چرا احساس عشق از بین می رود

در این مقاله می خواهیم در مورد علت سردی مردان در روابط زناشویی، علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی، علت دلسردی مردان، علت سرد شدن ناگهانی مردان،

وقتی مردی از شما فاصله می گیرد، علت تنفر مرد از همسرش و علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی صحبت کنیم.

از بین رفتن احساس عشق

وقتی اشتیاق از رابطه محو می شود برخی به اشتباه عشق شان را از بین رفته می بینند. این مساله معمولا نتیجه ی باورهای نادرستی است که رسانه ها در ذهن مردم ایجاد کرده اند.

روابط سالم پس از مرحله ی اشتیاق وارد مرحله محبت می شوند؛ ستون های اصلی رابطه در این مرحله بر پایه ی صمیمیت و احترام استوار است و نقش شور و اشتیاق کم رنگ تر می گردد.

اگر حس می کنید به دلیل کاهش شور و اشتیاق در رابطه ای که اکنون در آن هستید، عشقتان رو به پایان است لازم است به جای اینکه رابطه تان را با داستان های فیلم های عاشقانه مقایسه کنید دانش خود را در مورد روابط عاطفی سالم افزایش دهید.

چرا احساس عشق از بین می رود؟

گاهی اوقات عشق در افراد بدون اینکه حتی دلیلش را بدانند از بین می رود. در چنین مواقعی فرد تصمیم به رهایی طرف مقابلش می گیرد؛ در نتیجه احساس گناه در او رخنه می کند. از بین رفتن عشق می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که بیشتر آن ها در این دو گروه تقسیم می شوند:

  1. تغییر معیارهای ناخودآگاه: همانطور که پیشتر اشاره شد مردم عاشق کسی می شوند که با معیارهای ناخوداگاه شان مطابقت داشته باشد.(نگاه کنید به: چرا عاشق می شویم)

این معیارها ثابت نیستند و در رویدادهای بزرگ زندگی دستخوش تغییر می شوند. دختری را که برای صداقت ارزشی قائل نیست در نظر بگیرید. اگر این دختر عاشق مردی دروغ­گو باشد و روزی به خاطر دروغ او دچار آسیب روحی بزرگی شود معیارهای ناخودآگاهش به احتمال زیاد تغییر پیدا می کند و صداقت به آن ها اضافه خواهد شد. در نتیجه به دلیل عدم تطابق معیارها علاقه اش به آن مرد از بین خواهد رفت.

می توان با شناخت مفهوم معیارهای ناخودآگاه شخصی را فراموش کرد. برای فراموش کردن کسی که ذهنتان را درگیر خودش کرده است باید دریابید چرا عاشق او هستید.

  1. نکته ای جدید در مورد شخصی که دوستش دارید پیدا کنید: چه می شد اگر همان دختر که صداقت برایش حائز اهمیت بود نمی دانست که طرف مقابلش با او صادق نیس و یک روز بر حسب اتفاق متوجه این امر می شد؟ اگر صداقت برای او تا این اندازه بی اهمیت بود پس ممکن بود اتفاق خاصی رخ ندهد؛ ولی اگر صداقت برایش مهم باشد به احتمال زیاد عشقش نسبت به او از بین خواهد رفت. لازم است بازهم به این نکته اشاره کنم که کم شدن شور و اشتیاق با از بین رفتن عشق متفاوت است و این دو را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت؛ بلکه سعی کنید دانشتان را در مورد روابط سالم افزایش دهید تا متوجه شوید عشقتان واقعا کم رنگ شده است یا خیر.
  2. به خاطر چیزی که بعد از آن به دست می آورید: برخی افراد تنها برای بر طرف کردن نیازهای ناخودآگاهشان وارد رابطه می شوند. برای مثال ممکن است شخصی فقط برای افزایش اعتماد به نفس به دنبال به دست آوردن دل کسی باشد.البته خود این فرد متوجه این موضوع نیست که در حقیقت به دنبال افزایش اعتماد به نفس است و رابطه ی طولانی مدت در برنامه هایش وجود ندارد. عشق چنین فردی در نهایت بدون اینکه بداند دلیلش چیست از بین خواهد رفت.
  3. شریک عشقیتان همیشه در دسترس باشد: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قوانین عرضه و تقاضا برای روابط نیز صدق می کند. هرچه تقاضا بیشتر شود فرد جذاب تر به نظر می رسد و عکس این موضوع نیز صادق است.اگر طرف مقابلتان محتاج شما به نظر برسد ممکن است ارزش او را پایین تصور کنید و دیگر برایتان جذابیتی نداشته باشد ( اشتباهاتی که منجر به سرد شدن بیشتر رابطه می شود).

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وبسایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات سطح پایینی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رهایی از عشق یک طرفه

راه های برگرداندن عشق از دست رفته

عکس العمل دختر و پسر پس از جدایی در فضای مجازی

چرا تغییر کرد؟ فکر می کردم دوستم دارد

نشانه های خیانت عاطفی همسر

نارضایتی در زندگی مشترک

چرا بعضی بی احساس هستند

معرفی کتاب

1555 - Copy