http://novinbinesh.com/?p=4266&preview=true

چرا مردها ازدواج نمی کنند

هیچ دلیل چهان شمولی برای مردانی که ازدواج نمی کنند وجود ندارد

وقتی از نقطه نظر روانشناسی شروع به تحلیل موضوعی می کنیم خیلی مهم است  بدانیم همیشه بیش از یک دلیل برای یک رفتار خاص وجود دارد. دو مرد مشابه ممکن است به این پرسش که چرا مردها ازدواج نمی کنند پاسخ دهند. در نتیجه برای شناخت کامل یک مرد باید ببینیم کدام دلیل بهتر به شخصیت مرد مورد نظرمان مرتبط است( نگاه کنید به چگونه دیگران را بشناسیم).

البته برای جذب کردن مردان به ازدواج و ایجاد یک رابطه بلند مدت روش های بسیاری وجود دارد اما قبل از هر چیز باید با دلایل رایجی که اشاره کنیم که توضیح می دهد چرا مردها ازدواج نمی کنند. ب

مردانی که اولویت دیگری دارند 

افرادی که تصور می کنند رابطه مهمترین چیز در زندگی است ( معمولا زنان) نمی توانند این موضوع را خوب درک کنند. یکی از دلایلی که می گوید چرا مردها ازدواج نمی کنند این است که بعضی مردان روابط عاشقانه را در اولویت دوم یا حتی چندم خود قرار می دهند. این افراد معمولا اهداف مهمی در زندگی خود دارند و ترجیح می دهند حواس شان به چیزهای دیگر مثل ازدواج پرت نشود.

مردانی که اعتیاد به عشق ندارند 

اعتیاد به عشق وقتی ایجاد می شود که فردی نتواند به صورت مجرد زندگی کند و برای ایجاد یک احساس خوب و مسرت بخش نیاز به روابط عاطفی متعدد داشته باشد. مردهایی که اعتیاد به عشق ندارند ازدواج نمی کنند زیرا می توانند برای مدت طولانی بدون اینکه حس بدی داشته باشند مجرد باقی بمانند ( نگاه کنید به  اعتیاد به عشق) .

مردانی که هرگز تسلیم نمی شوند 

بعضی مردان مجرد می مانند زیرا فرد خاصی را در ذهن خود نشان کرده اند. بعضی مردان وقتی متوجه شوند رابطه ای آنطور که می خواهند پیش نمی رود ترجیح میدهند بیخیال آن شوند و از آن عبور کنند اما بعضی دیگر از مردان ترجیح می دهند مجرد بمانند و با امید رسیدن و جذب فردی که می خواهند با او ازدواج کنند به زندگی خود ادامه دهند.

مردانی که به داشتن فرزند علاقه ای ندارند

بعضی مردان به فرزند داشتن علاقه ای ندارد و این موضوع را یک نوع حواس پرتی در نظر می گیرند. این مردان معمولا ترجیح می دهند مدت زمان بیشتر مجرد بمانند و هیچ ضرورتی برای ازدواج یا یک رابطه پایدار نمی بینند.

مردانی که همسر مورد نظر خود را پیدا نمی کنند

بعضی مردان از ازدواج کردن فراری هستند زیرا نمی توانند فردی که می خواهند را پیدا کنند حتی با وجود اینکه وارد روابط متعدد می شوند. این افراد معمولا پس ازمدتی متوجه می شوند فرد مورد نظرشان مناسب آنها نیست. دلیل این موضوع استانداردها و معیارهایی است که در سطح ناخودآگاه برای خود پرورش داده اند ( نگاه کنید به چی کسی کمالگرا است).

مردانی که ترس از ازدواج یا تعهد دارند

یکی از مهمترین و قوی ترین دلیلی که باعث می شود مردی قصد ازدواج نداشته باشد ترس از ازدواج یا تعهد است. فوبی تعهد معمولا باعث می شود بسیاری مردان مدت زمان بسیاری را مجرد باقی بمانند. حتی گاهی به ایجاد یک رابطه پایدار و بلند مدت خیلی نزدیک می شوند اما دقیقا در آخرین لحظه که همه چیز به خوبی پیش می رود پا پس می کشند. عدم خودآگاهی و شناختی کافی از زندگی مشترک باعث ایجاد تردید و در نهایت ترس در این مردان می شود ( نگاه کنید به درمان ترس از ازدواج).

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تردید در ازدواج

آمادگی نداشتن برای ازدواج

روانشناسی ترس از تغییر

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه جذاب و زیبا باشیم

چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است