واکنش در برابر بلاک شدن

۹ واکنش در برابر بلاک شدن که رابطه شما را بهتر می کند

چرا عشقم بلاکم کرد؟

آیا می شود از بلاک شدن برای بهتر کردن رابطه عاطفی استفاده کرده؟

بهترین واکنش در برابر بلاک شدن چیست؟

تحلیل رفتار شناسی بلاک کردن چیست؟

این ها پرسش هایی است که معمولا افراد پس از بلاک شدن در شبکات اجتماعی می پرسند و علاوه بر اینکه به دنبال یافتن دلیل این رفتار فرد مقابل هستند، می خواهند بدانند چه واکنشی در برابر بلاک شدن نشان دهند که اوضاع را خراب تر نکنند.

قبل از اینکه به شما بگویم این کار چه معنایی دارد باید بدانید اگر همچنان در وضعیت بلاک قرار دارید احتمالا بدین معنا است که ظرفیت تحمل طرف مقابل شما به پایان رسیده است و به دلیل انباشتگی سیگنال های منفی تصمیم به بلاک کردن شما گرفته است. البته بلاک کردن نشانه ضعیف بودن و ناتوانی در حل مسئله نیز است و در بسیاری موارد می توان گفت از دیدگاه روانشناسی آدمای ضعیف بلاک میکنن.

عوامل بسیاری در پر شدن ظرفیت تحمل موثر هستند که بستگی به نوع رابطه شما و سطح صمیمیت شما دارد. برای مثال بلاک شدن توسط یک دوست و یا یک همکار دلایل متفاوتی دارد تا بلاک شدن توسط فردی که عاشقش بوده ایم اما می توان گفت پر شدن ظرفیت تحمل، در هر حالت وجود دارد. تفاوت بلاک شدن توسط دوست و عشق در نوع اقداماتی است که باعث پر شدن ظرفیت تحمل می شود.

در این مطلب می خواهیم در مورد روانشناسی بلاک شدن از طرف عشقت صحبت کنیم. پس به صورت تخصصی و بر اساس روانشناسی نگاهی خواهیم داشت به موضوع بلاک شدن توسط عشق و همچنین توضیح خواهیم داد واکنش صحیح در برابر بلاک شدن چیست.

اما چیزی که باید قبل از واکنش در برابر بلاک شدن انجام دهید تمرکز روی خودتان برای غلبه بر احساسات منفی است. زیرا همانطور که می دانید هرگونه احساسات منفی مثل خشم، ناراحتی، عصبانیت و افسوس خوردن می تواند هوش هیجانی شما را کاهش داده و در نتیجه نتوانید روی مهارت های عاشق کردن شخص مورد نظر که اکنون شما را بلاک کرده است تمرکز کنید. حتی اگر بلاک شده باشید نیز روش های دلتنگ کردن به صورت غیر مستقیم در بازگشت عشق می تواند به شما کمک کند.

به هر حال نکته مهم این است که اگر واکنش صحیح در برابر بلاک شدن را بدانید می توانید از این شرایط برای بهتر کردن رابطه خود استفاده کنید.

۹ واکنش صحیح در برابر بلاک شدن

اگر می خواهید با واکنش صحیح در برابر بلاک شدن رابطه ای بهتر از قبل داشته باشید باید از اشتباهاتی که از احساسات منفی ناشی می شود پرهیز کرده و در عوض روی مهارت های زیر تمرکز کنید:

اولین واکنش صحیح این است که اقدامات خود را کنترل کنید: قبل از هر چیز نیازمند کنترل احساسات منفی است که در رفتار شناسی بلاک به آن اشاره کردیم از جمله عدم انتقام و پرهیز از واکنشی وارونه. پس از اینکه توانستید از واکنش اشتباه در برابر بلاک شدن پرهیز کنید که اینکار با کمک افزایش هوش هیجانی بسیار ساده بوده وقت انجام اقدامات صحیح در برابر بلاک شدن است.

واکنش دوم  در برابر بلاک شدن این است که برقرار کردن هرگونه ارتباط را با وی متوقف کنید: از وقتی بلاک می شوید تا حدود ۱ الی ۳ ماه (بستگی به متغیرهای مرتبط با رابطه دارد) باید ارتباط را قطع کنید. طی این مدت حتی اگر از بلاک خارج شدید همچنان باید از قانون ممنوعیت تماس پیروی کنید. (نگاه کنید به مقاله زمان مناسب برای بازگشت به رابطه)

واکنش سوم این است که از فرستادن فردی به عنوان واسطه باید خودداری کنید: اگر در محیطی مشترک مثل محیط کار یا دانشگاه احتمال دارد با وی ملاقات کنید باید تا می توانید از او دوری کرده و فاصله خود را حفظ کنید.

واکنش چهارم این است که طرف مقابل را بلاک نکنید: یادتان باشد در مدت قطع ارتباط هیچ عکسی یا تصویری از خود در شبکات اجتماعی منتشر نکنید. هدف شما این است که کاری کنید طرف مقابل کاملا از شما بی خبر شود به طوری که گویی ناگهان ناپدید شده اید و هیچ اثری از شما نیست. در این مرحله بسیار مهم است که با عکس العمل دختر و پسر بعد از جدایی در فضای مجازی آشنا باشید.

واکنش پنجم در برابر بلاک شدن اعتماد به نفس است: به خودتان و جذابیت خود اطمینان داشته باشید. اگر فردی که شما را بلاک کرده باشد کوچکترین خاطره مثبتی با شما داشته باشد چه بخواهد چه نخواهد این خاطرات در او باقی خواهد ماند و باعث می شود نسبت به شما کنجکاوی کند. در واقع پژوهش های بسیاری صورت گرفته است که چنین واقعیت را نشان می دهد که افراد پس از پایان جدایی به دلیل احساس ناهماهنگی شناختی میل به کنجکاوی طرف مقابل پیدا می کنند.

واکنش ششم در برابر بلاک شدن در مورد پروفایل است: از آنجایی که می دانید طرف مقابل پس از مدتی که احساسات منفی وی کم شد و خاطرات مثبت یادآوری شد در مورد شما کنجکاوی می کند، سعی کنید یک مدت هیچ عکسی و تصویری یا پیامی از خود منتشر نکنید که وی بتواند چک کند.

واکنش هفتم بررسی شرایط است: پس از مدتی که از بلاک شدن شما گذشت، باید ببینید از چه طریقی ممکن است توسط طرف مقابل چک شوید. مثلا پروفایل تان در شبکات اجتماعی یا پست هایی که در پیج کاری خود می گذارید. این هم بدانید که ممکن است طرف مقابل به صورت پنهان در مورد شما پرس و جو کند اما حتما خواهد کرد.

واکنش هشتم ایجاد پشیمانی است: از طریق هدایت نیروی پنهان در ضمیر ناخودآگاه سعی کنید بدون برقراری ارتباط مستقیم او را نسبت به عملکرد خود پشیمان کرده و دلتنگ خود کنید زیرا مهارت های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه به ما کمک می کند بفهمیم چگونه دیگران را دلتنگ خود کنیم. هرچقدر بیشتر پیام بدهید یا التماس کنید بیشتر باعث می شوید وی نسبت به تصمیم خود مطمئن شود.

واکنش نهم اقداماتی است که پس از خروج از بلاک باید انجام دهید : طرف مقابل را تحت تاثیر قرار داده و تاثیر بگذارید. وقتی از بلاک در آمدید نباید سریع به او پیام بدهید. البته که خروج از بلاک امکان پذیر و بسیار ساده است اما یادتان باشد عجله نکنید. شما همچنان ابتدای راه هستید و باید همچنان روی هدایت نیروی پنهان در ضمیر ناخودآگاه تمرکز کنید. (نگاه کنید به برگرداندن عشق از دست رفته با سیگنال جذب).

واکنش های شما یکی از اصلی ترین عواملی است که توضیح می دهد چرا خانم ها یا چرا مردان بعد از جدایی بر می گردند زیرا می تواند باعث تاثیراتی پایدار شود؛ تاثیراتی که شاید در همان لحظه خود را نشان ندهد اما به مرور و با درگیر کردن بیشتر ذهن اثربخش تر می شود.

رفتار شناسی بلاک در روابط عاطفی

طبق رفتارشناسی بلاک، مسدود شدن دسترسی ما توسط دیگران نشان دهنده ی احساسات مختلف در طرف مقابل است که در ادامه به ۳ مورد رایج آن اشاره می کنیم:

۱٫ ترس از بازگشت به رابطه

ترس از بازگشت به رابطه اولین احساس رایجی است که باعث بلاک شدن شما می شود. این احساس به این دلیل شکل می گیرد که طرف مقابل از ارتباط با شما احساسات منفی بسیاری دریافت کرده است. مثلا ممکن است به وی احساس منفی گناه منتقل کرده یا با پرخاش و تهدید با او صحبت کرده باشید. یکی دیگر از عوامل ترس از بازگشت به رابطه می تواند، ترس از اعتماد به دیگران باشد. افرادی که ترس از اعتماد به دیگران دارند ممکن است خیلی زود ظرفیت تحمل آن ها پر شده و اقدام به بلاک کردن طرف مقابل کنند. چنین افرادی سخت اعتماد کرده و زود قضاوت می کنند.

۲٫ واکنش وارونه و بلاک شدن

واکنش وارونه دومین احساس رایج در بلاک شدن است. این واکنش یکی از مکانیسم های دفاعی انسان در مقابل رفتار دیگران می باشد. وقتی شما به چیزی بسیار علاقه مند باشید اما به دلایل مختلف موانعی برای رسیدن به آن داشته باشید با ایجاد تنفر در خود سعی می کنید تلاش برای رسیدن به آن را در خود سرکوب کنید. واکنشی وارونه معمولا یکی از دلایل بلاک کردن طرف مقابل است.

۳٫ انتقام گرفتن از بلاک کننده

سومین احساس که باعث بلاک شدن می شود انتقام گرفتن است که به عنوان یک واکنش در برابر بلاک شدن صورت می گیرد. معمولا افرادی که توسط فرد دیگری بلاک می شوند برای انتقال تصمیم به بلاک کردن طرف مقابل خود می گیرند. در گذشته روانشناسان باور داشتند، انتقام گرفتن در تخلیه هیجانی تاثیر مثبت دارد اما تحقیقات بیشتر نشان داده است انتقام گرفتن نه تنها هیجانات منفی را تخلیه نمی کند بلکه می تواند باعث شدت گرفتن آن شود. به هر حال گفتن این نکته خالی از لطف نیست که بلاک کردن به عنوان یک واکنشی در مقابل بلاک کردن طرف مقابل اقدامی اشتباه است که می تواند احتمال بازگشت به رابطه و یا حتی فراموش کردن طرف مقابل را از بین ببرد. (نگاه کنید به انتقام بعد از شکست عشقی)

همانطور که در مقدمه گفتیم از موارد فوق می توان به این نتیجه رسید که مهم ترین عامل بلاک کردن دریافت احساسات منفی از فردی یا چیزی است که همچون یک مانع برای رسیدن به اهداف عاطفی عمل می کند.

واکنش اشتباه در برابر بلاک شدن

اکنون که با احساسات مختلف در رفتار شناسی بلاک آشنا شده اید بهتر می توانید واکنش های اشتباه در برابر بلاک شدن را تشخیص دهید. وقتی عشق تان احساس منفی دریافت کند، نمی خواهد ارتباط خود را با شما حفظ کند. در این شرایط اگر واکنش شما پیام دادن بیشتر، التماس کردن، خواهش کردن یا تهدید کردن طرف مقابل باشد فقط باعث ارسال بیشتر این احساسات منفی خواهید شد.

فراموش نکنید وقتی شما در ضمیر ناخودآگاه فردی مرتبط با احساسات منفی بشوید حتی ابراز علاقه تان می تواند باعث ایجاد احساس منفی شود. پس مهم نیست چقدر خاطرات خوب گذشته را یادآوری کنید چون با اینکار فقط اوضاع را بدتر خواهید کرد.

بلاک کردن نیز به عنوان مقابله به مثل هیچ تاثیری مثبتی ندارد مگر تاثیر منفی که در وضعیت روحی شما دارد. طرف مقابل نیز اگر متوجه شود که شما جهت انتقام او را بلاک کرده اید احتمالا این برداشت را می کند که برای تان بسیار ارزشمند است و شما فردی ضعیف هستید.

نوشته شاهین زند- محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه بزرگترین مرجع رواشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان است که به صورت خلاصه، مختصر و مفید مهارت های کاردبری را به شما می آموزد. برای اطمینان به این موضوع نگاه کنید به روانشنایس عشق و بازگشت به رابطهکتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند توسط نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای بازگشت به رابطه با هدف ازدواج یا حفظ ازدواج افزایش می دهد در حالی که در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای مشاهده کلیپ های آموزشی  در صفجه اینستاگرام شاهین زند عضو شوید.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تست احتمال بازگشت به رابطه

چرا بازگشت به رابطه پس از جدایی ساده است اما کافی نیست

۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

چه کنیم طرف مقابل برای شروع رابطه پیش قدم شود

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی