ازدواج درونگرا با برونگرا

چرا رابطه های زیادی با شکست رو به رو می شوند؟

تا به حال از خود پرسیده اید چرا رابطه های زیادی با شکست رو به رو می شوند؟

تا به حال از خود پرسیده اید چرا افرادی که یکدیگر را دوست دارند بعد از چندماه از هم جدا می شوند؟

البته دلایل زیادی برای جدایی وجود دارد اما مهم ترین آن ها تفاوت های بین فردی است. بعضی مردم خودشناسی را جدی نمی گیرند و نمی دانند عدم شناخت و درک کافی نسبت به خود باعث می شود شریک زندگی تان را به درستی انتخاب نکنید.

درونگراها و برونگراها می توانند باهم ازدواج کنند اما اگر درک درست و کافی نسبت به یکدیگر نداشته باشند مشکلات زیادی بینشان پیش می آید. برونگراها معمولا دوست دارند به مکان های جدید بروند و با افراد جدیدی آشنا شوند.

درونگراهایی که این واقعیت را درک نمی کنند از این که شریک زندگی شان همیشه وقت خود را بیرون از خانه سپری می کند اذیت می شوند. اگر این رفتار نشانه ای از عدم علاقه برداشت شود مشکلات جدی در زندگی مشترک این دو نفر به وجود خواهد آمد.

درونگراها از طرفی سکوت و مکان هایی خلوت را ترجیح می دهند. اگر فرد برونگرا درک درستی از این رفتارها نداشته باشد تصور می کند همسرش علاقه ندارد با او در جمع ها شرکت کند. به عبارت دیگر اگر درونگراها و برونگراها درک درست و کاملی نسبت به هم نداشته باشند مشکلات ارتباطی زیادی بینشان به وجود خواهد آمد.

تفاوت بین درونگراها و برونگراها در رابطه

برونگراها پرهیاهو و پر سر و صدا هستند، زیاد صحبت می کنند و همیشه می خواهند افراد جدید را ببینند. اما درونگراها از سوی دیگر می خواهند در خلوت خودشان باقی بمانند.

برونگراها انرژی خود را با دیدن افراد جدید و صحبت کردن با آن ها شارژ می کنند اما درونگراها انرژی شان در خلوت و تنهایی خود شارژ می شود. اگر هر دو طرف رابطه درک و شناخت کافی و کاملی نسبت به خود نداشته باشند هنگام شارژ کردن انرژی رفتارهایشان برای هم تفسیر غلطی خواهد داشت و دچار مشکل می شوند.

اولین سوالی که افراد درونگرا و برونگرا قبل از ازدواج با یکدیگر باید از خود بپرسند این است: آیا می توانند برای هم فداکاری کنند؟

فرد برونگرا باید بداند که لازم است زمان بیشتری را در خانه سپری کند و از جمع ها و شلوغی ها کمی فاصله بگیرد. از طرف دیگر فرد درونگرا باید بداند لازم است زمان هایی را بیرون از خانه و در جمع ها باشد.

در چنین موردی موفقیت رابطه در این است که دو طرف تا چه حد بخواهند برای یکدیگر فداکاری کرده و نیازهای هم را برای ادامه ی رابطه برآورده کنند.

بعضی درونگراها می توانند برونگرا شوند

بعضی افراد به دلیل خجالتی بودن و نداشتن مهارت های اجتماعی و ارتباطی درونگرا هستند. به عبارت دیگر درونگرایی بعضی از درونگراها طبیعی نیست و به دلیل مشکلات شخصیتی شان می باشد.

در چنین موردی فرد برونگرا می تواند با تشویق و ترغیب به فرد درونگرا کمک کند او هم برونگرا شود. من هم سال ها پیش خجالتی بودم، احساس کمبود می کردم و اعتماد به نفس پایینی داشتم و این ویژگی های شخصیتی از من یک فرد درونگرا ساخته بود. من در مورد روانشناسی مطالعه کردم، توانستم مشکلات شخصیتی خود را حل کنم و تبدیل به شخصیتی برونگرا شوم.

به عبارت دیگر بعضی درونگراها درواقع از درون برونگرا هستند و رابطه های موفق زیادی بین افراد درونگرا و برونگرا وجود دارد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. مطالب این سایت اختصاصی بوده و در هیچ سایت و وبلاگ دیگری نوشته نشده است مگر اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب، هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نظریه های شخصیت و انوع مختلف آن

شناخت شخصیت دیگران

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

نشانه های یک ازدواج ناموفق

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

نحوه ی برخورد با افراد درونگرا

نحوه ی برخورد با افراد برونگرا