دوره های آنلاین: بهبود رابطه

دوره های بهبود رابطه مربوط به چیست؟

دوره بهبود رابطه مجموعه ای از کتاب ها و منابع علمی است که تکنیک ها و مهارت هایی را به شما آموزش می دهد تا به اهداف خود در زمینه روابط عاطفی دست پیدا کنید ( مرتبط با ازدواج یا حفظ ازدواج). ممکن است شما بگویید که تا کنون کتاب ها و مطالب بسیاری را مطالعه کرده اید اما بسیاری اوقات متوجه تکنیک ها یا مباحث آن کتاب نشده اید. به همین دلیل نشر دیجیتال نوین بینش دست به یک خلاقیت نوین زده  و یک تیم پشتیبانی برای شما آماده کرده است. این تیم پشتیبانی به سوالات شما مرتبط با کتاب پاسخ می دهد و اگر جایی یا قسمتی از کتاب را متوجه نشده باشید به شما توضیح می دهد. هرچند این کتاب آنچنان ساده و دقیق همه چیز را توضیح داده است که ممکن است هیچ پرسشی برای شما ایجاد نشود.

در این کتاب ها همچنین تمرین ها و پرسش هایی وجود دارد که مرتبط با کتاب است و می توانید به آن ها پاسخ دهید. سپس تیم پشتیبانی با بررسی پاسخ ها مطمئن می شود شما کتاب را به درستی متوجه شده اید یا خیر. همه هدف ما آموزش نکاتی است که در کتاب های نوین بینش توضیح داده شده است و همه این کتاب ها مرتبط با بهبود رابطه، ازدواج و موفقیت در زندگی پس از ازدواج است. همه کتاب های نوین بینش ثبت شده اند و مدارک ثبت آن ها موجود است و همچنین مجوز نشر نیز توسط نوین بینش دریافت شده است.

البته خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که همه اعضای تیم پشتیبانی نوین بینش دانشجویان رشته روانشناسی در مقطع دکترا هستند که این خود نشان می دهد این کتاب ها ارزش علمی قابل قبولی دارند. هرچند تیم نوین بینش از اعضایی تشکیل شده که همه تحصیلات تخصصی روانشناسی دارند اما به دلیل اینکه نوین بینش یک مرکز مشاوره نیست و تمرکزش روی آموزش همراه با مطالعه است، مشاوره نمی دهیم زیرا مشاوره یک امری تخصصی است که با جنبه درمانی صورت می گیرد و نیاز به حضور دارد؛ در نتیجه به صورت آنلاین نمی شود مشاوره داد. کتاب های نوین بینش بر اساس روانشناسی عشق و تکنیک های ان ال پی – مهارت هایی را به شما می آموزد که شانس شما را به شکل قابل توجهی در موفقیت در روابط عاطفی افزایش خواهد داد.

این دوره برای چه کسانی است؟

تکنیک ها و مهارت هایی که در کتاب های نوین بینش آموزش داده می شود برای افراد زیر مناسب است:

کسانی که برای اولین بار می خواهند رابطه ای را با قصد ازدواج شکل دهند.

افرادی که در یک رابطه ی سرد و بی روح قرار دارند و می خواهند عشق را در رابطه ی خود بیشتر کنند.

کسانی که عشق خود را از دست داده اند و  می خواهند مجدد وی را بازگردانند با هدف حفظ انسجام در خانواده

افرادی که می خواهند رابطه ی خود را برگردانند با هدف ازدواج و تشکیل خانواده یا می خواهند از وابستگی در رابطه آزاد شوند.

هدف از این کتاب ها

هدف از این کتاب ها رسیدن به پاسخ پرسش های زیر است:

چگونه افراد عاشق می شوند و چگونه می توانند احساسات عشق را در خود یا دیگران کنترل کرد؟

چگونه کلمات می توانند در ایجاد یا از بین رفتن احساسات عشق موثر باشند؟

چرا فردی که روزی بسیار عاشق بوده است پس از مدتی ممکن است احساس عشق را از دست بدهد؟

چگونه می شود یک رابطه سرد را مجدد گرم کرد؟

چگونه می توان یک رابطه تمام شده را مجدد شروع کرد؟

چگونه فردی که عشقش را  از دست داده است مجدد عاشق می شود؟

چگونه می توان فردی را عاشق و آن عشق را حفظ کرد؟

چرا احساسات عشق در زوج ها شدید یا ضعیف می شود؟

چگونه می توان حتی در صورت عدم ارتباط مستقیم، طرف مقابل خود را تحت تاثیر قرار داد؟

آیا هر رابطه ای ارزش ادامه دادن دارد؟

چه تیپ شخصیت برای چه تیپ های شخصیتی مناسب است؟

پرسش های احتمالی در مورد کتاب ها

  • کسی که دوستش داشته ام اکنون رابطه اش با من سرد شده است و هیچ علاقه ای به ادامه ی این رابطه ندارد.”آیا باز هم می توان این رابطه را درست کرد؟”

بله، عشق نیز مثل ترس، خشم یا شادی فقط یک احساس است. احساسات ممکن است شدید شوند، جریحه دار شوند از بین بروند و مجدد ایجاد شوند. کمی فکر کنید چند مرتبه اتفاق افتاده است که وقتی تحت تاثیر احساس خشم بوده اید رفتاری از شما سر بزند که بعد ها پشیمان شده اید؟

  • فردی که برای مدت های طولانی خاطرات خوبی با هم داشته ایم به صراحت بیان کرده است که دیگر من را دوست ندارد و اکنون حتی شماره ام را بلاک کرده است.”آیا باز هم احتمال دارد این رابطه درست شود؟”

بله، همانطور که گفتم عشق تحت تاثیر نوسانات است و همانطور که عاشق شدن به معنی برای همیشه عاشق بودن نیست، سرد شدن نیز به معنی همیشه سرد بودن نخواهد بود. به هر حال پایان دادن و فراموش کردن نیز در بسیاری مواقع انتخاب خوبی است. پس شما باید انتخاب کنید که این رابطه را تمام کنید و پس از مدتی به دنبال یک رابطه بهتر باشید یا اینکه می خواهید این رابطه را برگردانید.

در یکی از مقالات خود با نام ۵ مرحله برای بازگرداندن عشق از دست رفته ،گفته بودید:در مرحله ی اول ارتباط تان باید قطع شود. ” آیا این کار برای هر رابطه ای مناسب است؟”

در مورد پرسش اول باید بگویم خیر، هر رابطه ای ویژگی ها و جزئیات خاص خود را دارد و همچنین بسته به تیپ شخصیتی و نوع نگرش طرفین می باشد. گاهی اوقات ماندن در رابطه و به کارگیری تکنیک های بیشتر می تواند راه کار بهتری باشد، گاهی اوقات باید قبل از قطع ارتباط عذر خواهید کرد و گاهی نیز باید قطع ارتباط داشت اما به پیام هاو تماس های احتمالی طرف مقابل پاسخ داد. در کتاب بازگشت به عشق و ازدواج همه شرایط ممکن و راهکارهای آن توضیح داده شده است؛ در نتیجه به راحتی می توانید بر اساس موقعیت خود، بهترین اقدام را انتخاب کنید.

  • “آیا تضمینی وجود دارد که بتوانم عشق خود را بازگردانم؟”

گرچه متغییرهای فراوانی وجود دارد و به همین دلیل هرگز هیچکس هیچوقت نخواهد توانست به صورت قطعی آینده ای را پیشبینی کند اما افزایش آگاهی و آشنایی شما با عملکرد ذهن هنگام علاقه مند شدن و روش های تاثیر بر آن (که بر اساس دانش برنامه ریزی عصبی کلامی است)، می تواند به طور قطع شانس شما را برای موفقیت در “روابط خود”، افزایش دهد.

  • آیا شما به من می گویید دقیقا چه انتخابی بهتر است

هر انتخابی ممکن است تبعاتی داشته باشد؛ یعنی مضرات و مزایایی را به همراه داشته باشد. همچنین بهترین انتخاب ها، انتخاب هایی هستند که بر اساس وضعیت ذهنی و شناختی شما صورت بگیرد و هیچ کسب بهتر از شما وضعیت ذهنی و شناختی شما را نمی شناسد. پس در نهایت این شما هستید که باید مسیر زندگی خود را انتخاب کنید و ما فقط می توانید انتخاب ها یا گزینه هایی را به شما معرفی کنیم که هر کدام مزایا و مضرات خود را دارد. برای مثال حتی نوشتن یک نامه عذر خواهی وقتی موثر است که از درون ظرفیت خلاقانه ذهن شما نشات بگیرد و سازگار باشد با ادبیات ارتباطی شما و شناختی که طرف مقابل از شما دارد. اما اگر فرد دیگری این کار را برای شما انجام دهد، طرف مقابل نیز ناخودآگاه احساس می کند که این یک نامه جعلی است و تاثیر کافی را ندارد. اما یک کتاب خوب همراه با یک پشتیبانی قوی می تواند اصولی را به شما بیاموزد که در ارتباط های خود، استفاده صحیح از کلمات، نوشتن نامه و در نظر گرفتن ویزگی های شخصیتی طرف مقابل موثر است. در نتیجه شما بر اساس ادبیات ارتباطی خود، می توانید بهترین ارتباط را چه به صورت پیامی، چه نامه و چه حضوری برقرار کنید بدون اینکه نیازی به دیگران داشته باشید که به شما بگویند چه بگویید و چه نگویید.

  • من در حال حاظر در رابطه هستم و تقریبا همه چیز خوب است اما طرف مقابلم قصد ازدواج ندارد و می خواهد از جدی شدن رابطه فرار کند،”آیا راهکاری وجود دارد؟”

طرف مقابل شما احتمالا ترس از تعهد یا فوبی ازدواج دارد. بله، یکی از دلایل آن می توان احساس ناایمنی باشد که در شرایط موجود احساس می کند. راه های بسیاری است که می توانید این اطمینان سازی را انجام داده و وی را متقاعد به هدف خود کنید. روش ها و اصول بسیاری برای متقاعد کردن دیگران به هر چیزی وجود دارد که یادگیری آن ها بدون شک کمک به سزایی خواهد کرد.

  • پرسش های بیشتری دارم که می خواهم بپرسم.

دوستان، علاقه مند کردن و عاشق کردن دیگران بستگی به عوامل بسیاری دارد و مهمترین آن تیپ شخصیت، گذشته، کودکی، ترس ها، آرزوها و به صورت کلی ناخودآگاه طرف مقابل شما می باشد. در واقع یکی از مهمترین تکنیک هایی که در کتاب ها آموزش داده می شود این است که شما چگونه با کوچکترین نشانه و اطلاعاتی در مورد دیگران بتوانید روش صحیح ارتباط با دیگران را تشخیص دهید.

درباره ی من

نام من شاهین زند است –  موسس سایت نوین بینش. فعالیت های خود را در زمینه ی نقد، روانکاوی فیلم  و ادبیات شروع کردم و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی به پایان رساندم. پس از ۸ سال مطالعه منابع مختلف در زمینه ی روانشناسی تصمیم گرفتم سایت نوین بینش را تاسیس کنم تا چکیده ی تحقیقات و پژوهش های خود را در آن درج کنم. از بنده تا کنون ۱۰۰۰ مقاله در سایت نوین بینش منتشر شده است  که می توانید در بخش مطالب سایت نوین بینش مطالعه فرمایید.

توصیه ی من همیشه این بوده است که قبل از هر انتخابی اول مطمئن شوید. به همین دلیل قبل از مطالعه کتاب های نوین بینش از شما دعوت می کنم حتما مقالات بنده را در سایت نوین بینش مطالعه کنید. ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مجموعه مقالات مرتبط با روانشناسی عشق)

چگونه شروع کنیم

برای خرید کتاب ها می توانید از طریق واتساپ به شماره زیر پیام ارسال کنید.

شماره ارتباط با نوین بینش: ۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸