تست شخصیت شناسی از طریق نوع دست

زندگی شما در دستانتان است

تست شخصیت شناسی از طریق کف دست

1

اگر به دنبال یک تست روانشناسی شخصیت می باشید و یا می خواهد شغل مناسب شخصیت خود را پیدا کنید، شکل کلی دستان تان می تواند دراین زمینه به شما کمک بسیاری کند. درست است که دقت این تست 100% نیست اما با این حال نوع دستان تان می تواند به شما بینش کلی در مورد نوع زندگی و شغلی که می تواند شما را خوشحال کند ارائه دهد. به علاوه این تست بسیارجالب است و می توانید ویژگی های دوستان یا اعضای خانواده ی خود را نیز از کف دستان شان تشخیص داده و برایشان بازگو کنید.

نوع دست به چهار گروه متمایز طبقه بندی می شود که شامل عمل گرا، اقدام کننده، ذهن گرا و کنجکاو می باشد.

برای اینکه نوع دستان خود را تشخیص دهید نگاهی به شکل کف دست خود بیندازید ( مستطیل است یا مربع). سپس طول انگشتان خود را بررسی کنید ( بلند است یا کوتاه). طول کف دست می تواند بلند تر از عرض آن باشد ( اقدام کننده و ذهن گرا) که آن را ” مستطیلی” نام گذاری کرده ام. همچنین عرض کف دست شما می تواند با طول آن به صورت تقریبی برابر باشد ( عمل گرا و کنجکاو)؛ در حالی که کاملا مربع نیست اما همچنان آن را ” مربع” نامیده ام.
طول انگشتان بر اساس انگشت وسط ( به نسبت عرض کف دست) ارزیابی می شود. اگر آن انگشت بلند است، انگشتانتان بلند در نظر گرفته می شود و اگر کوتاه است، انگشتان کوتاه می باشند. در این تست اگر طول انگشتان و عرض کف دست برابر باشد، انگشتان کوتاه محسوب می شوند.
نوع اقدام کننده و عمل گرا انگشتان کوتاه دارند در حالی که نوع ذهن گرا و کنجکاو انگشتان بلند دارند.

اگر انگشتان شما ترکیبی از چند دست می باشد، ممکن است در هر دو طبقه بندی قرار بگیرد. در این شرایط که به ندرت رخ می دهد باید هر دو توصیف را مطالعه کنید تا متوجه شوید کدام یک بیشتر با شرایط شما جور در می آید.

نوع “عمل گرا” – انگشتان کوتاه، کف دست مربعی

افرادی که نوع عمل گرا هستند شخصیت پایداری دارند. برای آنها وفاداری، امنیت، خانواده، سازگاری، و اطمینان بسیاری مهم است. چنین افرادی خانواده محور هستند. از وانمود کردن و فریب متفر می باشند و از طبیعت و حیوانات لذت می برند. دوست دارند زمین را زیر پاهایشان احساس کنند. تمرکزشان بیشتر بر روی گذشته است تا آینده. بر جزئیات توجهی ندارند مگر اینکه در حال درست کردن چیزی باشند. دست های عمل گرا در دو گروه طبقه بندی می شود: سخت پوست ( خط های دستشان کم ولی واضح و آشکار است) و نرم پوست ( معمولا خط های نازک بسیاری دارند)

1

دستان عمل گرا با پوست سخت سرشار از انرژی می باشند و معمولا تمایلی به کار کردن در ادارات یا زندگی در شهر های بزرگ ندارند. تغییر، نوع آوری و تکنولوژی برای آنها مناسب نیست.

با دستانشان به خوبی کار می کنند. هر مهارتی که یاد می گیرند باید مفید باشد. معمولا به کارهایی علاقه دارند که در محیط باز باشد. اهل عمل هستند و از کارهای تکراری خوششان نمی آید. به تخصص هایی جذب می شوند که بر اساس کار در فضای آزاد باشد. به قوانین، نظام ها و ساختارها نیز علاقه دارند. در حالی که تخصص شان برای جامعه ضروری است، معمولا مورد قدردانی قرار نگرفته و دیده نمی شوند. شغل های چنین افرادی معمولا مرتبط است با کارهای کشاورزی، ساختمانی، آشپزی، تمیز کردن، چک کردن و حفظ و نگه داری.

1

دست های عمل گرا با پوست نرم، به قدرت مندی سخت پوست ها نیست اما الگوی فکری آنها گسترده تر بوده و معمولا اهل شوخی و کنایه می باشند. خیلی سریع فکر می کنند، عمل می کنند و واکنش نشان می دهند. بسیاری از اقدامات و تصمیمات آنها بر اساس غریضه است.در هر محیط کاری که به اندازه ی کافی برای شان سریع باشد می توان آنها را دید.

 

نوع اقدام کننده – انگشتان کوتاه، کف دست مستطیلی

1

 انگشتان کوتاه به این معنی است که به جزئیات علاقه ندارند و کف دست بلند بدان معنا است که بیشتر بر اساس غریضه و احساس عمل می کنند؛ در نتیجه این افراد تمایل دارند به کل تصویر نگاه کنند ( کلی نگر هستند نه جزئی نگر).

اقدام کننده ها اهل بیرون رفتن، خوشحالی، خلاقیت بوده و هدفمند هستند. سرشار از ایده های هیجان انگیز می باشند، معمولا اقدامات ناگهانی و بدون فکر انجام می دهند و مشتاقند که پروژه های جدید را آغاز کنند اما به همان اندازه که در شروع کردن خوب هستند در تمام کردن خوب نیستند. نیاز به تنوع دارند و صبور نیستند. وقتی سرشان شلوغ باشد خوشحال می شوند و به فعالیت هایی علاقه دارند که مفید باشد. از غریضه و احساس شان ( شهود) برای تصمیم گیری استفاده می کنند و به تغییر و تنوع نیاز دارند.

تمایل به تکروی و فرد گرایی دارند. دوست دارند خود را بیان کنند. در فروشندگی یا هر حرفه ی دیگری که بتوانند بدون مزاحم کار خودشان را انجام دهند خوب هستند. معمولا برای انجام ورزش های خطر ناک داوطلب می شوند. افرادی که نوع اقدام کننده هستند علاقه به کارهایی دارند که به مهارت نیاز دارد و برای کارهایی مناسب می باشند که به آنها فرصت استفاده از ابتکار و نوع آوری داده می شود مثل مدیریت، کارهای خلاقانه، ورزش و برانگیختن دیگران.

نوع ذهن گرا – انگشتان بلند، کف دست مستطیلی

افرادی که کف دستان شان نوع ذهن گرا است، یک ظاهر بیرونی آرام دارند چرا که به فکر کردن بیشتر از اقدام کردن اهمیت می دهند. بنابراین همیشه از درگیری و نزاع دوری می کنند. معمولا قد بلند می باشند و بیشتر اوقات ساختمان بدنی قدرت مندی ندارند.

نوع ذهن گرا به دو گروه تقسیم بندی می شود: دستان استخوانی ( معمولا برامدگی های بند انگشتانشان مشخص است) و دستان گوشتی ( معمولا سر انگشتانشان کمی تیز است).

1

کسانی که دستان استخوانی دارند عمیق، جدی، تحلیل کننده و روش گرا هستند و عاشق مطالعه می باشند. چنین افرادی هوشیار و محتاط نیز می باشند و دوست دارند از زمان خود به آرامی استفاده کرده و از تنهایی لذت ببرند. آنها محققان، فلاسفه، مدرسان، شیمی دانان، موسیقی دانان، باغ داران و گیاه شناسان عالی می شوند و به صورت کلی به هر شغلی که نیازبه استفاده از تفکر و ذهن داشته باشد علاقه دارند.

1

افرادی که کف دست مستطیلی و گوشتی دارند، قبل از هر چیزی توسط احساسات و عواطفشان تحریک می شوند. در درون خود یک زندگی غنی دارند و همیشه اهل عمل نیستند. بسیار تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار می گیرند که باعث می شود احساساتی شده و یا تغییر کنند. به دلیل حس زیبا شناختی قوی که دارند، بیشتر اوقات کارهای مربوط به طراحی داخلی، مد یا تئاتر را انجام می دهند. رابطه داشتن برای آنها بسیار مهم است. زیرک و از لحاظ احساسی دقیق هستند. به صورت ذاتی مشاوران و درمانگران خوبی می باشند.

نوع کنجکاو – انگشتان بلند، کف دست مربعی

1

نوع دست کنجکاو، ترکیبی است از تفکر قوی انگشتان بلند با دست پهن اقدام کننده ها. بنابراین هم اهل تفکر هستند و هم اهل عمل. از منطق بیشتر از احساسات شهودی استفاده می کنند و ترجیح می دهند احساسات خود را منطقی تحلیل کنند. کارهای ساده و پیش پا افتاده آنان را خسته می کند ولی می توانند خیلی صبور باشند. پیروی از اصول می کنند. نیاز به فضا دارند. سیستم عصبی آنها معمولا بیش از حد معمول فعالیت دارد.

شوخ طبع می باشند و حرف های خود را به روشنی بیان می کنند. از مسافرت و ارتباط برقرار کردن لذت می برند و معمولا در کارهایی که با عموم مردم در ارتباط می باشد قوی هستند. بسیاری از دست های نوع کنجکاو علاقه به تعیین مسیر برای زندگی و برنامه ریزی کردن آن دارند. آنها از اموری که مرتبط با روان درمانی، نقشه کشی عمران، موسیقی، تحقیقات و رسانه باشد لذت می برند. به صورت ذاتی یاد دهنده و نصیحت کننده می باشند. انتخاب شغل آنان می تواند مرتبط با رسانه ی رادیو، مجری تلویزیون، تدریس و یا فروش باشد.

نویسنده:  Frederique  مترجم: شاهین زند

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مکانی است که می توانید مطالب کاربردی و موثری را پیدا کنید که بر اساس تحقیقات و علوم روانشناسی نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم(نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری) پس از ترجمه از زبان انگلیسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب بدون شکل شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

شناختی شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه

شناخت شخصیت از طریق ویژگی های چهره

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

نحوه ی راه رفتن و شناخت شخصیت

چگونه با علم شخصیت شناسی دیگران را عاشق خود کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق خود کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy