تکنیک اثر مجاورت برای افزایش جذابیت

بسیاری از شما به دنبال راز جذاب شدن هستید. در راستای این هدف تلاش می کنید راز جذابیت زنان و مردان را شناخته و بدانید جذابیت رفتاری با انجام چه کارهایی محقق می شود. یا ممکن است به دنبال راهکارهایی برای جذابیت ظاهری و یا جذابیت چشم هایتان باشید تا به کمک آن برای دیگران جذاب تر به نظر برسید. در این مقاله من تعریف متفاوت تری از جذابیت ارائه می دهم. می خواهید بدانید راز جذابیت چیست؟ این مقاله را مطالعه کنید.

اثر مجاورت

علم روانشناسی ثابت کرده است هر چقدر چیزی بیشتر در معرض دید ما قرار بگیرد جذابیت های ظاهری آن بیشتر به چشم ما می آید و بیشتر تمایل داریم آن را دوست داشته باشیم.

اثر مجاورت هم برای افراد و هم برای اشیا کاربرد دارد. اگر یک شی همیشه در معرض دید شما قرار بگیرد برایتان دوست داشتنی تر از اشیا دیگر خواهد بود.

هم چنین در مورد افراد نیز وقتی فردی همیشه جلوی چشم شما باشید برایتان جذاب تر و دوست داشتنی تر از افرادی است که با شما غریبه بوده و یا کمتر آن ها را می بینید. (نگاه کنید به جذابیت در چهره های معمولی)

اثر مجاورت و روانشناسی جذب

یکی از دلایل مهم جذابیت ظاهری و رفتاری بیشتر بعضی افراد نسبت به دیگران برای ما این است که آن ها را بیشتر می بینیم، با آن ها آشنا هستیم واین آشنایی یک نوع دوستی بین ما به وجود آورده است. در مقاله ی رازهای جذابیت: نزدیکی فیزیکی توضیح دادم که وقتی فردی یا چیزی را می شناسیم تمایل ما برای جذاب شدن به آن بیشتر از فرد یا چیزی است که برای ما نا آشنا می باشد.

بر اساس نظریه ی اثر مجاورت افرادی که شما را زیاد می بینند معتقدند شما نسبت به کسانی که کمتر با آن ها برخورد داشته و یا برخوردشان تصادفی بوده است از ظاهر و رفتار جذاب تری برخوردار هستید.

در کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم   توضیح دادم بیشتر افراد عاشق کسانی می شوند که آن ها را زیاد می بینند و دلیل اصلی این مسئله اثر مجاورت می باشد. (نگاه کنید به چرا بعضی افراد برای ما جذاب ترند)

اثر مجاورت در تبلیغات و تجارت

بیشتر فروشندگان و تاجران از این مسئله ی روانشناسی آگاه هستند. آن ها کاری می کنند که محصولشان مدام جلوی چشم شما ظاهر شود و در نتیجه این محصول برای شما آشنا تر بوده و دوست داشتنی و جذاب تر جلوه خواهد کرد. درواقع مردم دوست دارند محصولی را بخرند که با آن آشنا هستند و برایشان غریبه نیست. در مورد عشق و روابط نیز این مسئله دقیقا به همین شکل صادق است. افراد دوست دارند وقتشان را با کسانی سپری کنند که با آن ها آشنا هستند و بیشتر در کنارشان احساس راحتی می کنند.

آزمایش اثر مجاورت

برای اثبات نظریه ی اثر مجاورت یک آزمایش جالب انجام شد. عکس ۴ نفر برای فردی  فرستاده و از او خواسته شد نام افراد این عکس ها را به خاطر بسپارد. چند لحظه بعد یک عکس از تعداد  زیادی افراد مختلف به او دادند و از او درخواست شد بگوید به کدام یک از این افراد احساس بهتری دارد. این فرد دقیقا همان ۴ نفری را انتخاب کرد که عکسشان را قبلا دیده بود بدون اینکه متوجه شود این ۴ نفر همان ۴ نفر قبلی هستند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

جذابیت بین فردی

چگونه جذاب باشیم

روانشناسی جذب زنان

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد