دلیل شخصیت غیر قابل پیش بینی افراد چیست

افراد غیر قابل پیش بینی

آیا فردی مدتی با شما صمیمی بوده و ناگهان دور شده است؟

آیا فردی سیگنال های واضح و دقیقی از علاقه برای شما ارسال و بعد از مدتی آن ها را متوقف کرده است؟

افراد بسیاری با حالت سردرگمی به من پیام می دهند و می گویند فردی برای چند روز علائمی از علاقه و توجه نسبت به آن ها از خود نشان داده و بعد از آن کاملا بی تفاوت رفتار کرده است. از آن جا که ما انسان ها عدم اطمینان در هیچ چیزی را دوست نداریم رویکرد غیر قابل پیش بینی بودن می تواند برای کسی که بیشتر درگیر احساسات است باعث دردسر شود.

در این مقاله دلایل رفتار غیر قابل پیش بینی افراد را شرح می دهم تا بتوانید راز این مسئله را برای خود کرده و دیگر به آن ها فکر نکنید.

دلایل غیر قابل پیش بینی بودن

  1. آن ها می دانند این کارشان نتیجه بخش است: مردم به سادگی به افرادی که آن ها را سردرگم می کنند جذب می شوند. بعضی افراد از این حقیقت آگاه هستند و با سردرگم کردن دیگران توجه آن ها را به خود جلب می کنند.
  2. آن ها اعتماد به نفس کمی دارند: اگر فردی نسبت به خود اطمینان نداشته باشد ابتدا علائم مثبتی از خود نشان می دهد و اگر پاسخ درستی دریافت نکند عقب نشینی خواهد کرد. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند از علاقه ی طرف مقابل نسبت به خود مطئمن نیستند و ارسال سیگنال های علاقه و توجه را متوقف می کنند. (نگاه کنید به علائم کمبود اعتماد به نفس چیست)
  3. آن ها با شما بازی می کنند: افرادی که قصد بازی کردن با دیگران را دارند سعی می کنند تا می توانند افراد بیشتری را به سمت خود بکشانند. چنین افرادی می دانند کنجکاوی و مرموز بودن باعث می شود دیگران به آن ها فکر کنند و بیشتر وابسته شوند. (نگاه کنید به چرا مردها روراست نیستند)
  4. آن ها از دیگران کمک می گیرند: معمولا افرادی از بهترین دوستانشان می خواهند در مورد مسائل به آن ها کمک کنندو این اصلا چیز بد و غیر معمولی نیست. مشکل زمانی به وجود می آید که کمک دوستان باعث رفتارهای مرموز و غیر قابل پیش بینی شود.
  5. علاقه و رابطه ی واکنشی: معمولا هر فرد پس از جدایی احساس کمبود و بی ارزش بودن می کند. در چنین موردی ممکن است تلاش کند هر فردی را به خود جذب کند تا احساس پذیرفته شدن داشته باشد اما خیلی زود متوجه می شود این رابطه نمی خواهد و کنار می کشد. (نگاه کنید به آیا رابطه ی واکنشی به بهبودی شما کمک می کند؟)
  6. آن ها مطمئن نیستند چه باید بکنند: وقتی فرد مطمئن نیست چه کاری می خواهد انجام دهد برنامه ی جامعی ندارد رفتارهایش به شدت به خلق و خوی او بستگی پیدا می کند و در نتیجه رفتار مرموز و غیر قابل پیش بینی از خود نشان می دهد.
  7. مشکل در ذهن شما است: آیا مطمئن هستید برداشت شما از رفتارهای طرف مقبالتان درست است؟ ممکن است طرف مقابلتان تنها با ما مهربان بوده یا در مقابل روز بدی داشته است. اطمینان حاصل کنید از رفتارهای مثبت و منفی دیگران برداشت درستی خواهید داشت.

چگونگی برخورد با افراد غیر قابل پیش بینی

هر مورد متفاوت است و به همین دلیل قبل از هر گونه نتیجه گیری باید طرف مقابلتان را خوب بشناسید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید صبور بودن و زیاد فکر نکردن است زیرا هرچقدر بیشتر به او فکر کنید وابستگی شما بیشتر شده و در نهایت جذب کردن و شاید جدایی سخت تر می شود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم

چگونه شخصیت دیگران را بهتر بشناسیم

شناخت شخصیت افراد از روی رفتار

شناخت افراد از روی حرف زدن

چگونه شخصیت افراد را تشخیص دهیم

آیا شخصیت قابل تغییر است

چگونه رفتار و شخصیت خود را تغییر دهیم

پارادوکس احساسی در شخصیت مغرور و خودشیفته