درمان افسردگی خفیف

چرا برای درمان افسردگی توصیه ها مشابهی وجود دارد

برای درمان افسردگی باید ورزش کنید، مثبت فکر کرده و از داروهای ضد افسردگی استفاده کنید. این توصیه ها به نظر آشنا می آید نه؟ بله این ها توصیه هایی است که 99 درصد وبسایت ها برای درمان و مقابله با افسردگی پیشنهاد می دهند.

اما آیا این توصیه ها واقعا کار می کنند؟ خیر این توصیه ها پاسخگوی شما نخواهند بود زیرا افراد زیادی آن ها را امتحان کرده و به نتیجه نرسیدند.

من نمی خواهم بگویم که این توصیه ها هیچ تاثیری ندارند اما با وجود اینکه ممکن است حال شما را بهتر کنند افسردگی تان را به طور کامل از بین نمی برند.

راههای درمان افسردگی خفیف

پرهام در هنگام تحصیل هیچ وقت نتوانست نزد دیگران محبوب شود اما وقتی که از دانشگاه فارغ ااتحصیل شد توانست شغل خوبی در زمینه ی فناوری اطلاعات پیدا کند.

خیلی زود پرهام توانست تبدیل به یک مدیر موفق فناوری اطلاعات شود و همه هوش و درایت او را تحسین می کردند. (نگاه کنید به چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم) او هر روز را تا دیروقت کار می کرد و به ندرت به خود استراحت می داد.

حجم کار سنگین باعث شد پرهام از مشکل واقعی خود یعنی عدم موفقیت در زندگی اجتماعی غافل شود. (نگاه کنید به چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم) پرهام از موفقیت هایش بسیار خوشحال بود اما بدون آنکه دلیلش را بداند گاهی بسیار احساس افسردگی می کرد.

آیا با افسردگی زندگی می کنید

اکثر انسان های افسرده مشکلاتی دارند که در اعماق ضمیر ناخودآگاهشان دفن شده و به نظر می رسد راه حلی برای آن ها نیست. ذهنتان تلاش می کند با مشغول نگه داشتن شما باعث مشکلات مهم زندگی را فراموش کنید.

اشکال این روش آنجاست که با افسردگی خفیف به زندگی خود ادامه می دهید و نمی توانید متوجه دلیل آن شوید.

فرار از مشکلات و نادیده گرفتن آن ها می تواند باعث ایجاد خلق و خوی بد شده و احساس افسردگی در شما به وجود بیاورد.

زمانی که با مشکلات خود رو به رو شوید و برای حل آن ها اقدام کنید افسردگی به تدریج ناپدید خواهد شد. (نگاه کنید به مقابله با مشکلات و دشواری ها)

چگونه افسردگی را از بین ببرید

شجاعت داشته باشید و با تمام نا امیدی های گذشته تان رو به رو شوید.

رویاها، اهداف و زندگی که می خواستید داشته باشید را به یاد بیاورید. در این صورت متوجه می شوید که احساس افسردگی و نا امیدی شما نتیجه ی تفاوتی است که بین خواسته ها و دستاورهایتان وجود دارد.

ورزش کنید، مثبت فکر کرده و از داروهای ضد افسردگی استفاده کنید؛ ممکن است با این کارها احساس خوبی پیدا کنید اما برای اینکه افسردگی را به طور کامل از بین ببرید باید علت واقعی آن را پیدا کرده و برای اصلاح یا پذیرفتن آن تلاش کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

پیشگیری از افسردگی

در هنگام افسردگی چه کنیم

دلایل ایجاد افسردگی

درمان افسردگی شدید بدون دارو