http://novinbinesh.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7/

نحوه ی برخورد با افراد درونگرا

همانطور که در مقاله ی تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج توضیح دادم، نحوه ی صحیح رفتار با هر تیپ شخصیت متفاوت است و اگر می خواهید در روابط خود موفق باشید باید به نکات شخصیتی خود و طرف مقابل تان توجه کنید تا بتوانید بهترین عکس العمل ها و رفتارها را از خود نشان دهید. در نتیجه هم در جذب دیگران موفق تر خواهید بود و هم در ازدواج خود. در مقاله ی قبلی در مورد رفتار صحیح و نحوه ی برخورد با برونگراها صحبت کردیم و در این مقاله می خواهیم در مورد رفتار صحیح و و نحوه ی برخورد با افراد درونگرا صحبت کنیم.

 

درونگراها و تفکرات بیرونی

اگر طرف مقابل شما هنگام تصمیم گیری به انتخاب های خود اطمینان دارد پس به احتما زیاد با یک شخص درونگرا رو به رو هستند. نه فقط هنگام تصمیم گیری، این افراد انرژی و انگیزه ی زندگی خود را از درون خود پیدا می کنند و نه از تایید دیگران. برونگراها علاقه ی چندانی به تبادل نظر با افراد دیگر ندارند و ترجیح می هند درب اتاق خود را بسته نگه دارند و روی کار خود متمرکز شوند.

درونگراها بسیار به فکر فرو می روند و بیشتر از افراد برونگرا با خود صحبت می کنند. این افراد شاید دوستان کمی داشته باشند اما صمیمت و عمق روابط شان بیشتر است. درونگراها به بازی های رایانه ای، تماشای فیلم و شبکات اجتماعی علاقه ی بیشتر دارند نسبت به گردش و مهمانی و مطالعه را به فوتبال ترجیح می دهند.

 

رفتار صحیح و نحوه ی برخورد با درونگراها

هنگام برقراری ارتباط با افراد درونگرا باید به نظرات آنان احترام بگذارید و سعی نکنید چیزی را به آنها تحمیل کنید. همیشه طوری رفتار کنید که شخص مورد نظرتان متوجه شود نظرات و تصمیماتش برای شما اهمیت زیادی دارد. این افراد معمولا به موفقیت های شخصی و پیشرفت های درونی بسیار توجه می کنند. پس برای جذب این افراد باید این ویژگی را در خود افزایش دهید یعنی شما هم به موفقیت های شخصی و پیشرفت درونی خود توجه کنید.

اگر می خواهید یک درونگرا به شما علاقه مند شود باید ارزش ها و امتیازهای درونی خود را افزایش دهید. ارزش ها و امتیاز های درونی شامل موفقیت ها، پیشرفت ها، مهارت های شما است. بر خلاف برونگراها که ارزش را در تایید دیگران و محبوبیت می بینند، درونگراها ارزش را در درون خود فرد و در مهارت ها و پیشرفت هایش می بینند.

وقتی با این افراد صحبت می کنید سعی کنید بیشتر از این عبارات استفاده کنید: ” اگر این کار را انجام دهید حتما به سودتان خواهد بود هرچند به خودت بستگی دارد که چه تصمیمی بگیری”، ” این موارد هم در نظر بگیرد چو در تصمیم گیری کمکت می کند”، ” در مورد حرف هایم خوب فکر کن و در نهایت هر تصمیمی گرفتی با آن احترام خواهم گذاشت”.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. مطالب این سایت اختصاصی بوده و در هیچ سایت و وبلاگ دیگری نوشته نشده است مگر اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب، هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نظریه های شخصیت و انوع مختلف آن

شناخت شخصیت دیگران

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

چگونه کسی را که دوست داریم جذب کنیم