عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی در فضای مجازی

تا چند روز یا حتی چند هفته بعد از جدایی دختران و پسران با پست های خود در فضای مجازی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم نسبت به جدایی خود عکس المعل نشان می دهند. البته تفاوت و فرق بسیاری بین دخترا و پسرا بعد از جدایی وجود دارد اما وقتی پای فضای مجازی در میان باشد، واکنش هر دو گروه فرق چندانی با یکدیگر ندارد.

وقتی یک رابطه عاطفی تمام می شود دختران و پسران شروع به ارسال پست هایی می کنند که به صورت مستقیم به عشق قبلی آن ها اشاره دارد و گاهی هم جنبه کلی دارند اما افرادی که در جریان رابطه هستند به خوبی می دانند که منظور آن پست عشق سابق وی است.

سوال اینجاست که آیا این کار درست است؟

پاسخ منفی است. درواقع این کار بسیار اشتباه است.

بعد از جدایی وارد مراحل عبور از شکست عشقی می شوید. اگر بهبودی خود را به طور کامل به دست آورده باشید دیگر به عشق قبلی خود فکر نمی کنید و نیازی نیز به ارسال پست در فضای مجازی وجود ندارد. حتی اگر قصد شما بازگرداندن عشق و جلوگیری از جدایی در رابطه زناشویی باشد باز هم قرار دادن پست هایی در مورد عشق تان اشتباه است.

واکنش غلط دختران و پسران بعد از جدایی 

در روز ده ها پیام از طرف خوانندگان سایت نوین بینش برای من ارسال می شود که اکثرا در ” بحران پس از جدایی” قرار دارند. به محض اینکه پیام آن ها بدست من می رسد می توانم متوجه عکس العمل اشتباهی شوم که بیش از ۹۰ درصد دختران و پسران بعد از جدایی مرتکب می شوند.

با وجود اینکه این افراد قصد برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه خود را دارند اما باز هم با این عکس العمل این اشتباه بزرگ را مرتکب می شوند که در نهایت منجر به کاهش احتمال بازگشت عشق پس از جدایی می شود ( نگاه کنید به ۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته).

در این موضوع تفاوتی بین دختر و پسرا بعد از جدایی وجود ندارد. هر دو گروه این اشتباه را مرتکب می شوند و آن قرار دادن عکس های پروفایل یا ارسال پست در فضای مجازی است که در مورد عشق سابق شان می باشد. بدتر از آن قرار دادن عکس نوشته ها یا تصاویری است که به هر نوعی اشاره به افسردگی شما دارد. برای مثال عکس طناب دار، تصور زخم خوردن، جملات ناامید کننده و تصاویر تیره و تاریک.

وقتی در مورد عشق قبلی خود پستی به اشتراک می گذارید نشان می دهید او هنوز برای شما مهم است و از لحاظ احساسی آسیب دیده اید و سرخورده هستید. چنین پیغامی فقط باعث ضعیف نشان دادن شما می شود و همانطور که می دانید هیچ فردی علاقه به ارتباط برقرار کردن با یک فرد ضعیف را ندارد.

اگر می خواهید بدانید بعد از جدایی چه باید کرد پاسخ این است: عکس العملی نشان دهید که بیان کننده بی تفاوتی و آرامش شما است.

بعد از جدایی چه باید کرد

فضای مجازی موقعیتی را برای شما مهیا می کند که یک استراتژی صحیح برای هدف خود تعیین کنید. فرق نمی کند هدف شما جلوگیری از جدایی باشد یا فراموش کردن فردی که زمانی دوستش داشتید، در هر صورت بعد از جدایی باید عکس العملی هوشمندانه و زیرکانه از خود نشان دهید.

اگر هدف شما فراموش کردن باشد پست های غمگین فقط شما را افسرده تر خواهد کرد و بیشتر او را در یاد شما زنده می کند و اگر هدف شما پرهیز از جدایی باشد پست ها و عکس های مرتبط با او، شما را نیازمند و ضعیف نشان خواهد داد.

پس اولین واکنش صحیح دختران و پسران بعد از جدایی باید این باشد که از قرار دادن هر گونه پست یا عکس مرتبط با طرف مقابل پرهیز کنند. حتی اگر پست هایی بذارید که نشان دهد بعد از جدایی وی برای تان اهمیت ندارد باز هم اشتباه است. وقتی فردی به شدت تلاش می کند به شما نشان دهد برای او اهمیت ندارید درواقع باید بدانید برای او مهم هستید.

اگر پستی به اشتراک بگذارید تا به فرد نشان دهید دیگر به او اهمیتی نمی دهید درواقع منظور شما این است که او هنوز برای شما مهم بوده و انقدر به او فکر می کنید که تصمیم گرفته اید این پست را به اشتراک بگذارید. اگر به چیزی اهمیت ندهید حتی به آن فکر هم نمی کنید.

اگر واقعا می خواهید بدانید بعد از جدایی چه باید کرد باید نشان دهید ضعیف نیستید و با جدایی راحت کنار آماده اید پس هیچ پستی در مورد او در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک نگذارید.(همچنین نگاه کنید به واکنش در برابر بلاک شدن)

تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی

تفاوتی ندارد طرف مقابل تان دختر باشد یا پسر اگر مشاهده کردید وی بعد از جدایی با فرار دادن پست هایی مرتبط با شما در فضای مجازی قصد دارد نشان دهد برایش بی اهمیت هستید یا نشان دهد بسیار غمگیر و ناراحت است پس بدانید به شدت به شما اهمیت می دهد و در واقع فکرش درگیر شما است.

حتی بلاک شدن تان در فضای مجازی می تواند نشان از اهمیت شما داشته باشد. بلاک شدن توسط عشق قبلی در این موقعیت نوعی واکنش وارونه است که به عنوان مکانیسم دفاعی شناخته می شود برای کنار آمدن با درد ناشی از جدایی.

 برای آشنایی با روش های بازگرداندن عشق از دست رفته با هدف جلوگیری از طلاق یا رسیدن به ازدواج توصیه می کنم حتما راه های برگرداندن عشق از دست رفته را مطالعه کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به رابطه مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آشتی بعد از جدایی

شکست عشقی – چرا باید در مورد شکست عشقی بدانیم

شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق

تجربیات من در برگرداندن معشوق

قبل از جدایی این سوالات را از خود بپرسید

کنار آمدن با جدایی

تحمل غم جدایی