چگونه در برابر مشکلات بایستیم

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

راه حل مشکلات زندگی

چگونه با مشکلات زندگی مبارزه کنیم؟

چرا به نظر می رسد بعضی از مشکلات هیچ راه حلی ندارند؟

بسیاری از شما برای مبارزه با مشکلات زندگی سخت تلاش کرده اید. اما بازهم همه چیز برخلاف آنچه که شما انتظارش را داشتید پیش رفته است.

شادی واقعی زمانی به دست می آید که شما مشکلات زندگی خود یا حداقل بزرگترین آن ها را حل کنید.

هرچقدر مشکلات حل نشده ی بیشتری داشته باشید کمتر شاد خواهید بود و  زندگیتان سخت تر و غیر قابل تحمل تر می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم با این مقاله به شما نشان دهم چگونه می توانید مشکلات زندگی خود (مشکلات مالی، مشکلات خانوادگی و …) را حل کنید.

چرا مردم در حل مشکلاتشان شکست می خورند؟ 

بیشتر افراد هنگام تلاش برای حل هر مشکلی اعم از مشکلاتی که در رابطه به وجود می آید، مشکلات کاری و یا هر مشکل دیگر اشتباهات مشابهی را تکرار می کنند.

این افراد سعی می کنند با منابع فعلی خود (مانند سطح دانش و تجربه و ..) و یا روی آوردن به خرافاتی مانند طلسم و جادوی حل مشکل به حل کردن مشکلات زندگیشان بپردازند. چنین راهکار هایی چیزی جز شکست و تسلیم شدن برای آن ها نخواهد داشت.

این افرادی هنگامی که با شکست مواجه می شوند سعی می کنند راه دیگری را برای حل مشکلشان امتحان کنند اما به دلیل نبود دانش و تجربه ی مورد نیازشان بازهم شکست می خورند. 99 درصد افراد پس از چندین بار تلاش امید خود را از دست می دهند. درواقع دلیل شکست های پی در پی چنین افرادی این است که مشکل آن ها تنها با دانش و تجربه فعلی شان حل نمی شود.

شرط آنکه اشتباهات خود را اصلاح کرده و از شکست هایتان درس بگیرید، همه ی مشکلات زندگی قابل حل خواهند بود.

اجازه دهید این مسئله را با یک مثال برای شما روشن کنم: فرض کنید مشکل شما زیاده روی در غذا خوردن و پرخوری است و در تلاش برای حل آن هستید. اگر سعی کنید بدون مطالعه و تحقیق با کنترل کردن میل خود به غذا و خوراکی مشکل را حل کنید درواقع تلاش شما در این است که با دانش فعلی خودتان به حل این مشکل بپردازید.

با این وجود اگر با متخصصین تغذیه مشورت کرده، کتاب های مرتبط را مطالعه کنید و موفق شوید دانش بیشتری درباره ی این مسئله به دست آورید، منابع مورد نیازتان برای حل این مشکل افزایش خواهد یافت. این موضوع فقط در مورد رژیم گرفتن صدق نمی کند حتی روابط عاطفی و عاشقانه نیز با افزایش دانش و منابع می تواند ساده تر و قابل حل تر بشود.

بیشتر مردم در تلاش برای حل گرفتاری هاشان گیر کرده و دچار مشکل می شوند زیرا فقط دانش و منابع فعلی خود را به کار می برند و برای به دست آوردن دانش بیشتر تلاش نمی کنند.

انسان عاقل در برابر مشکلات زندگی چگونه باید رفتار کند؟

راه هایی برای حل مشکلات زندگی وجود دارند که به شرح زیر است:

سعی کنید مشکلات را با منابع فعلی خود حل کنید: یک یا دو بار برای حل مشکلتان با منابع فعلی خود تلاش کنید اما اگر هر بار با شکست رو به رو شدید بدانید که این منابع برای حل مشکل شما کافی نیست و لازم است به منابع بیشتری دست پیدا کنید

منابع مورد نیازی را که در اختیار شما نیست به دست آوردید: این منابع می تواند شامل دانش و تجربه و یا مهارت خاصی باشد. برای حل مشکلی که باعث آزار شما می شود لازم است هرکدام از این منابع را به میزانی که مورد نیازتان است به دست آورید. در غیر این صورت باید بدون موفقیت و شکست خورده به زندگی خود ادامه دهید

اگر باور داشته باشید هرکاری امکان پذیر است، آن را انجام خواهید داد: باور های محدود کننده ای مانند ” انجام این کار امکان پذیر نیست” تنها دلیل تسلیم شدن و متوقف کردن افراد است. اگر برای حل مشکل زندگی خود جدی هستید پس باورهای محدود کننده خود را بررسی کرده و بفهمید چرا به چنین باورهایی معتقد هستید. اگر از باورهای محدود کننده رها شوید هیچگاه تسلیم نشده و به تلاش برای رسیدن به هدف خود ادامه خواهید داد

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

موانع رسیدن به هدف

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم

آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود