تشخیص شخصیت از طریق اندام بدن

سه نوع بدن: اکتومورف، مزومورف و اندومورف

ویلیام شلدون اولین شخصی بود که در مورد اندازه های مختلف بدن و رابطه ی آن با تیپ شخصیتی تحقیق کرده است. وی در این تحقیق موفق شد برخی از ویژگی های مربوط به شخصیت را خیلی دقیق به اندازه های مختلف بدن ارتباط دهد.

شلدون سه شکل مختلف بدن را تعیین کرد که شامل اندومورف (اجتماعی)، مزومورف ( متعادل و پر انرژی) و

اکتومورف ( حساس و احساساتی) می باشد.

شلدون شکل های مختلف بدن را به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد:

اندومورف (اجتماعی و برون گرا)

مزومورف ( متعادل و پر انرژی)

اکتومورف ( حساس و احساساتی)

به این طبقه بندی، طبقه بندی ساختمان جسمی نیز می گویند. بر این اساس می توان گفت که هر یک از انواع بدن ویژگی های شخصتی مربوط به خود را دارد که با دیگر انواع بدن مختلف است ( این ویژگی ها در پرانتز ارائه شده باشد)

این نوع از طبقه بندی به طبقه بندی ساختمان جسمی معروف است. هر یک از این ابعاد بدن ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که آن را با دیگر انواع بدن متمایز می کند.

اندومورف

اندومورف ها چاق، تپل و گرد هستند. شکم شان بخش زیادی از بدن آنان را تشکیل می دهد. دست ها و پاهای این جنس بدن تقریبا کوتاه است.

آن ها ذاتاً آرام، شوخ طبق و در کل برون گرا هستند. غذا خوردن را بسیار دوست دارند ( که البته کاملا مشخص است) و بیشتر اوقات اطرافشان شلوغ است.

مزومورف

ویژگی شخصیتی مزومورف ها متعادل است زیرا اندازه ی استخوان ها، سیستم اعصاب و عضلات شان متعادل می باشد.

اندام مزومورف ها مثل ورزش کارها و بدن ساز ها است. تناسبی خوبی در عضلاب بدنشان دیده می شود و استخوان بندی درشتی دارند. به طوری کلی باید گفت با دیدن این افراد دیگران احتمالا فکر می کنند آنان هر روز ورزش و تمرینان بدن سازی انجام می دهند در صورتی که ممکن است اصلا این گونه نباشند.

مزومورف ها، تعادل روانی و انرژی بسیاری دارند. آنان مثل بدن ساز ها بوده، شخصیت ماجراجویی دارند و تمرینان مشکل برایشان دشوار نیست.

شخصیت کسانی که تیپ اندامی مزومورف دارند مثل اکتومورف ها خیلی حساس نیست و استعداد خوبی از خود نشان می دهند

اکتومورف

این نوع بدن، عضلات کوچکتری نسبت به بقیه بدن ها ( اندو مورف و مزومورف) داشته و ضعیف تر هستند. بیشتر بدن آنها از سیستم های عصبی ایجاد شده است و به همین خاطر شخصیت حساسی دارند.

شناخت این نوع اندام کار بسیار ساده ای است. اکتومورف هاف استخوانی، لاغر و عضو ها کشیده ای دارند. آن ها بسیار بلند تر از چیزی که هستند به نظر می آیند. عضلاتی نسبتا کوچکتر از دیگر انواع بدن می باشد و افزایش وزن برایشان بسیار دشوار است.

به دلیل سیستم عصبی حساسی که دارند، اکتومورف ها معمولا درگیر مشکلات احساسی می باشند و در نتیجه تغییرات خلق و خوی بیشتری را تجربه می کنند.

نوع بدن شما کدام یک است؟

در دنیای واقعی بدن ها را نمی توان دقیقا به یکی از این سه مورد تقسیم بندی کرد. زیرا نوع بدن بسیاری از افراد بین این اندازه ها قرار می گیرند. مثلا ممکن است شخصی کاملا اندموروف نباشد و تا حدودی تناسب اندام مزومورف ها را داشته باشد، در چنین موردی شخصیت این فرد ممکن است ترکیبی از هر دو نوع بدن باشد.

اگر شکل یک بدن به یکی از انواع گفته ی شده ی بدن نزدیک تر باشد باید توجه کنید ویژگی های شخصیتی چنین شخصی مرتبط با آن نوع بدن است که در وی مشخص تر می باشد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی برای کتاب را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا سوال دیگری دارید؟

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

می خواهم  در مورد نظریات شخصیت بدانم

شناختی شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

چگونه بفهمیم برای دیگران خسته کننده شده ایم

شناختی شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy