چگونه دوباره عاشق همسرم شوم

چگونه عاشق همسرم شوم

چگونه عاشق شوم

این عنوان کمی عجیب به نظر می رسد. احتمالا تا کنون با مقاله های زیادی درباره ی راه های عاشق کردن دیگران یا راه هایی برای تشخیص عشق دیگران به خود رو به رو شده اید اما این مقاله تا حدودی متفاوت است.

ممکن است بسیاری از شما به خصوص اگر مدت زیادی از زندگی مشترکتان گذشته باشد با خود فکر کرده باشید که:”چرا دیگر عاشق همسرم نیستم؟”

در این مقاله به شما راه هایی برای دوباره عاشق شدن ارائه خواهم داد. حتی اگر در گذشته از عاشق شدن آسیب دیده باشید یا دیگر به همسر خود علاقه ای نداشته باشید مواردی در این مقاله وجود دارد که می توانند شما را یاری کنند دوباره  عاشق شوید.

اگر همسرتان علاقه ی زیادی به شما نشان می دهد اما احساس می کنید که دیگر عاشق او نیستید قطعا به چیزی نیاز دارید که عشق را به رابطه تان برگردانده و از فروپاشی زندگی مشترکتان جلوگیری کند. برای اینکه شانس خود را برای دوباره عاشق شدن افزایش دهید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا پایان دنبال کنید:

خودتان را متقاعد کنید که عاشق همسرتان هستید

با توجه به اینکه با استفاده از تکنیک تکرار می توانید ضمیر ناخودآگاه خود را با باور جدیدی برنامه ریزی کنید، اولین قدم متقاعد کردن خود به عاشق بودن است.(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

البته گفتن جمله ی ” من عاشق همسرم هستم” به تنهایی کافی نیست. باید کاری کنید برای ضمیر ناخودآگاهتان متقاعد کننده باشد به طوری که باور کند می خواهید به همسرتان بگویید ” من عاشق تو هستم”.

وقتی چنین جملاتی را با صدای بلند تکرار کنید ضمیر ناخودآگاهتان با این عبارات برنامه ریزی شده و به نوعی باور تبدیل می شود. هرچقدر بیشتر جمله ی “دوستت دارم” را تکرار کنید بیشتر خودتان را به باور به این عبارت متقاعد می سازید.

تصور می کنید از همسرتان بیزارید؟

تکرار عباراتی که به آن ها باور نداشته باشید به شمت کمکی نخواهند کرد. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه خودتان را به عاشق بودن متقاعد کنید نفرت و بیزاری از همسرتان را از بین ببرید.

نفرت احساسی است که ضمیر ناخودآگاه برای محافظت در مقابل نزدیک شدن به کسانی به کار می گیرد که ممکن است به شما آسیب برسانند. نفرت و بیزاری نسبت به دیگران زمانی درون شما شکل می گیرد که در موقعیت ضعیف تری نسبت به طرف مقابلتان قرار داشته باشید. در واقع می توان گفت نفرت نسبت به افرادی به وجود می آید که در برابر شما زورگویانه و تهدید آمیز رفتار کرده و به شما آسیب برسانند.

اگر بیزاری و نفرت شما از همسرتان از این جهت باشد کسی که باید تغییر کند شما هستید! زمانی که یاد بگیرید با دیگران و شخصیت واقعی آن ها چگونه برخورد کنید از هیچ کس متنفر و بیزار نخواهید بود.

یکی از رهنمود هایی که می تواند مانع ایجاد احساس تنفر شما به دیگران شود دیدگاه عمیق تر نسبت به رفتار آن هاست. یعنی بهتر است قصد و نیت طرف مقابلتان را در رفتارها و اقداماتش جستجو کرده و در بسیاری از موارد متوجه خواهید شد که حتی اگر به شما آسیبی هم برساند ناخواسته و بی منظور دست به چنین کاری زده است.

بعضی افراد رفتارهایشان بر اساس ترس، گناه و کمبود اعتماد به نفس صورت می گیرد در نتیجه به طور کلی شخصیت بدی به نظر می رسند. پس در مورد دیگران و رفتارهای آن ها سطحی نگرانه قضاوت نکنید؛ یک دیدگاه عمیق تر به شما نشان می دهد که بسیاری از اطرافیانتان سزاوار تنفر شما نیستند.

من پیام های زیادی از فرزندانی دریافت می کنم که از والدینشان به دلیل رفتار نادرست با آن ها بیزار هستند. اما وقتی متوجه می شوند که والدین بهترین ها را برایشان می خواهند اما روش بهتری برای انجام  آن پیدا نکرده اند، تنفرشان نسبت به والدین از بین رفته و پایان می یابد.

 

در کنار همسرتان خاطرات خوب را تجسم کنید

همانطور که پیشتر هم در این باره هشدارهایی داده ام، تجسم می تواند منجر به قوی ترین حالت و احساس دلبستگی در افراد شود.

اگر می خواهید عاشق همسرتان باشید لحظات و خاطرات خوب را در کنار او تجسم کنید. در نتیحه باور به دوست داشتن او در ضمیر ناخودآگاهتان تقویت خواهد شد.

 

بیشتر وقت خود را با همسرتان بگذرانید

از همسرتان دوری نکنید زیرا این کار صمیمیت را از رابطه تان دور خواهد کرد پس سعی کنید بیشتر وقت خود را با او سپری کنید.(نگاه کنید به ارتباط صمیمی با همسر)

نزدیک شدن به همسرتان نه تنها صمیمیت را بین شما افزایش می دهد بلکه باور به دوست داشتن او را نیز در ذهنتان قوی تر می کند. هر زمان که همسر خود را می بینید این پیام را به ضمیر ناخودآگاه خود ارسال می کنید که عاشق او بوده و نمی خواهید او را از دست بدهید.

موارد زیر نیز شما را برای عاشق شدن یاری خواهند کرد:

  • خیره شدن به چشمان: مطالعات نشان داده است که خیره شدن به چشمان فردی باعث می شود مواد شیمیایی مرتبط با عشق در بدن شما آزاد شده و طرف مقابل برایتان جذاب تر به نظر برسد.
  • به یاد آوردن خوبی های او: برداشت و احساسات انتخاب شده می تواند نفرت به همراه داشته باشد. اگر تنها بدی های طرف مقابلتان را در ذهن خود مرور کرده و خوبی هایش را فراموش کنید ممکن است احساسات شما به سمت بیزاری و نفرت میل کند. پس سعی کنید خطاهای احساسی و برداشت و درک خود از رفتار طرف مقابلتان را اصلاح کنید.
  • انجام فعالیت های مختلف در کنار او: اگر بیشتر فعالیت های خود را در کنار همسرتان انجام دهید گرایش شما به سمت او افزایش پیدا کرده و در صورت عدم حضورش نسبت به او احساس دلتنگی خواهید کرد.
  • گاهی از او دور باشید: دور بودن گاهی می تواند مفید واقع شود. دوری باعث دلتنگی نسبت به طرف مقابلتان شده و درنتیجه بیشتر به او جذب می شوید.
  • با او همدل و همزبان باشید: اگر سطح درک خود را از همسرتان بالا ببرید، همدلی شما با یکدیگر افزایش پیدا خواهد کرد و این همدلی صمیمیت را در رابطه تان بیشتر کرده و علاقه شما را نسبت به او تشدید می کند.

اگر در همه ی موارد با شکست رو به رو شویم باید چه کنیم؟

اگر با انجام همه ی موارد گفته شده بازهم متوجه شدید که عاشق همسرتان نیستید بهتر است به جای به کار گیری احساسات از ذهنتان استفاده کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا تنها به دلیل احساس گانه می خواهم عاشق همسرم باشم؟ ( مثلا زمانی که همسرتان شما را دوست دارد اما شما احساسی نسبت به او ندارید)
  • آیا همسرم با معیارهای من سازگار و مطابق است؟ آیا من و همسرم ارزش های مشترکی داریم؟
  • آیا عشق من نسبت به همسرم بر بهبودی و آینده ی رابطه و زندگی مشترک ما تاثییر مثبتی خواهد داشت؟
  • آیا زندگی مشترک ما باعث پیشرفت من خواهد بود؟

اگر تلاش برای عاشق شدن از احساس گناه ناشی بشود ممکن است تلاش نادرست و بیهوده ای باشد. در چنین مواردی بهتر است تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

شاهین زندمحقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

راه حل اختلافات زناشویی

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود