چرا مردها احساس ندارند

یکی از مهم ترین دلایلی که مردم در درک یکدیگر شکست می خورند این است که تصور می کنند همه ی آدم های دنیا مانند آن ها هستند. اگر فردی بدون درک این موضوع که آدم ها باهم متفاوت هستند انتظار داشته باشد همه مانند او رفتار کنند، هنگام برخورد با آن ها دچار سردرگمی می شود.

سوال هایی از قبیل “چرا مردها بی احساس می شوند” یا “چرا مرد ها سرد می شوند” از دسته ی سوالات بسیار رایج است. اما آیا می دانید اشکال کار در پرسیدن این قبیل سوالات کجاست؟ اشکال کار آنجاست که شما توقع داشته باشید همه ی مردها مثل هم رفتار کنند، در صورتی که هر شخصی در دنیا با بقیه متفاوت است و همه نمی توانند رفتار مشابهی داشته باشند.

روش های ابراز علاقه مرد به زن

وقتی صحبت از احساسی بودن می شود با دو نوع شخصیت در مردان می توانیم رو به رو شویم: مردان احساساتی و مردان فرصت طلب.

اگر بتوانید تعیین کنید که شریک زندگی شما در کدام دسته از افراد قرار دارد رفتار او را بهتر درک خواهید کرد.

مردان احساساتی داستاهای عاشقانه ی رسانه ها را باور دارند. ذهن این افراد با فیلم ها و آهنگ های عاشقانه پر شده است و در رویای پیدا کردن زنی هستند که مانند آن ها با احساس رفتار کند.

چنین افرادی معمولا در نگاه اول عاشق می شوند و حساسیت آن ها بسیار زیاد است؛ مثلا اگر عشقشان تاریخ تولد او را فراموش کند مایوس و نا امید خواهند شد.

مردان فرصت طلب

مردان فرصت طلب در جستجو برای شریک زندگی مانند جستجو برای یک خودرو یا یک ابزار و وسیله رفتار می کنند! وقتی فردی مطابق با خواسته هایشان را پیدا کنند حتی بدون وجود احساسات شدید و شور و اشتیاق، با او وارد رابطه ی عاطفی خواهند شد.

دلیل عاشق شدن یک مرد احساسی عشق و علاقه به  طرف مقابلش است اما دلیل علاقه ی یک مرد فرصت طلب به یک شخص خاص منافع مشترکی است که به بهتر شدن زندگی اش کمک خواهد کرد.

شیوه ی این دسته از مردان با مردان احساسی و رمانتیک متفاوت است. آن ها بیشتر از اینکه به دنبال عشق احساسی باشند در پی به دست آوردن بهترین فرصت ها هستند. چنین افرادی با عقل و ذهنشان در مورد عشق فکر می کنند و تصمیمات آن ها 100% براساس منطق است نه بر اساس عشق و احساس.

همانطور که قبلا هم به طور کامل توضیح دادم  درک این موضوع که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند یک مسئله ی حیاتی و بسیار مهم برای پایداری یک رابطه ی سالم است.

ازدواج  افراد با احساس با فرصت طلب ها

احتمالا به راحتی می توانید مشکلاتی را که در رابطه ی یک فرد احساسی و یک فرد فرصت طلب به وجود می آید حدس بزنید.

در چنین رابطه ای هنگامی که تمرکز زن بر گذراندن لحظات احساسی می باشد ، تمرکز همسرش بر جنبه های کاربردی رابطه شان است.

در مقابل مردان احساسی زنان فرصت طلب نیز وجود دارند. کلید یک رابطه ی موفق درک شریک زندگیتان است؛ شما باید بدانید او جزو کدام دسته افراد قرار دارد و بتوانید با رفتار او سازگار شوید.

نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

ازدواج با عشق یا منطق

دلسردی در ازدواج

تاثیر خودشناسی در ازدواج

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

چرا بعضی بی احساس هستند