اهمیت دادن به فکر دیگران

اهمیت دادن به فکر دیگران

آیا شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که اهمیت دادن به دیگران را اولویت زندگی خود می دانند؟

چند مرتبه رفتار خود را فقط به دلیل اینکه مورد تایید دیگران قرار بگیرید تغییر داده اید؟

چند مرتبه هنگام تصمیم گیری رضایت دیگران را نیز در نظر گرفته اید؟

آیا تا کنون سعی کرده اید برای حفظ برداشت دیگران از خود، ارزش های تان را قربانی کنید؟

اهمیت دادن به دیگران و نظراتشان بد نیست اما وقتی مشکل ساز است که به دلیل رضایت دیگران تصمیمات خود را تغییر داده و اهداف و آرزوهای خود را قربانی کنید و یا اعتماد به نفستان را تحت تاثیر قرار دهید.

چرا به نظرات و عقیده ی دیگران اهمیت می دهم؟

باید شجاع باشید تا بتوانید از تمایلات اصلی خود، آگاه باشید به خصوص وقتی که ضمیر ناخودآگاهتان این تمایلات را پنهان می کند.

ضمیر ناخودآگاه می تواند شما را فریب دهد؛ به این صورت که کاری کند شما تصور کنید فعالیتی را (برای مثال: لطف کردن به دیگران) برای هدفی خاص انجام می دهید (برای مثال: به خاطر مهربان بودن) در حالی که در واقع هدف اصلی تان را پنهان می کند (در این شرایط: نشان دادن ارزش خود).

این سوالات را از خود بپرسید؛ چه چیزی را می خواهم به دیگران ثابت کنم؟ آیا می خواهم ثابت کنم که ارزشمند هستم؟ آیا واقعا فکر می کنم ارزشمند هستم؟ و اگر درست است پس چرا اهمیت دادن به دیگران و نظراتشان اینقدر برایم مهم است؟ چرا همیشه درگیر این هستم که دیگران در مورد من چه فکر می کنند؟

معمولا تلاش برای ثابت کردن چیزی به دیگران بدان معنا است که شخص از خود مطمئن نیست و اعتماد به نفس کافی ندارد. اگر بیش از اندازه به نظرات و حرف های دیگران اهمیت بدهید، می تواند دلیلش این باشد که از کاری که می کنید مطمئن نیستید و به دنبال تایید و اطمینان سازی برای خود هستید. به همین دلیل برای هر کاری اول با خود می گویید دیگران در مورد من چه فکر می کنند؟

بعضی مردم زندگی خود را صرف جمع کردن پول می کنند تا به دیگران ثابت کنند می توانند به موفقیت های اقتصادی دست پیدا کنند و دلیل اینکارشان این نیست که به پول نیاز دارند. بعضی مردم نیز به دنبال شهرت هستند تا فقط به دیگران ثابت کنند ارزش توجه را دارند.

چگونه به تفکرات منفی دیگران اهمیت ندهیم

حال می خواهیم بدانیم چگونه نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم؟

کلید موفقیت شما برای اهمیت ندادن به دیگران و تفکرات منفی آن ها، باور به خود و کاری که می خواهید انجام دهید است. اگر به خودتان باور داشته باشید پس دیگر نیازی به تایید دیگران ندارید تا احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید؛ دیگر نیاز ندارید فردی روی یک کاغذ امضا کند که با ارزش هستید. البته توجه داشته باشید منظور این نیست که کلا نسبت به اطرافیان خود بی اهمیت باشیم، منظور این است که خود را بر اساس تفکرات دیگران ارزش گذاری نکنیم و به خودباوری برسیم.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

 سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روانشناسی عقده حقارت

متوجه هستم که به خودباوری نیاز دارم، اما چگونه می توانم به خود باوری برسم

بله، می خواهم بدانم چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیرم

آیا رونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا نیز به تفکرات دیگران اهمیت می دهد

می خواهم بدانم چرا بعضی افراد خود نمایی می کنند

چگونه هم رفتاری قاطع داشته باشیم و هم به دیگران احترام بگذاریم

راهکار های متقاعد کردن دیگران چیست؟

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهم

معرفی کتاب:

1555 - Copy