حالت روانی چگونه بر زندگی شما تاثیر می گذارد

حالت روانی چیست؟

من کاملا مطمئن هستم می دانید که خلق و خوی شما می تواند تا حد زیادی بر سودمندی و توانایی تان در دستیابی به اهداف تأثیر بگذارد. اما آیا می دانید حالت روانی شما می تواند باعث موفقیتتان شود یا کاملا توانایی هایتان را محدود کند؟

اجازه دهید ابتدا حالت روانی را تعریف کنیم. حالت روانی تنها خلق و خوی شما نیست. حالت روانی شامل درک شما از اتفاقات، باورها و اندیشه های شما در مورد هرچیزی که اتفاق می افتد به علاوه ی خلق و خوی تان می باشد.

غم و اندوه فقط یک احساس است اما حالت روانی غمگین تمامی افکار ناراحت کننده، باورهای منفی و درک نادرستی از زندگی را به علاوه ی خلق و خوی بد شامل می شود.

اکنون که می دانید حالت روانی چیست ببینیم چگونه بر زندگی شما تاثیر می گذارد.

حالت روانی چگونه زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد

در طول یک اتفاق بد یا بعد از اینکه چیزی اشتباه رخ دهد حالت روانی شما تعیین می کند آیا به سرعت از این اتفاق عبور می کنید یا خلق و خوی بدتان هم چنان پایدار باقی می ماند. وقتی حالت روانی شما منفی باشد احساس ناراحتی بیشتری خواهید داشت و معتقدید هرچیزی که با آن رو به رو هستید هیچ وقت درست نمی شود.

وقتی جهان را با این زاویه ی دید نگاه کنید انرژی خود را از دست می دهید و انگیزه تان بیشتر از بین می رود. وقتی با انرژی کم پیش بروید، فرصت های جدید را از دست خواهید و همچنین باید برای انجام وظایف مهم خود ابتدا از این حالت بد روحی بیرون بیایید.

به عبارت دیگر حالت روانی منفی شما را در جایی که هستید گیر می اندازد مگر اینکه چیزی شما را نجات دهد.

حالت روانی مثبت با خوش بینی مشخص می شود. شما می دانید مشکل دارید و درد را احساس می کنید اما باور دارید که راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد.

با این طرز فکر درک شما از همه چیز تغییر می کند. شما در این حالت فقط مشکلات را نمی بینید بلکه امکانات و هرچیزی را که به شما کمک کند مشکلتان را حل کنید خواهید دید.

افرادی که حالت روانی مثبتی دارند فرصت هایی به دست می آورند که دیگران آن ها را از دست می دهند.

قبلا توضیح دادم که درک شما از جهان بر اساس احساسات و البته حالت روانی تان تغییر می کند. با حالت روانی مناسب درک درست لازم برای حل مشکلات را خواهید داشت.

تلاش کنید حالت روانی خود را تغییر دهید

بسیاری از مردم هنگام بروز مشکلات از آن ها فرار می کنند. مردم معمولا به جای تغییر وضعیت بد روانی خود تلاش می کنند خلق و خوی بدشان را پایان دهند.

نتیجه ی این مسئله پایداری حالت روانی و حتی احساسات بدتر است. از بین بردن دردها با حل مسئله متفاوت است. مثلا می توانید با خوابیدن به دردهای خود پایان دهید اما وقتی بیدار شوید باید با همان مشکلات وحشتناک قبلی سر و کار داشته باشید.

می دانم مشکلات می توانند بسیار سخت و زندگی می تواند بسیار خشن باشد. اما شما باید برای تغییر حالت روانی خود بیشترین و بهترین تلاش خود را انجام دهید.

سریع ترین راه برای اینکه روی پای خود بایستید و وضعیت زندگی خود را تغییر دهید، تلاش برای تغییر حالت روانی تان است. (نگاه کنید به تغییر احساسات)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

چگونه مثبت فکر کنیم

خودت را سرزنش نکن

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب

چگونه به دیگران آرامش بدهیم

راه های رسیدن به آرامش ذهنی