دوستی معمولی با عشق سابق

عشق چگونه اتفاق می افتد

خیلی خوب است یک رابطه ی عاطفی را بدون نفرت از یکدیگر پایان دهید. بعضی زوج ها بدون هیچ کینه و نفرتی از یکدیگر جدا می شوند و این کار بزرگی است. برای این زوج ها سوال است که آیا می توانند باهم دوست معمولی باشند یا نه!

پس آیا می توان با عشق سابق دوست معمولی بود؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید توضیح دهم عشق چگونه اتفاق می افتد؟

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق کنیم توضیح دادم ما عاشق افرادی می شویم که با معیارهای موجود در الگوی عشقمان مطابقت داشته باشند. افرادی متوجه می شوند طرف مقابلشان واقعا با معیارهای موجود در الگوی عشق آن ها سازگار نیست معمولا کارشان به جدایی می رسد.

البته همه ی افراد از الگوی عشق خود آگاه نیستند اما زمانی که ضمیر ناخودآگاه آن ها متوجه می شود طرف مقابلشان با الگوی عشق سازگار نیست احساس نارضایتی می کنند.

به همین دلیل مردم فکر می کنند عشق جادویی و اسرار آمیز است. ضمیر ناخودآگاه برای آن ها تصمیم می گیرد زیرا چیزی را می بیند که خودشان نمی بینند.

وقتی با عشق سابق خود دوست معمولی باشید چه اتفاقی می افتد

یکی از مواردی که فرد را از الگوی عشقش دور می کند وابستگی عاطفی است. به عبارت دیگر اگر ضمیر ناخودآگاه به دنبال موارد به خصوصی باشد اما به فردی که بیشتر این موارد را ندارد وابستگی عاطفی داشته باشید بازهم عاشق او می مانید.

به عبارت دیگر هرچقدر به عشق سابقتان بیشتر وابسته می شوید باور می کنید که عاشق او هستید. وابستگی به دلایل زیادی اتفاق می افتد. یک واقعیت این است که این شخص را قبلا دوست داشتید، یک واقعیت این است که اکنون تنها هستید و یک واقعیت دیگر این است که اغلب اوقات او را می بینید. همه ی این ها در کنار هم باعث وابستگی بزرگی می شوند.

ممکن است با خود فکر کنید اصلا بد نیست دوباره به عشق قبلی خود وابسته باشیم اما حقیقت این است که حتی اگر عاشق او شوید دیر یا زود ضمیر ناخودآگاه متوجه می شود او با معیارهای مهم شما سازگار نیست ( اگر سازگار بود از او جدا نمی شدید ) و احساساتتان از بین می رود.

به عبارت دیگر وقتی عشق سابق خود را بیش از حد ببینید احساساتتان تحریک می شود. این تحریک احساسات باعث ایجاد دلبستگی و عشق نادرست نسبت به او شده و خیلی زود هم پایان می پذیرد.

عشق واقعی زمانی اتفاق می افتد که ضمیر ناخودآگاه شما باور کند فردی مطابق با معیارهای موجود در الگوی عشق شما پیدا شده است.

با عشق سابق خود رفتار خوبی داشته باشید، اما محدودیت ها را حفظ کنید

من از شما نمی خواهم با عشق سابق خود بد رفتار کنید یا او را کنار بگذارید. اگر او انسان خوبی است می توانید رفتار خوبی داشته باشید اما در این مورد زیاده روی نکنید.

بیش از اندازه او را نبینید زیرا این کار موجب بازگشت می شود. به علاوه اگر 100% از خودتان مطئمن باشید ممکن است عشق سابقتان عاشق شما شود.

درر این صورت دو احتمال وجود دارد: یا وارد رابطه ی نادرستی می شوید یا همیشه با احساس گناه زندگی می کنید.

به طور خلاصه، با عشق سابقتان رفتار خوبی داشته باشید اما محدودیت ها را حفظ کنید. این کار برای هر دو شما خیلی بهتر است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

جذب افراد به ازدواج با ایجاد وابستگی

آیا دوستی معمولی مرد و زن امکان پذیر است

تبدیل دوستی به عشق و ازدواج

عشق قلبی است یا عقلی

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی

روانشناسی عشق

فراموش کردن عشق قبلی

آیا عشق در نگاه اول واقعیت دارد