چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

چرا بعضی افراد خاص را دوست داریم و به دیگران علاقه ای نداریم؟

چرا از بعضی چیزها خوشمان می آید و بعضی چیزهای دیگر را دوست نداریم؟

بعضی افراد اعتقاد دارند شباهت ها همدیگر را جذب می کند اما همیشه اینگونه پیش نمی آید و ما گاهی به افرادی جذب می شویم که متفاوت با ما هستند. اما باز هم این سوال وجود دارد که اگر ما به افراد متفاوت با خود جذب می شویم پس چرا به کسانی که شبیه ما هستند نیز جذب می شویم؟. ( نگاه کنید به آیا شباهت ها یکدیگر را جذب می کنند)

در این مقاله قصد دارم به همه ی این سوالات پاسخ دهم و به شما بگویم چرا ما انسان ها به بعضی افراد خاص علاقه مند می شویم.

دلیل این موضوع که چرا به بعضی افراد یا بعضی چیزهای خاص علاقه مند می شویم

بهنام ( یک شخص فرضی) از ته قلب از کت و شلوار متنفر است. حتی تصمیم دارد از اولین کاری که پیدا کرده است خارج شود فقط به دلیل اینکه مجبور است کت و شلوار به تن کند. وقتی از بیرون به این قضیه نگاه کنید کار بهنام به نظر غیر منطقی می رسد اما اگر به صورت عمیق تر درون ذهن وی را بررسی کنیم متوجه می شویم که همه ی اقدامات وی کاملا طبیعی است.

بهنام تنها فرزند خانواده بوده و کمی نازپرورده بزرگ شده است چرا که هر چیزی می خواست سریع در اختیارش گذاشته شده است. به دلیل نوع تربیتی که داشته است، آزادی را بسیار ارزشمند می داند و از اجبار و تحت کنترل بودن متنفر است. از سوی دیگر، وقتی جوان تر بوده است عینک های درشتی بر چشم داشته که باعث می شده همکلاسی هایش او را مورد نیشخند و تمسخر قرار دهند.

اکنون که وی بزرگ شده است، به صورت ناخودآگاه از یونیفرم و کت و شلوار به دلیل اینکه یادآور خاطرات دوران کودکی است متنفر می باشد. از سوی دیگر، تمایل وی به آزادی باعث می شود از گره ی کره بات هم متنفر شود زیرا باعث می شود احساس اسارت و در بند بودن پیدا کند.

از این مثال به سادگی می توان فهمید چرا چیز های خاصی داریم. همانطور که مشاهده کردید، بهنام از کت و شلوار متنفر است زیرا یادآور یک خاطره ی منفی است و مانع چیزی می شود که برای ارزشمند است.

به همین دلیل است که بعضی افراد خاص را دوست داریم

در مورد مردم نیز جریان به همین گونه است. کسانی را دوست داریم که ما را به یاد چیزهایی می اندازند که در مورد خود دوست داریم و از افرادی که ما را به سمت چیز هایی می کشند که دوست نداریم متنفر می شویم.

به همین دلیل است که یک دختر زیبا و خجالتی ممکن است به یک مرد جذاب و با اعتماد به نفس جذب شود.(نگاه کنید به چرا عاشق پسرهای مغرور می شویم)

به این دلیل افراد خاصی را دوست دارم که در آنها ترکیبی از دو نوع ویژگی وجود دارد. اول ویژگی هایی که در مورد خود دوست داریم و دوم ویژگی هایی که در مورد خود از آنها متنفر هستیم.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی برای کتاب را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا نمی توانم عاشق شوم

چگونه یک رابطه ی صمیمی دو طرفه ایجاد کنیم

نقش زیبایی چهره در عاشق کردن

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

چگونه شخصی که عاشقش هستید را تغییر دهید

پیام برای عاشق کردن از راه دور

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

معرفی کتاب

1555 - Copy