جدایی از عشق

چگونه از عشق خود جدا شوید؟

چگونه می توانید بعد از جدایی از کسی که هنوز نسبت به او احساس دارید بهبودی خود را به دست آورید؟

سال ها پیش مدت ها طول می کشید بتوانم بعد از یک شکست عشقی به بهبودی برسم تا زمانی که به روانشناسی رسیدم. امروزه کمتر از یک هفته طول می کشد بتوانم بعد از بدترین شکست عشقی و جدایی بهبودی خود را به دست آورم حتی اگر طرف مقابلم را هنوز دوست داشته باشم.

از آنجا که من هم مثل شما بودم و اکنون در مقابل جدایی مقاوم شده ام شما هم می توانید با به دست آوردن دانش کافی به چنین مقاومتی برسید. در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه از عشق خود جدا شوید و بعد از این جدایی به سرعت بهبودی خود را به دست آورید.

جدا شدن از کسی که هنوز عاشقش هستید

تفاوت بین افرادی که بعد از چند روز به بهبودی می رسند و افرادی که مدت زیادی نمی توانند بهبودی خود را به دست آوردند سیستم باورهای آن ها است. اگر بتوانید باورهای خود را در مورد جدایی تغییر دهید و حقایق جامعی را بپذیرید با جدا شدن از عشق مشکلی نخواهید داشت. به طور کلی افرادی به سرعت بعد از جدایی به بهبودی می رسند که:

  • حقیقت عشق را می دانند: وقتی فردی را می بینید و متوجه می شوید او می تواند نیازهای مهم شما را برآورده کند احساس عشق به وجود می آید. البته احتمالا قبل از مطالعه ی مقاله ی چرا عاشق می شویم از این حقیقت آگاه نبودید. ممکن است برای بالا بردن اعتماد به نفس خود، خودنمایی، جلب توجه، احساس با ارزش بودن و یا جبران ضعف هایتان عاشق فرد دیگری شوید. وقتی این حقیقت را درک کنید به سادگی می توانید از عشق خود جدا شوید حتی اگر هنوز او را دوست داشته باشید.
  • با افراد زیادی می توانید رابطه ی خوبی داشته باشید: با درک واقعیت قبلی می توانید نتیجه بگیرید افراد زیادی هستند که نیازهای شما را برآورده می کنند و با بودن در کنار آن ها رابطه ی خوبی را تجربه خواهید کرد. با درک این واقعیت حتی اگر طرف مقابل خود را هنوز دوست داشته باشید بعد از جدایی به راحتی می توانید فرد دیگری را جایگزین او کنید.
  • پس از جدایی مرتکب اشتباهات معمول نمی شوند: یکی از موانع اصلی بهبودی پس از جدایی انجام کارهای اشتباه است. اگر از عشق خود جدا شده اید در مورد او رویاپردازی نکنید، با او تماس نگیرید و به احتمال بازگشت او فکر نکنید. (نگاه کنید به مراحل عبور از شکست عشقی)

مراحل جدا شدن از عشق

اکنون که می دانید چگونه بهبودی خود را به دست آورید باید بدانید چگونه جدا شوید. ابتدا بدانید نباید خیلی فوری و ناگهانی جدا شوید باید سعی کنید این مسئله را به آرامی به طرف مقابل خود اطلاع دهید. (مثلا به او بگویید رابطه ی ما احتمالا آینده ای نخواهد داشت).

بعد از آن به او بگویید موانع زیادی در طول این مسیر هستند و می ترسید این موانع باعث جدایی تان شوند.

طرف مقابل شما به آرامی و به تدریج از نظر احساسی آماده می شود و در این مرحله می توانید به او بگویید می خواهید جدا شوید.

حتی اگر هنوز عاشق طرف مقابل خود هستید، در صورتی که به خوبی حقایق بالا را درک کرده باشید بازهم می توانید بعد از جدایی او را فراموش کنید.

 

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنار آمدن با جدایی

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید

با شکست عشقی چه باید کرد؟

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته