همسرم شکاک است

همسرم شکاک است

محور اصلی آرامش در هر رابطه ی عاطفی و زندگی مشترک اعتماد متقابل است. اگر این اعتماد متقابل از بین برود و نتوانید آن را در زندگی مشترکتان ایجاد و تقویت کنید آرامش و شادی در زندگی را از دست داده و ممکن است رابطه تان به نابودی کشیده شود. شکاک بودن از آن دسته رفتار هایی است که اعتماد در زندگی مشترکتان را تهدید کرده و رابطه تان را به سمت ویرانی می کشاند.

ازدواج بدون شناخت

یکی از مهم ترین دلایلی که من همیشه در مقاله هایم به شناخت و آشنایی قبل از ازدواج ( به شیوه ی درست ) تاکید کرده ام همین مسئله ی شکاک بودن یکی از طرفین یا هر دو آن هاست. رفت و آمد و ارتباط سالم قبل از ازدواج می تواند دید شما را نسبت به طرف مقابلتان در مورد این مسئله باز کند. به شما اطمینان می دهم هیچ کس نمی تواند برای مدت طولانی شخصیت اصلی خود را در این مسئله پنهان کند و اگر شخصیت شکاکی داشته باشد خیلی زود آن را نشان خواهد داد. نشانه های این نوع از شخصیت کاملا واضح و مشخص است. کنترل مداوم و یا سعی در تغییر شخصیت شما و همچنین منع شما از رابطه با دوستان و آشنایان می تواند از نشانه های بارز یک شخصیت شکاک و بدبین محسوب شود.

شک و بدبینی عشق  را از بین می برد

یکی از بزرگترین دشمنان عشق و صمیمیت در رابطه ی عاطفی شک و بدبینی است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم شک و بدبینی می تواند زندگی مشترک شما را به سمت ویرانی ببرد و دلیلش این است که بدبینی عشق و صمیمیت بین شما و همسرتان را از بین برده و مسلما  رابطه ی بدون عشق رابطه ی پایداری نخواهد بود.

گاهی شما مقصر هستید

همانطور که قبلا اشاره کرده ام ازدواج به این معنی نیست که شما حریم خصوصی و هویت فردی و شخصی خود را از بین ببرید. اما نکته ای که وجود دارد این است که مسئولیت و تعهد شما بعد از ازدواج بسیار سنگین خواهد بود و لازم است آن را بالاترین اولویت در زندگی خود قرار دهید. بسیاری از افراد می خواهند بعد از ازدواج همان شیوه ی دوران مجردی شان را ادامه دهند. مثلا زمان زیادی را با دوستانشان سپری می کنند و بی توجه به همسر و خانواده شان مدت ها بیرون از خانه به خوش گذرانی بپردازند. چنین رفتاری پایه های اعتماد  را از بین برده و شک و بدبینی همسرتان را به همراه خواهد داشت. همچنین گاهی احساس مالکیت و شک و بدبینی شما همسرتان را نیز به این سمت سوق می دهد.

شک و بدبینی بیش از حد یک بیماری است

شک و بدبینی غیر منطقی و بیش از حد یک بیماری است. اگر فکر می کنید همسرتان به بهانه ی هر مسئله ی کوچک و پیش پا افتاده ای به شما بدبین است بهتر است در مورد او با یک پزشک مشاور صحبت کنید. مشاور می تواند ریشه های این بدبینی را در او پیدا کرده و به ترمیم آن ها کمک کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

کنجکاوی نسبت به گذشته و شک به همسر

ایا باید رابطه با دوستان را بعد ازدواج قطع کرد؟

خصوصیات مردان شکاک

ازدواج با مرد شکاک

نحوه ی برخورد با زن شکاک