http://novinbinesh.com/?p=4251&preview=true

چگونه کودکی در انتخاب همسر آینده تاثیر گذار است

عاشق شدن

پیش تر ها تصور می کردم عاشق شدن یک فرآیند تصادفی است که از هیچ قانونی پیروی نمی کند اما سال ها بعد که در باره ی روانشناسی عشق بیشتر مطالعه کردم متوجه شدم که عاشق شدن نه تنها یک فرآیند تصادفی نیست بلکه در آن قوانین دقیق و مشخصی وجود دارد.

هر فردی در طول سال ها زندگی براساس تجربیات کودکی اش یک تصویر مشخصی از شریک زندگی مورد علاقه ی خود در ذهنش ایحاد می کند. ترکیب منحصر به فردی از فرهنگ، ارزش ها، نیازهای برآورده نشده و تجربیات گذشته ی هر فردی معیارهایی را برای انتخاب همسر آینده مشخص می کند. با توجه به این توضیحات سوالی که پیش می آید این است که چگونه تجربیات کودکی می تواند در انتخاب همسر آینده و ازدواج تاثیر گذار باشد؟

تاثیر گذشته در انتخاب همسر آینده

هر فردی هنگام رو به رو شدن با شخصی خاص و مطابق با بیشتر معیارهای ساخته شده در ضمیر ناخودآگاهش به او علاقه مند شده و عاشقش می شود. هر موقعیت و مسئله ی خاصی می تواند بر الگوی عشق افراد یا معیارهای ضمیر ناخودآگاهشان در انتخاب همسر و ازدواج تاثیر مستقیم داشته باشد.

به عبارت دیگر هر مسئله یا اتفاقی که در گذشته برای شما رخ داده است می تواند به شدت در معیار های شما برای انتخاب همسر آینده تاثیر بگذارد. فرض کنید زنی با مردی آشنا شده که بعد ها به او خیانت کرده است. در چنین موردی آن زن دیگر از همه ی افرادی که حتی از نظر ظاهری مانند آن مرد باشند دوری خواهد کرد تا اشتباه قبلیش را تکرار نکند.

در حال حاظر ممکن است فکر کنید این افراد چنین انتخاب هایی (دوری از افرادی که به ظاهر مانند کسانی هستند که در گذشته باعث آزار شما شده اند) را آگاهانه انجام می دهند اما واقعیت این است که ضمیر ناخودآگاه تجربیات دوران کودکی را در خود ذخیره کرده و افراد را وادار می کند به روش های خاصی عمل کنند.

خبر خوب این است که شما می توانید از این مسئله به نفع خودتان استفاده کنید؛ یعنی رفتار خود را برای عاشق کردن دیگران تغییر دهید. ( نگاه کنید به راه های عاشق کردن دیگران)

فرض کنید راهی برای فهمیدن معیار های ضمیر ناخودآگاه شخصی  پیدا کرده اید و خود را درخور و مناسب با معیارهای او نشان می دهید. آیا این فرد عاشق شما نمی شود؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ام مردم عاشق افرادی می شوند که با معیارهای ضمیر ناخودآگاهشان مطابقت داشته باشند. بنابراین این فرد حتما عاشق شما خواهد شد.

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

تطابق با معیارهای فردی که می خواهید عاشق شما شود کار سختی به نظر نمی رسد. درواقع می توان گفت اگر به درستی انجام شود یک راه بسیار آسان است. تنها لازم است معیار های ضمیر ناخودآگاه او را بشناسید و ضمیر ناخودآگاه او را به گونه ای برنامه ریزی کنید که باور کند با معیار هایش مطابقت دارید. ( نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

مهم ترین کاری که باید انجام دهید جمع آوری اطلاعات است. در حقیقت تطابق با معیار ها آسان ترین قسمت این پروسه است و  قسمت چالش برانگیز آن فهمیدن همه ی حقایق ممکن در مورد گذشته ی شخصی است که می خواهید به خود جذب کنید.

فراموش کردن معشوق

اگر بتوانید درک کنید که عشق چگونه به وجود می آید، پس می توانید از کسی که حتی خیلی به او علاقه دارید به راحتی بگذرید.

وقتی کسی نیاز های ما را بر آورده کرده و باعث خوشحالی مان شود عاشق او می شویم. بنابراین اگر بتوانیم کسی را پیدا کنیم که بتواند به همان اندازه و همان نیازها را برای ما برآورده کند در مدت زمان ناچیزی می توانیم عشق قبلی را فراموش کنیم.

حتی ممکن است بدون نیاز به پیدا کردن فرد دیگری عشق قبلی خود را فراموش کنید. یک مثال در زندگی واقعی می تواند به این صورت باشد: برخی افراد به دلیل کمبود اعتماد به نفس عاشق کسانی می شوند که در کنار آن ها خاص و مهم جلوه می کنند.

در چنین مواردی این افراد با تقویت اعتماد به نفس در خود توانند به راحتی می از شکست عشقی عبور خواهند کرد. ( نگاه کنید به راه های عبور از شکست عشقی)

آیا عاشق کردن دیگران اخلاقی و درست است؟

تطابق با معیارهای هر فرد باعث می شود ذهن او را درگیر کرده و دائما به شما فکر می کند. اگر این کار را باقصد فریب او انجام دهید کاملا غیر اخلاقی است اما اگر واقعا به فردی علاقه دارید و می خواهید او را به خود جذب کنید می توانید خودتان را تغییر داده و با معیار های او تطبیق دهید.

در هر دو مورد فرد مورد نظرتان عاشق شما شده و با شما ازدواج خواهد کرد پس این به خود شما بستگی دارد که چه راهی را برای انتخاب همسر آینده ی خود پیش بگیرید. من کاملا با فریب دیگران مخالفم و هرگونه تلاشی برای فریب دادن دیگران را حتی اگر به قصد عاشق کردن آن ها باشد رد می کنم.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین سایت مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

ازدواج سفید؛ آزادی سیاه

جذب مرد مناسب برای ازدواج

اهمیت و نقش والدین در انتخاب همسر

چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد