چرا تحمل زخم احساسی برای رسیدن به اهداف لازم است

مشکل با زخم احساسی

هر نوع زخم احساسی بد است. هر انسان عادی، از وظایفی که باعث زخم احساسی می شود متنفر خواهد شد.

به عنوان مثال هر فرد معمولی برای جلوگیری از رد شدن، بهترین تلاش خود را انجام می دهد، زیرا می داند که این رد شدن می تواند به زخم احساسی در او منجر شود. هرکس نسبت به زخم احساسی سطح تحمل متفاوتی دارد. حتی ممکن است یک فرد نسبت به زخم های احساسی مختلف، سطح تحمل متفاوتی دارد.

اما سوال مهم اینجاست: چرا یک فرد باید توانایی تحمل زخم احساسی را در خود تقویت کند در حالی که می تواند از عوامل به وجود آورنده ی آن دور باشد؟

اگر مثلا فکر کردن به چیزی باعث احساس بد در شما می شود چرا باید به آن فکر کنید؟

و چرا هرچیزی که باعث ناراحتی ما می شود فراموش نکنیم و تمرکز خود را روی زندگی در لحظه نگذاریم؟

پاسخ ساده این است: گاهی اوقات بهبود زندگی ممکن نیست مگر اینکه فرد بتواند درجه به خصوصی از زخم احساسی را پشت سر بگذارد.

چگونه تحمل نکردن زخم احساسی می توان زندگی شما را نابود کند

آیا می دانید چرا بسیاری از مردم امور خود را به تعویق می اندازند و هرگز به اهداف خود نمی رسند؟ (نگاه کنید به چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند)

قطعا به تعویق انداختن کارها دلایل زیادی دارد اما یکی از مهم ترین دلایل آن، تمایل به اجتناب از زخم احساسی مرتبط با یک کار خاص است. وقتی فرد احساس می کند دوست ندارد کاری را که می تواند منجر به زخم احساسی شود انجام دهد، ممکن است آن را به تعویق بیندازد.

این رفتار ساده می تواند در مقیاس بسیار بزرگتر در زندگی اتفاق بیفتد و منجر به نابودی زندگی فرد شود. فرد می تواند از مشکلات، نیازها و رویاهای خود فرار کند زیرا دنبال کردن آن ها زخم احساسی به همراه دارد.

چیزی که مردم نمی دانند این است: هر فردی که تلاش می کند خوشحال و پر انرژی نیست آن ها فقط دردها را به خاطر رسیدن به اهداف بلند مدت خود تحمل می کنند.

وقتی فرد نتواند زخم احساسی را در خود تحمل و کنترل کند ممکن است در مرحله ی انکار قرار بگیرد. هنگامی که یک فرد متوجه شود نمی تواند چیزی را به درستی مدیریت کند، احتمالا یکی از نیازهای خود را تنها برای اجتناب از آن انکار خواهد کرد.

بنابراین عدم تحمل زخم احساسی تنها باعث به تاخیر افتادن اهداف شما نمی شود بلکه باعث می شود وجود نیازها و آرزوهای مهم خود را انکار کنید.

چگونه می توان این مشکل را حل کرد

من پیام های زیادی دریافت می کنم که فرد می خواهد از زخم های احساسی مربوط به یک مسئله ی خاص در زندگی رها شود. در بعضی موارد راهی برای پایان دادن به زخم احساسی وجود دارد اما در بعضی موارد دیگر تنها راه برای پایان دادن به آن این است که آن را تحمل کنید و اجازه دهید به مرور از بین برود.

بدون انجام دادن وظایف به خصوصی، هرچند خوشایند یا ناخوشایند، چه آن ها را دوست داشته باشید یا نه، نمی توانید به اهداف بلند مدت خود دست پیدا کنید.

هم چنین اگر برای رو به رو شدن با سطح معینی از زخم احساسی آماده نباشید، رو به رو شدن با مشکلات زندگی را نیز یاد نمی گیرید. سعی کردن برای دور شدن از زخم های احساسی باعث می شود به فردی تبدیل شوید که امور خود را به تعویق می اندزد و فرد ترسویی خواهید بود که برای فرار از زخم های احساسی از رویاهای خود دست می کشد. (نگاه کنید به رویاهای بزرگ و رسیدن به آن ها)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه رسیدن به آرزوها

راه های رسیدن به موفقیت چیست

برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد

گام های رسیدن به هدف

راز رسیدن به هدف چیست

چگونه برای رسیدن به هدف مصمم باشیم

چگونه سریع به اهدافمان برسیم