اعتماد کردن به همسر

اعتماد کردن به همسر

ریشه ی ایجاد و حفظ یک رابطه ی خوب و موفق را اعتماد  تشکیل می دهد. اعتماد کردن به شما این فرصت را می دهد در مورد احساسات و اسرارتان صحبت کنید و در نتیجه به برآورده ساختن نیازهای روحی و جسمی شما کمک خواهد کرد.

بدون اعتماد ایجاد یک رابطه ی سالم و  آرامش در زندگی مشترک غیر ممکن خواهد بود. وجود اعتماد در زندگی مشترک آرامش شما، همسر و فرزندانتان را در پی خواهد داشت و باعث می شود محیط خانه محیطی صلح آمیز بوده و همسر و فرزندانتان احساس نا امنی نکنند.

چگونه به همسرم اعتماد کنم

ایجاد اعتماد در زندگی مشترک یک شبه اتفاق نمی افتد. برای اینکه بتوانید زندگی مشترک با همسر خود را بر پایه ی اعتماد بنا کنید لازم است برای آن تلاش کنید.

ازدواج فضای عمیق و وسیعی از صمیمیت را بین شما و همسرتان قرار می دهد. در واقع شما با ازدواج بالاترین حد از صمیمیت را از لحاظ روحی و جسمی تجربه خواهید کرد. چه می شود اگر این تجربه با بی اعتمادی همراه شود؟ قطعا هیچ لذت و آرامشی در نتیجه ی آن کسب نخواهید داشت و نیازهای شما برآورده نخواهد شد.

همچنین همسرتان به دلیل وجود این حجم از صمیمیت بسیار نسبت به شما آسیب پذیر بوده و حساس است. بی اعتمادی می تواند شخصیت و اعتماد  به نفس او را تخریب کرده و با آسیب جدی رو به رو کند.

مسئله ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بی اعتمادی بیش از حد و بدون منطق شما بی اعتمادی همسرتان را به همراه می آورد. در واقع با این بی اعتمادی بی منطق این تصور را به همسرتان می دهید حساسیت بیش از حد شما نسبت به مسئله ای خاص به این دلیل است که خودتان درگیر این مسئله شده اید! مثلا اگر بیش از حد و بدون هیچ منطق و نشانه ای به همسرتان تردید داشته باشید که به شما خیانت می کند و او واقعا به شما وفادار باشد ممکن است این تصور در او به  وجود بیاید که شاید خود شما در حال خیانت به او هستید و به همین خاطر نسبت به این مسئله حساس شده اید.

دلایل بی اعتمادی به همسر 

اعتماد در ازدواج به گذشته ی فرد و نحوه ی بزرگ شدن و شکل گیری اعتقادات او نیز کاملا مرتبط است. اگر در خانواده ی شما به پدر یا مادرتان خیانت شده باشد طبیعی است که در مورد اعتماد کردن با مشکل رو به رو شوید. در چنین مواردی باید از یک پزشک مشاور کمک گرفته و از او بخواهید با راهکارهای مختلف این حالت دفاعی غریزی شما نسبت به اعتماد را از بین ببرد.

گاهی بی اعتمادی ناشی از زخم های احساسی و تجربیات تلخ گذشته ی خود شما نیز می باشد. در چنین شرایطی لازم است این موضوع را به طور کامل با طرف مقابل خود در میان گذاشته و از او بخواهید به شما اطمینان دهد در کنار او این تجربیات تلخ را نخواهید داشت.

به  عنوان سخن آخر باید بگویم اگر در رابطه تان اعتماد برقرار است بهتر است برای حفظ آن تلاش کنید. زیرا اعتماد  کلید پایداری رابطه و کاهش تنش ها بوده و وجود آن رکن اصلی یک رابطه ی شاد و زندگی موفق می باشد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنجکاوی نسبت به گذشته و شک به همسر

اعتماد به همسر بعد از خیانت

چگونه به همسرم اعتماد کنم

جلب اعتماد مردان

ارتباط صمیمی با همسر