رویاهای بزرگ و رسیدن به آن ها

آیا آرزوهای بزرگ دارید؟

آیا شما آرزوهای بزرگ و به ظاهر محال در سر دارید؟

آیا می خواهید کارمند یک شرکت باقی بمانید یا آرزو دارید مدیر عامل شوید؟

آیا می خواهید برای یک شرکت کار کنید یا آرزو دارید کسب و کار موفق خود را داشته باشید؟

آیا می خواهید درآمد محدودی داشته باشید یا آرزو دارید میلیاردر شوید؟

برای اینکه بدانید چرا آرزوهای بزرگ می تواند به شما کمک کند دستاوردهای بزرگ داشته باشید اجازه دهید داستان جان را برای شما تعریف کنم. جان نوجوانی بلندپرواز بود. او در 13 سالگی در مزرعه ای کوچک به پدرش کمک می کرد.

جان همیشه آرزو داشت به دستاورد بزرگی در زندگی برسد. در سن 14 سالگی پدر جان گله ای با 3000 گوسفند را در اختیار او قرار داد.

جان بسیار بلندپرواز بود اما مدرک تحصیلی برای حمایت و دنبال کردن آرزوهای بزرگ خود نداشت. بنابراین تصمیم گرفت به تحصیلاتش ادامه دهد.

جان همیشه رفت و آمد گردشگران را می دید و با خود فکر می کرد چه کسب و کاری می تواند به آن ها کمک کند سفر بهتری داشته باشند.

خواسته های بزرگ و نقش آن در رسیدن به موفقیت

جان دیگر به کار در مزرعه علاقه نداشت و در نتیجه با فروش لیموناد به گردشگران منبع درآمد کوچکی برای خود به دست آورد. جان آرزو داشت مکانی برای استراحت گردشگران تاسیس کند و خدمات خوبی به آن ها ارائه دهد. در نتیجه یک قدم برداشت و هتل کوچکی تاسیس کرد.

از آنجا که همیشه رویاهای بزرگ در سر داشت کسب و کار او رشد کرد و در مدت کوتاهی موفق شد چندین هتل دیگر تاسیس کند.

جان تمام زندگی خود را به کسب و کار و آرزوهایش اختصاص داد. او همیشه می خواست کسب و کارش بزرگتر و محبوب تر شود. حتی وقتی پسرش مسئولیت اداره ی هتل ها را به عهده گرفت، جان به سختی تلاش می کرد تا هتل هایش به عنوان محبوب ترین هتل های زنجیره ای در جهان شناخته شود.

می خواهید اسم واقعی او را بدانید؟ جان ویلارد ماریوت که با عنوان J.W Marriott شناخته می شود.

پیام داستان

پیام ارزشمند داستان به شرح زیر است:

  1. رویاهای خود را به منابع فعلی محدود نکنید: درآمد مزرعه ی پدر جان در یک سال 2000 دلار بود. اگر با توجه به چیزی که در اختیارش بود رویاپردازی می کرد هیچ وقت نمی توانست به تاسیس هتل های زنجیره ای بزرگ فکر کند. بدون توجه به منابع فعلی خود رویاهای بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به آن ها منابع بیشتری پیدا کنید.
  2. شما می توانید شروع خیلی کوچک و موفقیت خیلی بزرگی داشته باشید: بعضی افراد به اشتباه تصور می کنند برای موفقیت بزرگ باید شروع بزرگی داشته باشند و این یک باور کاملا غلط است. جان با فروش لیموناد شروع به کار کرد و در نهایت توانست هتل های زنجیره ای خودش را داشته باشد. (نگاه کنید به ثروتمندان چگونه ثروتمند شدند)
  3. آرزوهای بزرگ داشته باشید: اگر جان آروزهای بزرگ در سر نداشت احتمالا تنها موفقیت او بهتر شدن لیموناد یا فروش یک نوشیدنی دیگر در کنار آن بود. اما او به دنبال موفقیت های بزرگ بود و در نتیجه تلاش کرد راه هایی پیدا کند که او را به آروزهایش برسانند. اگر آرزوهای بزرگ نداشته باشید همیشه درجا می زنید و هیچ وقت پیشرفت بزرگی نخواهید داشت.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه رسیدن به آرزوها

برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد

راه های رسیدن به موفقیت چیست

راههای رسیدن به هدف در زندگی

موانع رسیدن به هدف

گام های رسیدن به هدف