نشانه های اعتماد به نفس بالا

نشانه های اعتماد به نفس بالا

در این مقاله قصد دارم در مورد مواردی صحبت کنم که نشان می دهد شما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستید.

این موارد به شما کمک می کند حتی اگر اعتماد به نفس بالایی نداشته باشید با نشان دادن آن ها به دیگران خود را با اعتماد به نفس جلوه دهید.

ویژگی افراد با اعتماد به نفس بالا

  1. زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس: هر حالت خاص و وضعیتی که اعضای بدن شما در آن قرار می گیرد برداشت به خصوصی در مورد شما را در ذهن اطرافیانتان شکل می دهد در نتیجه اگر زبان بدنتان سیگنال های اعتماد به نفس را ارسال کند دیگران شما را فردی با اعتماد به نفس بالا تصور می کنند. قفل کردن دست ها در هم در مقابل شکم، قرار دادن دست ها پشت بدن، راست ایستادن، لمس کردن نوک انگشتان و برداشتن قدم های بلند هنگام راه رفتن همه نشانه ی زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس هستند. (نگاه کنید به زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس)
  2. افراد با اعتماد به نفس از استرس دور هستند: افراد با اعتماد به نفس در مقابل دیگران استرس ندارند. آن ها ناخن هایشان را نمی جوند و بیش از حد تکان نمی خورند. البته منظور این نیست که افراد نا آرام و دارای استرس اعتماد به نفس ندارند اما نمی توانید احساس اعتماد به نفس بالا و استرس را هم زمان داشته باشید.
  3. افراد با اعتماد به نفس در مقابل انتقاد دیگران برخورد آرامی دارند: افراد با اعتماد به نفس بالا انتقاد دیگران نسبت به خود را می پذیرند و در مقابل آن لبخند می زنند. هنگامی که شخصی شایستگی و لیاقت این افراد را زیر سوال می برد تعادل خود را از دست نمی دهند و حتی دردسر دفاع کردن از خودشان را هم به جان نمی خرند.
  4. فعالیت بیش از حد: این مورد خیلی معمول نیست، اما افراد با اعتماد به نفس بالا بیش از حد فعال هستند. زیرا اعتماد به نفس پایین باعث می شود شما از انجام بسیاری از کارها کنار بکشید.
  5. جسارت: صدای واضح، بیان شیوا و زبان بدن در وضعیت شجاعت و جسارت مهم ترین نشانه های اعتماد به نفس بالا است. خوش بختانه جسارت یک ویژگی شخصیتی قابل یادگیری محسوب می شود. جسارت نه تنها شما را با اعتماد به نفس نشان می دهد بلکه مانعی برای سرکوب احساسات و ایجاد افسردگی خواهد بود.

 

سخن آخر در مورد اعتماد به نفس

من همیشه معتقدم تظاهر به هر چیزی می تواند شما را به سمت تحقق یافتن آن سوق دهد اما این کافی نیست. در کنار تظاهر باید تلاش کرد. این نشانه ها شما را با اعتماد به نفس جلوه می دهد اما لازم است در کنار آن برای تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنید.(نگاه کنید به ایجاد اعتماد به نفس)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علائم کمبود اعتماد به نفس چیست

ترس و اعتماد به نفس

ریشه ی عدم اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید

چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم

آیا جملات تاکیدی تاثیری بر اعتماد به نفس دارد؟

چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم