان ها در کودکی تفکر بیرونی دارند. به عبارت دیگر کودکان برای بدست آوردن انگیزه به  منابع بیرونی نیاز دارند و به همین دلیل است که بیشتر به نظرات و دستورالعمل های والدین نیاز دارند تا متوجه شوند چه چیز صحیح است و چه چیز غلط.  اما وقتی پا سن بلوغ می گذارند آرام آرام می آموزند چگونه برای انتخاب های خود به درون خود نیز مراجعه کنند. در نتیجه هر چقدر بیشتر به خودشناسی برسند بیشتر به خود تکیه خواهند کرد.

 

رفتار صحیح و نحوه ی برخورد با برونگراها

اگر می خواهید یک فرد برونگرا عاشق خود کرده و به ازدواج با خود تحریک کنید باید به دو نکته ی اساسی توجه کنید. نکته ی اول توجه و تایید و نکته ی دوم امتیازها و ارزش های بیرونی.

  • تایید و توجه

برونگراها به شدت تحت تاثیر تایید و توجه قرار می گیرند. این افراد دوست دارند وقتی صحبت می کنند به دقت به سخنان آنان توجه شود و بازخورد های مثبتی نشان داده شود.

اگر می خواهید یک رفتار صحیح و برخورد عالی با این افراد داشته باشید باید بدانید برونگراها حتی به عکس العمل ها و زبان بدن تان نیز هنگام گوش دادن توجه می کنند و اگر بازخورد مثبتی در زبان بدنتان احساس کنند، بسیار هیجان زده خواهند شد.

همچنین نحوه ی صحبت کردن و حتی استفاده از کلمات هنگام ارتباط برقرار کردن با این افراد اهمیت بسزایی دارد. مثلا چنین عبارت و کلماتی می تواند برونگراها را تحت تاثیر قرار دهد: “آمارها و مطالعات نشان می دهد که ….”، ” همه ی دوستانت همیشه این موضوع را تایید کردند که ….”، ” نظر کارشناسان این است که …” یا مثلا ” همه ی افراد موفق و ثروت مندان با ازدواج به موفقیت رسیده اند”.

البته به یاد داشته باشید این ” تایید و توجه” و ” استفاده ی صحیح از عبارات” زمانی تاثیر خواهد داشت که از نظر برونگراها با ارزش محسوب شوید در ادامه. در این قسمت به نکته ی دوم می رسیم. نکته ی دوم برای جذب و عاشق کردن افراد برونگرا ارزش ها و امتیازهای بیرونی خود شما است.

  • ارزش ها و امتیازهای بیرونی

اگر می خواهید رفتار، بازخوردها و تایید های شما برای یک فرد برونگرا با اهمیت تلقی شود باید قبل از هر چیز ارزش ها و امتیازهای بیرونی خود را افزایش دهید.

امتیازهای بیرونی شما شامل محبوبیت شما در بین اطرافیان، میزان تایید شدن شما و مقبولیت تان در محیط پیرامون است؛ مثل دانشگاه، محل کار یا بین دوستان است. هر چقدر بیشتر دیگران در مورد شما صحبت کنند و شما را تایید کنند ارزش و امتیاز شما برای این افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

پس اگر می خواهید یک برونگرا را به خود جذب کنید باید سعی کنید اطرافیان و نزدیکان شخص مورد نظر را نیز به خود جذب کنید و مورد تایید آنان واقع شوید. به یاد داشته باشید تایید شدن شما توسط دوستان و اطرفیان شخصیت برونگرا خیلی بیشتر از تایید شدن شما توسط دوستان و اطرافیان خودتان تاثیر دارد. اگر می خواهید با تیپ شخصیتی درونگرا نیز آشنا شوید به شما توصیه می کنم این مطلب را نیز حتما مطالعه کنید. رفتار صحیح و نحوه ی برخورد با درونگراها

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. مطالب این سایت اختصاصی بوده و در هیچ سایت و وبلاگ دیگری نوشته نشده است مگر اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب، هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نظریه های شخصیت و انوع مختلف آن

شناخت شخصیت دیگران

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

چگونه با زنان غرغرو، بهانه جو و ایرادگیر رفتار کنیم