تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی

آیا این عشق است یا سوء استفاده عاطفی

آیا عاشقم است یا از من استفاده می کند؟
آیا واقعا عاشقم است؟ یا فقط به خاطر نیازهایش با من است؟

جواب این پرسش ها وقتی بدست می آید که از رفتار شریک دلدادگی خود آگاه شده و شناختی عمیق از شخصیت وی بدست آورید.

به عنوان مثال، تصور کنید شریک دلدادگی تان شخصیت نمایشی دارد. این موضوع نشانه ای می باشد که می گوید شاید این فرد فقط برای خودنمایی با شما است! البته ماجرا به این سادگی ها هم نیست اما این مثال ساده می تواند اهمیت شناخت شخصیت افراد را در مورد این موضوع که آیا فردی در حال سوء استفاده ی عاطفی است یا خیر توضیح دهد.

چگونه متوجه شوم فردی در حال سوء استفاده ی عاطفی از من است؟

قبلا از اینکه بدانید آیا فردی عاشق شما است یا خیر اول باید با شخصیت و نیاز های بطرف نشده ی وی آشنا شوید.

چه چیزهایی است که وی در این دوره ی زمانی از زندگی اش بیشتر از همه به آنها نیاز دارد؟ آیا به پول نیاز دارد؟ آیا به عشق نیاز دارد؟ آیا به شما نیاز دارد؟ وقتی متوجه ی نیاز یک فرد شدید ( البته نه نیاز های ظاهری) می توانید به سادگی متوجه شوید آیا هدفش از این رابطه این است که از شما سوء استفاده کند تا فقط نیاز های خود را برطرف کند یا خیر.

یکی آزمایش ساده برای اینکه متوجه ای این موضوع شوید این است که برای مدتی نیاز های وی را ارضا نکرده و سپس به پاسخ وی توجه کنید. اگر دیگر با شما تماس نگرفت یا تمایلی به دیدن شما نداشت پس کاملا مشخص است که وی فقط برای برطرف کردن نیاز های خود با شما رابطه دارد.

خیلی مهم است که یاد بگیرید چگونه دروغ دیگران را تشخیص دهید؛ به خصوص کسانی که قصد و نیت واقعی خود را پشت یک رابطه ی عاشقانه پنهان کرده و از شرایط عاطفی طرف مقابل سوء استفاده می کنند. خوشبختانه، مطالبی در این سایت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا فریب های احتمالی این افراد را تشخیص دهید ( نگاه کنید به راهنمای تشخیص دروغ)

سوء استفاده ی احساسی بدون اینکه خود متوجه باشد

گاهی اوقات، فردی ممکن است از شما سوء استفاده ی احساسی کند در حالی که خود نیز متوجه نباشد. این شرایطی است که در وابستگی به رابطه ایجاد می شود یعنی زمانی که شخصی واقعا تصور می کند عاشق شما است در حالی که در واقعیت فقط از شما استفاده می کند تا احساس خوبی کسب کرده و مشکلات خود را فراموش کند!!

در این شرایط، قصد و نیت واقعی وی ممکن است اصلا بد نباشد، اما مشکل اینجاست که وی خود آگاه نیست که در حال سوء استفاده از شما است. آینده ی چنین رابطه ای غیر قابل پیشبینی بوده و در بسیاری از موارد، با جدایی به پایان می رسد.

می دانم از من سوء استفاده می کند

اگر مطمئن هستید که عشق تان در حال سوء استفاده از شما است پس همین الان باید تصمیم به جدایی گرفته و وی را فراموش کنید. همیشه در راهنمایی های خود روی این موضوع تاکید کرده ام که اگر همه ی راه های ممکن برای ترمیم و بهبود رابطه ی خود را امتحان کرده اید دیگر وقت آن است که به رابطه ی خود پایان دهید؛ رابطه ای که فقط در جهت برطرف کردن نیاز های شخصی ایجاد شود فقط باعث عقب افتادن شما از اهداف تان، ایجاد احساسات منفی و در نهایت منجر به یک جدایی اجتناب ناپذیر می شود.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین بینش کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت وبلاگ دیگری وجود ندارند غیر از اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صحفه ی اول ( خانه) مشاهده کنید. همه مطالب این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده ی سایت صورت گرفته و کاملا در زندگی واقعی موثر می باشد. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه شریک دلدادگی خود را بازگردانیم

سوء استفاده از دختران و راه های پیشگیری از آن

چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

چه زمانی به مشاور یا روانشناس نیاز داریم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy