خصوصیات مردان شکاک

خصوصیات مردان شکاک

در علم روانشناسی نوعی اختلال به نام پارانویا وجود دارد که درواقع همان شکاک بودن و بدبینی است. فرد مبتلا به پارانویا نسبت به هرچیزی دچار شک و بدبینی بوده و به همه ی مسائل با دیدگاه منفی می نگرد. از مهم ترین خصوصیات افراد شکاک  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دیدگاه منفی به مسائل: این افراد همیشه با دیدگاه منفی به مسائل نگاه می کنند و هیچ گاه امیدی به بهتر شدن اوضاع ندارند.

 

  1. دوسوگرایی: افراد شکاک دو سو گرا هستند؛ یعنی همیشه نسبت به برقراری ارتباط با دیگران بی نهایت دودل و مردد هستند و رابطه ی اجتماعی خوبی با دیگران ندارند.

 

  1. کنترل گرایی: مردان شکاک کنترل گر هستند؛ این یکی از ویژگی های بارز آن هاست. درواقع می توان گفت آن ها درگیر نوعی وسواس فکری هستند و اگر همه چیز طبق نظم و انضباط مورد نظر آن ها اتفاق نیفتد احساس ناراحتی می کنند.

 

  1. پرخاشگری و رفتار خصمانه: مردان شکاک تحریک پذیر، پرخاشگر و خشمگین اند و همیشه رفتار خصمانه ای از خود نشان می دهند. آن ها به همسر و اطرافیان خود بدون وجود دلایل و مدارک کافی سوء ظن داشته و بدگمان هستند.

 

  1. عدم احساس و عاطفه: حالت عاطفی مردان شکاک و بدگمان اغلب جدی است. در واقع می توان گفت احساسات آن ها از بین رفته و کمتر می توانید آن ها را در حالت احساسی و رمانتیک بیابید.

 

  1. حسادت: یکی از نشانه های بارز مردان شکاک حسادت نسبت به مردان اطرافشان است. اگر شما با مرد دیگری صحبت کنید به شدت خشمگین و عصبانی شده و واکنش تندی از خودشان نشان می دهند.

 

  1. کمبود اعتماد به نفس: اعتماد به نفس پایین نیز یکی دیگر مهم ترین نشانه های افراد شکاک محسوب می شود. در واقع یکی از مهم ترین دلایل ایجاد شک و بدگمانی در آن ها همین کمبود اعتماد به نفس می باشد.

 

در دوران آشنایی قبل از ازدواج این موارد را به خوبی در نظر بگیرید. وجود هرکدام از این نشانه ها می تواند دلیلی بر بدگمانی و سوءظن در طرف مقابلتان باشد و در این صورت ازدواج موفقی با او نخواهید  داشت.

راهنمایی قبل از ازدواج می تواند تا حد زیادی شخصیت طرف مقابلتان تحلیل کرده و به شما کمک کند او را بهتر بشناسید. در نتیجه اگر با وجود این نشانه ها بازهم نسبت به شکاک بودن طرف مقابلتان مردد هستید حتما از یک عضو متخصص کمک بگیرید تا با انجام تست های روانشناسی مخصوص شخصیت واقعی او را برای شما تحلیل کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

همسرم شکاک است

ازدواج با مرد شکاک

نحوه ی برخورد با زن شکاک