چه زمانی باید از ازدواج با مرد مورد علاقه ام نا امید شوم

چه زمانی بازگشت مردان ضرورت ندارد

چه زمانی باید از تلاش برای جذب مرد مورد علاقه دست بکشیم؟

در مقاله قبلی توضیح دادم چگونه همیشه برای تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه فرصت هست چه قبلا با وی در ارتباط بوده باشیم چه هرگز احساس خود را بیان نکرده باشیم.

اما واقعیت این است که بازگشت و تبدیل یک عشق یک طرفه به دو طرفه همیشه ضروری نیست. در مقاله برگرداندن مردان به رابطه توضیح دادم احتمال بازگشت چه مردانی به رابطه زیاد است و برای رسیدن به این هدف چه باید کرد.

در این مقاله در مورد مردانی صحبت خواهیم کرد که بازگشت آنها هرچند امکان پذیر است اما چندان ضرورت ندارد. این بدین معنا است که در این شرایط بهتر است روی ایجاد یک رابطه بهتر و مطمئن تر سرمایه گذاری کنید تا زودتر به هدف اصلی خود یعنی ازدواج برسید.

چه زمانی بازگرداندن مرد به رابطه ضرورت ندارد

با در نظر گرفتن موارد زیر متوجه خواهید شد چه مواقعی اگر در برگرداندن مرد به رابطه موفق نشدید چیز زیادی از دست نداده اید.

در نظر گرفتن معیارهای ناخودآگاه

در بازگشت مردان به رابطه معیارهای ناخودآگاه را در نظر بگیرید.

اگرچه راهکارهای بسیاری برای تغییر معیارها در خود و دیگران وجود دارد اما همیشه بهترین گزینه، گزینه انتخاب ساده تر است.

این بدین معنا است که اگر از ابتدا مردی را انتخاب کنید که مکمل معیارهای شما در ناخودآگاه باشد ( و شما نیز مکمل معیارهای او در ناخودآگاه باشید) انتخاب بهتری داشته اید.

در نتیجه زودتر می توانید به ازدواج و پایداری در رابطه عاطفی خود دست پیدا کنید و دیگر نیازی به برگرداندن مرد به رابطه نیست.

در مقاله روانشناسی عشق توضیح دادم افراد عاشق کسانی می شوند که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه که همان الگوی عشق می باشد سازگاری و مطابقت نشان دهند.

شما می توانید همواره از راه های مختلفی با معیارهای ضمیر ناخودآگاه فرد مورد علاقه سازگاری نشان دهید اما  گاهی تغییر این معیارها کمی دشوار و وقت گیر خواهد بود.

مثلا  اگر مردی به زن های بلوند علاقه داشته باشد و این معیار در ذهن او جایگاه محکمی به خود گرفته باشد، لازم است در صورتی که با معیار او سازگار نیستید او را رها کنید.

ممکن  است این مثال کمی سطحی به نظر برسد اما واقعیت این است که گاهی معیارها در ضمیر ناخودآگاه به سختی نهادینه می شوند و تغییر آن ها نیازمند اجرای تکنیک های بسیاری است.

در نظر گرفتن علایق عاطفی

علایق عاطفی یکی از مهمترین نکات در بازگشت مردان است.

به طور حتم دانستن این موضوع که آیا مرد مورد علاقه به شما علاقه دارد یا خیر به شما کمک می کند انتخاب ساده تر داشته باشید. (نگاه کنید به چگونه بفهمم کسی دوستم دارد یا نه).

البته اگر برای جذب و عاشق کردن طرف مقابل تا کنون هیچ تلاشی انجام نداده اید و با تکنیک های رواشناسی مرتبط با آن ها آشنا نیستید پس طبیعی است که نتوانسته باشید علاقه او را به خود جلب کنید.

در این شرایط توصیه می شود حداقل یک بار دیگر برای موفقیت در گزینه دلخواه خود تلاش کنید اما اینبار با یادگیری تکنیک های روانشناسی در جذب مردان.

در نظر گرفتن گزینه های بیشتر

قبلا اشاره کردم که وقتی رابطه شما به ازدواج می رسد تلاش برای حفظ رابطه همیشه ضروری و با ارزش است به جز موارد استثنا و بسیار نادر ( نگاه کنید به برگرداندن مرد به رابطه – چه مردانی به رابطه بر می گردند)

اما اگر رابطه شما همچنان به ازدواج نرسیده است پس باید ازدواج را در اولویت قرار دهید و بدانید بازگشت مردان در این موقعیت ضروری نیست ( مگر اینکه خواستگار و نامزد شما شده باشد).

نباید اجازه دهید رابطه پیش از ادواج به طول بینجامد و اگر چنین شد باید برای شروع آشنایی دیگر اقدام کنید.

“من نمی توانم گزینه های خود را تغییر دهم چون زود وابسته می شود :(“

بر اساس روانشناسی عشق، انسان ها وقتی عاشق می شوند که معیارهای ضمیر ناخودآگاه شان برطرف شود.

پس اگر بدانید همیشه افرادی هستند که نیازهای ضمیر ناخودآگاه شما را برطرف کنند متوجه خواهید شد هیچ ضرورتی برای بازگشت مردی که تمایل به ازدواج نشان نمی دهد وجود ندارد هرچند برای تغییر او و متقاعد کردن آن مرد به ازدواج راهکار وجود داشته باشد.

یاد بگیرید چطور شکست عشقی را تحمل کنید تا در روابط خود ضعف نشان ندید. در نتیجه هم احتمال پایداری رابطه شما بیشتر خواهد شد و هم دیگر ترسی از شکست نخواهید داشت ( نگاه کنید به شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانید).

آخرین تلاش خود را انجام دهید

منظور من را اشتباه متوجه نشوید!  آخرین تلاش برای بازگشت مردان بسیار مهم است.

شما هیچ گاه نباید قبل از تلاش برای عاشق کردن مرد مورد علاقه از ازدواج با او ناامید شوید.

باید برای علاقه مند کردن مرد مورد علاقه خود تلاش کنید و زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید. باید به او نشان دهید شما بهترین فردی هستید که می تواند شریک زندگی اش محسوب شود.

اگرچه پس از آخرین تلاش هم همچنان راهکارهای نهایی وجود دارد که می تواند مسیر رسیدن به عشق را برای شما هموار کند تا وقتی در نهایت به نتیجه برسید.

اما باید برای زمان و وقت خود نیز ارزش قائل باشید. ممکن است مردی را طی چند ماه به ازدواج متقاعد کنید و حتی ازدواج کنید اما مردی دیگر سال ها طول بکشد تا موفق به ازدواج با او شوید.

اگرچه من شخصا پس از 4 سال آشنایی با شخص مورد نظر موفق به ازدواج با او شدم اما شما باید ببینید آیا حفظ رابطه یا بازگرداندن وی  این همه تلاش را دارد یا خیر.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهم بیشتر بدانم:

جذب افراد به ازدواج با ایجاد وابستگی

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج

راه هایی برای جذب خواستگار

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ای ندارد