در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

رابطه عاطفی وقتی آغاز می شود سرشار از عشق و محبت است به صورتی که هیچ کدام از طرف های رابطه فکرش را نیز نمی کنند که ممکن است طرف مقابل تغییر کند. اما همیشه همه چیز در یک رابطه عاطفی مثل روز اول پیش نمی رود و ممکن است یکی از طرف های رابطه که معمولا پسران یا مردان هستند تغییر کنند.

تغییر رفتار به این معنا است مردی که تا دیروز سخت به شما عشق می ورزید و مدام برای تان پیام های عاشقانه می فرستاد امروز دیگر هیچ توجهی به شما نمی کند و حتی ساعت ها طول می کشد که پیام تان را پاسخ دهد.

اما تغییر ناگهانی رفتار پسران به چه دلیل است؟ دلیل تغییر رفتار ناگهانی مردانی چیست؟ چرا با تغییر ناگهانی رفتار مواجه می شویم و درم مقابل آن چه باید بکنیم؟ این ها پرسش هایی است که در این مقاله قصد داریم به آن ها پاسخ دهیم.

چرا فردی ناگهان رفتارش تغییر می کند

تغییر ناگهانی رفتار، داستانی است که هر روز در صد ها پیامی که به تیم روانشناسی نوین بینش ارسال می شود با آن مواجه می شویم. در مقاله ی قطع ناگهانی رابطه ی عاطفی دلایلی را که باعث می شود فردی ناگهان شما را ترک کرده و ارتباطش را با شما قطع کند توضیح دادم. این دلایل را می توان برای مردی که ناگهان رفتارش تغییر می کند نیز در نظر گرفت.

همه ی دلایلی را که برای تغییر ناگهانی رفتار مردان می توان نام برد شامل این دو مورد است:

  1. عدم علاقه
  2. کمبود علاقه

در موارد نادری ممکن است مرد مورد نظرتان واقعا به شما اهمیت می دهد اما تنها برای چندروز رفتارش تغییر یا شما را ترک کند.

اگر با تغییر ناگهانی رفتار پسران مواجه شدید و این تغییر رفتار به مدت طولانی ادامه پیدا کرد پس به احتمال زیاد شخص مورد نظر احساسات عاشقانه خود را نسبت به شما از دست داده و یا این احساسات فروکش کرده است.

قبل از اینکه به شما بگویم در این شرایط چه باید کرد، لازم است بدانید تغییر رفتار شامل چه مواردی است.

نشانه های تغییر رفتار مردان و پسران

حتی اگر نصف این موارد را در فردی مشاهده کردید که سابقا به شما عشق می روزید پس احتمالا رفتار وی به صورت ناگهانی تغییر کرده است

  1. دیگر مثل سابق به شما پیام ارسال نمی کند
  2. تماس هایی که با شما داشته است کمتر شده است
  3. ملاقات های کمتری با یکدیگر دارید
  4. زمان کمتری را به شما اختصاص می دهد
  5. فقط وقتی کاری با شما دارد به سوی شما می آید
  6. وقتی به او پیام ارسال می کنید دیر پاسخ می دهد
  7. هر زمان خواسته ای دارید با بهانه ای آن را رد می کند

آیا رفتار، ناگهانی تغییر می کند

بسیاری افراد تصور می کنند رفتار مردان یا پسران ناگهانی تغییر می کند اما این واقعیت ندارد. درست است که تغییر رفتار خود را به صورت ناگهانی نشان می دهد اما فرایند تغییر رفتار که ریشه آن در سرد شدن است ناگهانی صورت نمی گیرد ( نگاه کنید به چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم).

در واقع تغییر رفتار فرایندی تدریجی است که با انباشته شدن احساسات منفی به مرور زمان صورت می گیرد و وقتی به حد نصاب خود رسید، ناگهان خود را نشان می دهد.

اقداماتی وجود دارد که ممکن در همان لحظه هیچ تاثیر منفی ایجاد نکند اما به مرور زمان می توان باعث انباشتگی احساسات منفی روی هم شود. این اقدامات شامل:

  • رفتار کنترل کننده و زیر نظر گرفتن
  • رفتار پنهان کننده و اهمیت قائل نشدن
  • ایراد های مداوم و پیدا کردن خطا
  • ارسال پیام بیش از حد و مداوم
  • وابستگی بیش از حد و ابراز علاقه مداوم
  • توقعات بیش از حد و درخواست های مداوم
  • نحوه بیان توقعات به صورت غلط
  • ضعف در ارتباطات و متقاعد سازی
  • کوتاه آمدن بیش از حد و پذیرفتن هر درخواستی
  • عدم ارسال سیگنال های مثبت مرتبط با ضمیر ناخودآگاه

موارد فوق تنها چند نمونه از رفتارهایی است که می تواند باعث ارسال سیگنال یا احساس منفی شود و در نتیجه به مرور زمان باعث تغییر رفتار مردان یا پسران در رابطه عاطفی شود.

پس از تغییر ناگهانی رفتار چه باید کرد

اولین کاری که پس از تغییر رفتار ناگهانی مردان یا پسران باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه می خواهید بکنید. آیا می خواهید به رابطه خود یک فرصت دوباره بدهید و آن را بهبود دهید و یا برای همیشه فردی که رفتارش را با شما تغییر داده است کنار می گذارید.

البته به جز مواردی که قصد ازدواج به طرف مقابل دارند و یا قبلا ازادواج کرده اند و شخص مورد نظرشان ارزش تلاش برای درست کردن رابطه دارد، بقیه موارد بهتر است ارتباط با چنین فردی را کنار بگذارند.

زیرا در نهایت هر چند شما هم تقصیر هایی برای تمام شدن این رابطه داشته اید اما طرف مقابل نیز مقصر است که برای درست کردن رابطه تلاشی نکرده و رفتارش تغییر کرده است.

در واقع هر رابطه ای ارزش درست کردن ندارد و البته بسیاری روابط هم ارزشش را دارد ( نگاه کنید به ۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته).

در نهایت تصمیم شما هر چه که باشد ضروری است اصول و قوانین عاشق کردن بر اساس روانشناسی عشق و ضمیر ناخودآگاه را بدانید که یا موفق به شروع دوباره رابطه تمام شده خود شوید و یا در آینده روابط بهتری برای خود ایجاد کنید.

بازگشت به رابطه پس از تغییر ناگهانی رفتار

وقتی شما در ضمیر ناخودآگاه یک مرد مرتبط با احساس منفی شوید، وی نیز تمایلی به ادامه رابطه با شما نخواهد داشت. این عدم تمایل در آغاز خود را با تغییر رفتار و در ادامه با قطع رابطه نشان خواهد داد.

هرچند همیشه پیشگیری بهتر از درمان است اما اگر زود دست به کار شوید پس از تغییر رفتار ناگهانی مردان نیز می توانید مجدد احساسات و عشق سابق را در ضمیر ناخودآگاه وی ایجاد کنید اما نیاز به تلاش و اجرای تکنیک هایی دارید که بر اساس روانشناسی باشد و نه بر اساس اشتباهاتی که تا کنون مرتکب می شدید.

بسیاری افراد تصور می کنند برای درست شدن رفتار طرف مقابل همه کاری انجام داده اند و وقتی از آن ها می پرسیم چه کاری انجام داده اید به ابراز علاقه و خدماتی اشاره می کننده که طرف مقابل ارائه داده اند. این در حالی است که این اقدامات نه تنها هیچ تاثیری بر بهبودی یک رابطه ندارد بلکه خود عاملی بر سرد شدن و تغییر ناگهانی رفتار است.

در واقع عاشق کردن دیگران به معنای مدام ابراز علاقه و پذیرفتن خواسته های خودآگاه وی نیست بلکه به معنای برطرف کردن خواسته های ناخودآگاه وی است؛ خواسته هایی که حتی خود نیز نمی داند به دنبالش است اما اگر شما برطرف کنید باعث عاشق شدنش می شود.

عشق احساسی نیست که تحت کنترل اراده ما باشد و کاملا ناخودآگاه و غیر ارادی است به همین دلیل باید به دنبال تکنیک های ناخودآگاه و نیازهایی باشیم که متفاوت از خواسته های طرف مقابل است ( نگاه کنید به عاشق کردن بر اساس نیازهای ضمیر ناخودآگاه).

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

ایجاد دلتنگی در مردان بعد از جدایی

عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی در فضای مجازی

نشانه های پنهان در حرکات مرد عاشق

چگونه کسی را که دوست داریم عاشق خود کنیم

برگشتن عشق قدیمی

نشانه های خیانت عاطفی همسر

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق