جلب اعتماد مردان

در اولین دیدار چگونه رفتار کنیم

در اولین دیدار چگونه باشیم

اولین تصور دیگران نسبت به شما در چند ثانیه اتفاق می افتد. آنچه در اولین قرار ملاقات می گویید به طرف مقابلتان کمک می کند شما را بشناسد به خصوص در قرار های اولیه که با خواستگار خود دارید یا فردی که می خواهید از او خواستگاری کنید.

بسیاری از افراد در ذهن دیگران خیلی خوب به نظر نمی رسند زیرا در اولین قرار ملاقات با آن ها نتوانستند واقعیت خود را به درستی نشان دهند. پس بسیار مهم است که بدانید  در اولین دیدار خود حتی برای چند دقیقه چگونه برخورد کنید.

برای بسیاری از افراد ممکن است پیش آمده باشد که به دلیل ناتوانی در ارتباط برقرار کردن با طرف مقابل خود در اولین قرار ملاقات موفق به ایجاد انگیزه برای قرار دوم در او نشده اند. در این مقاله به شما توضیح می دهم در اولین قرار ملاقات خود چگونه با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده و تاثیرگذار باشید.

5 نکته برای ارتباط برقرار کردن در اولین قرار ملاقات

  1. شروع گفتگو: بسیاری از مردم برای شروع مکالمه در اولین قرار ملاقات با مشکل رو به رو می شوند. این افراد نمی دانند بهترین موضوع برای شروع مکالمه موضوعی است که برای اولین قرار جالب باشد. چگونه بفهمید برای کسی که چند دقیقه بیشتر نیست می شناسید چه موضوعی جالب است؟ خیلی ساده می توانید از صحبت کردن درباره ی مکانی که در آن قرار گرفته اید شروع کنید. با انجام این کار متوجه می شوید طرف مقابلتان تا چه حد به آنچه که می خواهید بگویید علاقه مند است. (نگاه کنید به چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم)
  2. نظرات شخصی خود را بیان کنید: بعد از آنکه درباره ی محیط اطرافتان صحبت کردید نظرات شخصی خود را بیان کنید. مثلا اگر در رستوران هستید می توانید بگویید:” من غذاهای گوشتی این رستوران را خیلی دوست دارم. نظر شما چیست؟”
  3. مستقیم در مورد خودتان صحبت نکنید: انسان ها موجودات پیچیده ای هستند. آن ها افراد موفق و برتر را دوست دارند اما از کسانی که مستقیما این برتری را به زبان بیاورند بدشان می آیند. اگر در مورد توانایی ها و موفقیت هایتان به طور مستقیم صحبت کنید ممکن است از خودراضی و خودنما به نظر برسید. از طرف دیگر اگر بتوانید انگیزه ی سوال پرسیدن در طرف مقابل ایجاد کنید (مثلا ابتدا خودتان از او چند سوال بپرسید) دیگر مستقیم درباره ی خود صحبت نکرده و پاسخ سوال های او را می دهید.
  4. برتری و اعتماد به نفس خود را با زبان بدن نشان دهید: شما می توانید برتری و اعتماد به نفس خود را بدون صحبت کردن و با زبان بدن نشان دهید زیرا طرف مقابل به صورت ناخودآگاه متوجه سیگنال هایی که با زبان بدن خود ارسال می کنید می شود. البته به این نکته توجه داشه باشید که رابطه ی شما باید به اندازه ی کافی دوستانه شکل گرفته باشد در غیر این صورت متکبر به نظر می رسید.
  5. مردم از رد شدن بیزارند: افرادی که از خود مطمئن نیستند تمایلی به برقراری روابط دوستانه ندارند زیرا می ترسند توسط دیگران پذیرفته نشوند. اما همه ی انسان ها از رد شدن بیزارند و دوست دارند توسط دیگران پذیرفته شوند. اگر به شکلی غیر دوستانه به فردی نزدیک شوید او با شما احساس راحتی نکرده و در مورد شما قضاوت درستی نخواهد داشت. رفتار دوستانه باعث می شود شما مهربان و با اعتماد به نفس به نظر برسید. پس دوستانه رفتار کنید.

سخن آخر

مردم در کنار افرادی که نسبت به خود احساس مثبتی داشته باشند می توانند راحت و با حس و حال خوب رفتار کنند. درواقع اگر شما در ملاقات های خود همیشه نگران و مضطرب به نظر برسید این احساسات تصور دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین مردم بر اساس احساسی که در کنار شما تجربه می کنند به قضاوتتان می پردازند. اگر بتوانید در اولین قرار ملاقات به طرف مقابل احساس خوبی منتقل کنید، تاثیر مثبتی بر او خواهید داشت. برای تجربه ی یک قرار ملاقات موفق باید به جای اینکه تنها بر خودتان تمرکز داشته باشید احساسات طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید. (نگاه کنید به چگونه هر فردی را تحت تاثیر قرار دهیم)

اگر شما احساس خوبی دارید به این معنا نیست که طرف مقابلتان هم خوشحال است. وقتی یاد بگیرید چگونه بیشتر از اینکه بر خودتان تمرکز کنید طرف مقابل را در نظر داشته باشید مهارت برقراری ارتباط در شما تقویت خواهد شد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در اولین قرار چه بگوییم

راه های جلب توجه یک دختر

راه های جذب غیر مستقیم پسران

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

روش های تاثیرگذاری در اولین برخورد

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارات زیر به این مقاله رسیده اید:

در اولین دیدار چگونه باشیم؟. نحوه برخورد در اولین ملاقات با دختر. در اولین قرار چه بگوییم. هدیه اولین قرار. آداب بیرون رفتن با پسر. اولین دیدار با خواستگار. در اولین دیدار چه بگوییم.