خصوصیات چهره زیبا

خصوصیات چهره زیبا

اگر بخواهیم در مورد زیبایی چهره و ظاهر صحبت کنیم نمی توان خصوصیات کلی و جامعی را برای آن بیان کرد. دلیلش این است که زیبایی ظاهری معمولا امری سلیقه ای بوده و ممکن است یک چهره ی  به خصوص برای یک فرد بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد و برای فرد دیگری چهره ای کاملا معمولی جلوه کند. همچنین در جوامع مختلف نماد زیبایی متفاوت است. مثلا ممکن است از نظر ما دختری با موهای کوتاه بسیار زیبا به نظر برسد اما همین دختر در هندوستان هیچ جذابیتی نداشته باشد زیرا یکی از مهم ترین نمادهای زیبایی در دختران برای آن ها موی بلند می باشد.

پس به طور کلی خصوصیات چهره ی زیبا به عوامل مختلفی  از جمله سلیقه ی شخصی افراد و نماد زیبایی در جوامع بستگی دارد. اما بر اساس تحقیقاتی که انجام شده ویژگی هایی در چهره برای درصد زیادی از مردم جذاب و زیبا جلوه می کند. البته لازم به ذکر است که این ویژگی ها به صورت طبیعی زیبا است نه با عمل های جراحی.

تقارن صورت: چهره ی متقارن به مراتب بسیار بیشتر از چهره ی نامتقارن زیبا جلوه می کند. درواقع اگر نیمه ی راست و چپ صورتتان به صورت یکسان در کنار هم قرار گرفته باشند می توان گفت شما از چهره ی جذابی برخوردار هستید.

پوست صاف و شفاف: پوست صاف و سرزنده، یکی از تاثیر گذار ترین عوامل موثر بر زیبایی چهره می باشد است. پوست شفاف چهره را بسیار شاداب نشان داده و بر زیبایی چهره می افزاید.

چشمان درشت: از نظر مردم چشمان درشت نسبت به چشمان ریز و کوچک بسیار گیرا تر و جذاب تر به نظر می رسند و بر زیبایی چهره تاثیر شگفت انگیزی خواهند داشت.

چال لپ: چال لپ یکی از جذاب ترین اجزای هر چهره است. بر اساس تحقیقات انجام شده ۹۹ درصد افراد چال لپ را بسیار جذاب و تاثیر گذار می دانند و هرکس از این خصوصیت برخوردار هست را بسیار زیبا و دوست داشتنی می بینند.

تناسب رنگ پوست و مو: اگر موهایتان را رنگ می کنید باید توجه داشته باشید که این رنگ مو با رنگ پوستتان کاملا در تناسب باشد. البته این مسئله نیز کمی سلیقه ای می باشد. از نظر بعضی افراد رنگ پوست روشن با موی روشن جذاب به نظر می رسد اما به طور کلی اگر کمی تناقض بین رنگ پوست و مو وجود داشته باشد چهره گیرا تر و جذاب تر خواهد بود.

فرم ابرو: شاید در ابتدا این مورد کمی سطحی به نظر برسد اما فرم ابرو بسیار در زیبایی صورت تاثیر گذار است. مطمئن شوید فرم ابرویی که انتخاب می کنید حتما با چهره ی شما در تناسب است و به چهره ی شما می آید.

مژه های بلند و پرپشت: مژه بسیار در گیرایی و جذابیت چشم ها و در نتیجه زیبایی چهره تاثیر گذار است. سعی کنید با تقویت کردن مژه هایتان آن ها را بلند و پرپشت کرده و بر زیبایی چهره ی خود بیفزایید.

جا دارد این نکته را اضافه کنم که شما با کارهای ساده ای مثل اهمیت دادن به پوست و موی خود یا انتخاب درست رنگ مو و تقویت مژه هایتان می توانید بسیاری از این ویژگی های جذابیت را در خود به وجود آورید و زیبا تر به نظر برسید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا مردان زنان زیبا دوست دارند

معیارهای جذابیت زنان از نظر مردان

زنان جذاب از نگاه مردان

روانشناسی جذابیت ظاهر

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

معیار های زیبایی زنان از نظر مردان