چرا مجرد بودن شما را قوی تر می کند

ارتباط بین رابطه ی عاطفی و به تعویق انداختن

آیا از خود پرسیده اید چرا برخی مردم کارهای خود را به تعویق می اندازند؟

مردم کارهای خود را به تعویق می اندازند زیرا می خواهند راحت باشند حتی اگر این راحتی موقتی باشد و آن ها را به چیزی نرساند.

آیا می دانید رابطه ی عاطفی می تواند نوعی به تعویق انداختن باشد؟ (نگاه کنید به چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند)

بسیاری از مردم برای پشت سر گذاشتن مشکلات خود وارد رابطه ی عاطفی می شوند. هر فرد ترجیح می دهد برای اینکه احساس خوبی داشته باشد هرکاری بکند اما برای حل مشکلاتش دست به کارهایی که باب میلش نیست نزند.

به همین دلیل بسیاری از مردم وقتی زندگی شان سخت می شود، وقتی احساس بدی دارند و وقتی نمی توانند از عهده ی مشکلات خود برآیند وارد رابطه ی عاطفی می شوند. البته رابطه ی عاطفی خوب است، اما وقتی هدف اصلی رابطه فرار از مشکلات باشد دو مشکل بزرگ پیش می آید:

اول اینکه معمولا فرد فقط می خواهد وارد رابطه شود و طرف مقابلش را درست انتخاب نمی کند. دوم اینکه مشکلات حل نشده و فقط بزرگتر می شوند.

چرا مجرد بودن می تواند شما را قوی تر کند

برای افرادی که این کار را انجام نمی دهند و برای فرار از مشکلات خود به رابطه ی عاطفی پناه نمی برند چه اتفاقی می افتد؟

اولین اتفاق این است که آن ها درد و مشکلات خود را احساس می کند. خب این مسئله چگونه می تواند خوب باشد؟ ذهن احساسات بد و دردهای عاطفی به ما ارسال می کند تا برای حل مشکلاتمان انگیزه داشته باشیم.

وقتی فردی درد و احساسات بد داشته باشد انگیزه پیدا می کند زندگی خود را تغییر دهد و زندگی بهتری داشته باشد. به علاوه این افراد یاد می گیرند چگونه مستقل باشند. وقتی بتوانند مشکلات مهم خود را به تنهایی حل کنند تحمل رو به رو شدن با مشکلات زندگی در آن ها بیشتر می شود.

افراد مستقل معمولا رابطه ها و انتخاب های درستی خواهند داشت زیرا آن ها کسی را انتخاب می کنند که دوستش داشته باشند نه کسی که به او نیاز دارند.

دوست داشتن یک فرد با نیاز داشتن به یک فرد به دلیل اینکه نمی توانید مشکلات و دردهای خود را به تنهایی حل کنید کاملا متفاوت است. (نگاه کنید به الگوی عشق چیست)

مجرد بودن شما را در مقابل جدایی مصون می کند

وابستگی به رابطه ی عاطفی مانع بهبودی پس از جدایی می شود.

اگر فردی نتواند با مشکلات خود تنهایی کنار بیاید و بدون رابطه ی عاطفی زندگی کند نه تنها در رابطه به مشکل خواهد خورد بلکه بعد از جدایی و شکست عشقی درد و رنج بسیاری متحمل می شود. مردم به دلایل زیادی با شکست در روابط مواجه می شوند و یا جدایی برای شان سخت است. یکی از این دلایل این است که نمی توانند تنها زندگی کنند. (نگاه کنید به نشانه های اعتیاد به عشق)

افرادی که یاد می گیرند مدتی تنها زندگی کنند در مقابل شکست عشقی مصون خواهند بود و همچنین وابستگی و رفتار احساساتی، آن ها را را در رابطه ضعیف نشان نمی دهد؛ زیرا از تنهایی نمی ترسند.

همچنین فردی که مدتی را تنها زندگی کند، نیازهای واقعی خودش را می شناسد و درک و شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا خواهد کرد.

فردی که بتواند برای مدتی تنها زندگی کند بیشتر می داند چه می خواهد و طرف مقابلش باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اما فردی که شجاعت تنها ماندن نداشته باشد نمی تواند طرف مقابل خود را درست انتخاب کند. (نگاه کنید به چگونه می شود تنها زندگی کرد)

به طور خلاصه مجرد بودن بد نیست. درواقع مجرد بودن می تواند شما را قوی تر کند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. مطالب این سایت اختصاصی بوده و در هیچ سایت و وبلاگ دیگری نوشته نشده است مگر اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب، هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا عشق در افراد باهوش متفاوت است

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق

دلایل افسردگی پس از جدایی

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد

چگونه وابستگی را از بین ببریم

آیا وابستگی خوب است

چرا وابسته می شویم – وابستگی به عشق