عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد

عشق قبل  از ازدواج خوب است یا بد؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهم باید به شما این نکته ی مهم را یادآوری کنم که عشق برآورده کننده ی همه ی نیازهای زن و شوهری نیست.

دلیل اصلی اشاره و تاکید من به این نکته ی مهم این است که عشق چشم شما را کور می کند! عشق آتشین باعث می شود عیب های طرف مقابل را نبینید و همین موضوع باعث انتخاب اشتباه و در نتیجه نارضایتی از ازدواج و زندگی مشترک خواهد شد.

فراموش نکنید ازدواج فقط عشق و علاقه نیست! ازدواج وابسته به تفاهم و تصمیمات مشترک در شرایط مختلف زندگی برای پیشرفت در مسیر زندگی مشترک بوده و اگر این تفاهم وجود نداشته باشد عشق پس از مدتی از بین رفته و جای خود را به نفرت  می دهد.

هم چنین عشق قبل از ازدواج ممکن است راه را برای تبدیل رابطه به ازدواج بسته و طرف مقابل را از ازدواج با شما منصرف کند. موارد زیر دلیل این مسئله را به شما نشان می دهد:

  1.  اگر همه چیز درباره ی تان  آشکار باشد دیگر هیجانی برای ازدواج با  شما در طرف مقابل وجود نخواهد داشت:

رابطه ی قبل از ازدواج به شما این امکان را می دهد طرف مقابلتان را شناخته و در مقابل ویژگی های شخصیتی خود را نیز به آن ها نشان دهید. اگر ویژگی های شخصیتی شما با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل مطابقت داشته باشد به شما علاقه مند شده و تلاش می کنید بیشتر حقیقت وجودی شما را بشناسد. در نتیجه بیشتر به شما جذب می شود. اکنون تصور کنید تمام جذابیت ها و ویژگی های وجودی تان برای او آشکار شود. در این شرایط دیگر چیزی برای کشف  شما باقی نمی ماند و از آنجا که افراد معمولا به دنبال چیزهای  جدید و خاص هستند دیگر انگیزه ای برای ادامه  ی رابطه با شما باقی نمی ماند.

  1. اگر قبل از ازدواج عاشق شوید دیگر متفاوت نیستید:

همانطور که در مورد قبلی نیز اشاره کردم مردم به دنبال چیزهای متفاوت و خاص هستند. برای جذب افراد به ازدواج باید به گونه ای رفتار کنید که شور و هیجان به دست آمده از جانب دیگران را قبل از ازدواج توسط شما کسب نکنند. درواقع اگر فردی احساساتی که از جانب شما دریافت می کند را  بتواند از کس دیگری هم دریافت کند پس از مدتی کاملا نسبت به شما سرد و بی احساس شده و ازدواج شکل نخواهد گرفت. عشق این احساسات و شور و هیجان مشابه را به او خواهد داد پس قبل از ازدواجگ عاشق شدن را فراموش کنید.

  1. عشق باید واقعی به نظر برسد:

بیشتر افراد به خصوص مردان به نسبت به احساساتی واکنش نشان می دهند که بوی تعهد و در کنار آن منطقی و واقعی به نظر برسد. اگر در مدت زمان کوتاه و با شناخت کم به فردی عشق آتشین نشان دهید این عشق به نظر  او منطقی و واقعی نخواهد بود و این تصور را به او می دهد که در این عشق تعهد و پایداری وجود نداشته و آتش آن به زودی تبدیل به خاکستر خواهد شد.(البته تا حدودی این مسئله درست بوده و اتفاق می افتد.) در نتیجه حتی اگر به شما علاقه داشته باشد ممکن است از شما جدا شده و ازدواج هیچ گاه صورت نخواهد گرفت.

نتیجه

عشق قبل از ازدواج را فراموش کنید. این عشق مانع انتخاب درست و منطقی شده و از طرفی همه چیز را در مورد شما آشکار می کند و مانع ازدواج شما خواهد شد.

عشق باید به تدریج، همراه با مسئولیت و تعهد به وجود آید تا بر اساس آن رابطه ای پایدار را تجربه کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

تداوم عشق بعد از ازدواج

عشق قلبی است یا عقلی

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج