چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

آیا تا بحال برای شما هم پیش آمده که با خود بگویید فلان شخص بسیار جذاب است؟ چرا من به اندازه او نمی توانم جذاب باشم؟ چرا همه افراد به او جذب می شوند؟ اصلا چرا بعضی ها جذابند؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

چرا تصور می کنیم بعضی افراد جذاب هستند؟
در مقاله ی قبلی خود با نام جذابیت و فرهنگ گفتم که فرهنگ ما تاثیر بسزایی در نظرات ما نسبت به جذابیت دارد اما سوال اینجاست، چرا همه ی افرادی که در یک فرهنگ خاص زندگی می کنند یک نفر را جذاب نمی دانند؟

اجازه دهید به شکلی دیگر این سوال را بپرسم، چرا تعریف شما از جذابیت با فرد دیگری که فرهنگ مشترکی با شما دارد، متفاوت است؟

چرا بعضی افراد فردی را جذاب در نظر می گیرند و بعضی دیگر همان فرد را کاملا ناخوشایند می دانند.

تجربیات گذشته و جذاب شناختن انسان ها

آیا می دانستید تجربیات گذشته ی شما می تواند باعث شود افراد خاصی در نگاهتان جذاب باشند.

در پاسخ به این سوال که چرا بعضی ها جذابند، اجازه دهید مثالی بیان کنم: فرض کنید دختری توسط پدری بزرگ شده باشد که نیازهای عاطفی او را نادیده گرفته است. اکنون این دختر بچه رشد کرده و تبدیل به یک فرد بالغ شده است که به شدت به توجه نیاز دارد. چنین دختری هر مردی را که ویژگی چهره ی وی نشان دهنده ی مهربان بودن باشد جذاب می شمارد.

چنین فردی متوجه نخواهد بود که به دنبال شخصی است که به او توجهی را نشان دهد که پدرش نتوانست نشان دهد زیرا همه ی این اتفاقات در سطح ناخودآگاه رخ می دهد. ما افرادی را جذاب قلمداد می کنیم که احساس کنیم می توانند ما را به اهداف مهم روانشناختی خود برسانند.

از نظر این دختر هرگز پسری که ویژگی چهره اش (حتی یک یا نهایت دو ویژگی وی) مشابه پدرش باشد جذاب نیست.

عوامل دیگر که باعث می شود فردی از نظر ما جذاب باشد

توضیح دیگر درباره پرسش که چرا بعضی ها جذابند این است که،  جذابیت جسمی یک عامل به شدت مهم است اما چیزی که بیشتر مردم از آن خبر ندارند این است که جذابیت جسمی به شدت بستگی به درک شناختی افراد دارد و می تواند متغیر باشد و ویژگی افراد جذاب از نظر افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

دختری که به وضعیت اجتماعی اهمیت زیادی می دهد بدون شک یک مرد را وقتی در حال راندن ماشین فراری است جذاب تر می شمارد نسبت به وقتی که همان مرد را پیاده در حال قدم زدن مشاهده کند.

به عنوان جمع بندی در پاسخ به سوال چرا بعضی ها جذابند و یا به طور دقیق تر چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند می توان گفت که ما افرادی را جذاب می بینیم – حتی اگر جذابیتشان در سطح متوسط باشد – که در سطح ناخودآگاه احساس کنیم می توانند نیازهای روانی و عاطفی ما را برطرف کنند.

یعنی در حالی که یک استاندار جهانی برای جذابیت به دلیل جهانی شدن (گسترش رسانه ها و شبکات ارتباطی) به ما تحمیل شده است اما همچنان تا حد بسیار زیادی جذابیت در چشمان فرد مشاهده کننده می باشد. شاید به همین دلیل است که در زبان فارسی وقتی از زیبایی فردی تعریف می کنند در جواب می گویند چشمانتان زیبا می بیند. در حقیقت این دیگران نیستند که زیبا یا زشت هستند این چشمان ما است که آنان را زیبا یا زشت می کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب مدار جذب و ازدواج در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را جذب خود کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

چگونه دیگران را به خود جذب کنیم

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات

عشق و برطرف کردن نیاز های روانی

جذابیت در چهره های معمولی

اهمیت ظاهر مرد در ازدواج

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم