چرا عشق در مردان از بین می رود

چرا عشق در مردان از بین می رود

از دست دادن علاقه در رابطه

تا به حال برای شما پیش آمده که مرد مورد علاقه تان بعد از اطمینان پییدا کردن از عشق شما نسبت به رابطه تان سرد شود؟

چیز عجیبی که در این باره وجود دارد این است مردی که نسبت به رابطه سرد می شود به نظر می رسید عمیقا عاشق معشوق خود می باشد و هیچ وقت نمی تواند علاقه اش را به او از دست بدهد. در واقع اگر این موشوع برای شما عجیب است دلیلش عدم دانش و آگاهی تان درباره ی روانشناسی عشق می باشد. اگر دانش کافی در مورد روانشناسی عشق به دست آورید این مسائل برای شما روشن تر از قبل خواهند بود.

در این مقاله دلیل از دست رفتن علاقه در رابطه را برای شما توضیح خواهم داد.

آیا مرد مورد علاقه تان علاقه اش را به شما از دست داده است؟

فرض کنید شخصی به شما گفته است که هیچگاه نمرات خوبی در درس ریاضی دریافت نخواهید کرد یا در امتحان خاصی موفق نخواهید شد آیا برای ثابت کردن خودتان به او تلاش نخواهید کرد؟ بیشتر مردم برای ثابت کردن توانایی هاشان به دیگران مبارزه می کنند.

بنابراین اگر کسی به شما بگوید که هیچ وقت نمی توانید در تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه  موفق شوید چگونه برخورد می کنید؟

آیا برای اثبات خود به آن ها مشتاق نمی شوید؟ البته که مشتاق خواهید شد و این مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد را به سمت رابطه هدایت می کنند؛ درواقع آن ها در تلاش اند خود را به دیگران یا به خودشان ثابت کنند.

یکی از دلایل عدم تداوم عشق بعد از ازدواج و سرد شدن مردان در رابطه این است که ضمیر ناخودآگاه چنین افرادی این چالش (ثابت کردن خود) را در نفس آن ها ایجاد می کند در نتیجه در برخورد با شما احساس می کنند عاشق شده اند. اما وقتی به هدفشان رسیدند دیگر دلیلی برای این عشق نمی بینند؛ در نتیجه جذابیت شما برای آن ها از بین رفته و علاقه شان را نسبت به شما از دست می دهند. با توجه به این توضیحات اکنون می توانید درک کنید که چرا عاشق شدن بعد از ازدواج به افراد توصیه می شود.

اکنون شرایطی را در نظر بگیرید که هیچ کس مرد مورد علاقه تان را برای اثبات خود تحریک نکرده باشد. در این صورت چرا بازهم علاقه اش را نسبت به شما از دست می دهد؟

در چنین شرایطی در حقیقت خود افراد بدون اینکه متوجه باشند خود را به چالش می کشند.

بسیاری از مردان تنها به دلیل شک و دودلی نسبت به خودشان و کمبود اعتماد به نفس وارد رابطه ی عاطفی می شوند. بودن در رابطه باعث می شود برای طرف مقابل مهم جلوه کنند و این مسئله اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد. در نتیجه پس از رسیدن به هدفشان نسبت به آن رابطه سرد می شوند. درواقع در چنین رابطه ای عشق شما دوطرفه نیست و حس او نسبت به شما تنها ناشی از نیازهای برآورده نشده ی او می باشد. در چنین رابطه ای عشق واقعی وجود ندارد.

لذت به دست آوردن

بدون توجه به شخص خاصی به خصوص در مردان بعضی احساسات مثبت در پس ذهن آن ها قرار گرفته و تلاش می کنند دیگران را به خود جذب کنند.

این پاداش می تواند افزایش اعتماد به نفس، احساس پیروزی و احساس دوست داشته شدن باشد.

افرادی که بر خودشان مسلط نیستند و نسبت به خود کنترل کافی ندارند برای به دست آوردن چنین احساسات خوشایندی تلاش می کنند دیگران را به خود جذب کنند. پیشتر در بحث روانشناسی ورزشکاران و بازیگران توضیح دادم که بسیاری از آن ها برای ارضای نیازهای خود مانند نیاز به تشویق و طرفداری سعی می کنند مردم را به خودشان جذب کنند.

وقتی فردی دیگران را به خود جذب می کند می تواند به احساسات خوشایندی دست پیدا کند. برای مثال وقتی یک مرد خودنما زنی را به خود جذب می کند می تواند با چیزی که به دست آورده خودش را به دیگران نشان دهد و اینگونه نیاز به خودنمایی را در خود ارضا کند( نگاه کنید به شخصیت خودنما)

این ذهنیت باعث می شود که بسیاری مردان از به دست آوردن چیزی که به آن ها احساسات خوشایند القا می کند لذت ببرند و پس از به دست آوردن آن و ارضای نیاز ها نسبت به آن سرد شده و علاقه شان را از دست می دهند. سوالی که آیا نتیجه این است که عشق بعد از ازدواج به وجود بیاید؟

در پاسخ باید بگویم مسئله عشق قبل از ازدواج یا بعد از ازدواج نیست. مسئله این است که شما باید در انتخاب خود به حد کافی دقت کرده و کاملا متوجه شوید که قصد او از نزدیک شدن به شما عشق است یا تنها قصد دارد خودش را اثبات کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علت و درمان بی میلی مرد به زن

چگونه احساس عشق از بین می رود

تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی

چرا مردها بی احساس می شوند

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه